Pagina 211 van 314
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 21 mar 2018 12:31
door havana
Toch wel een trend dat veel detaillisten Paypal extra belasten of er zelfs helemaal mee ophouden (zoal Coolblue).
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 21 mar 2018 12:31
door Kornuit
Orlok schreef: ↑21 mar 2018 12:05
Als jouw CC aankoopbescherming à la PayPal geeft dan zie jij niets over het hoofd, tenzij . . . . je het mis hebt natuurlijk.!
Probeer nog even helder te krijgen wat goedkoper is, CC of paypall
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 21 mar 2018 13:27
door Orlok
Tja, vrij eenvoudig lijkt mij:
- CC kosten per jaar;
- PP kosten 3,4% + 0,34 euro over het aankoop bedrag tot € 2.500.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 22 mar 2018 15:46
door Kornuit
Nog even een vraag:
Farsports geeft aan dat als een wiel niet goed is, wordt deze binnen 3 maanden kosteloos vervangen. Echter, kom je hier tussen de 3 maandenen 18 maanden achter, dan betaal je de verzendkosten zelf. Dit is zo'n 130 dollar (bij aankoop en verzending via xdb). Dat lijkt mij niet echt netjes als de wielen gewoon niet goed zijn door een fabrieksfout. Hoe zit dit precies?
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 22 mar 2018 16:17
door Orlok
Kijk dat risico is nou precies het verschil tussen jouw LBS op de hoek en de Chinees aan de andere kant van de wereld en daarvoor bij jouw LBS betaal je dus het verschil extra aan ontwikkelkosten, handeling, winst en risico.

Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 22 mar 2018 16:22
door Kornuit
Orlok schreef: ↑22 mar 2018 16:17
Kijk dat risico is nou precies het verschil tussen jouw LBS op de hoek en de Chinees aan de andere kant van de wereld en daarvoor bij jouw LBS betaal je dus het verschil extra aan ontwikkelkosten, handeling, winst en risico.
Ja en dat is precies waarom ik twijfel om 150 euro meer neer te leggen voor een setje fulcrum racing quattro carbon ofzo

Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 22 mar 2018 16:44
door Orlok
NuitKor schreef: ↑22 mar 2018 16:22
Orlok schreef: ↑22 mar 2018 16:17
Kijk dat risico is nou precies het verschil tussen jouw LBS op de hoek en de Chinees aan de andere kant van de wereld en daarvoor bij jouw LBS betaal je dus het verschil extra aan ontwikkelkosten, handeling, winst en risico.
Ja en dat is precies waarom ik twijfel om 150 euro meer neer te leggen voor een setje fulcrum racing quattro carbon ofzo
Dat is niet te vergelijken. Maar dan vind ik € 700 voor een setje Chinese wielen, weliswaar met dt240 naven, wel een beetje erg veel risico.! Vlgns mij moet je met naven à la Fulcrum racing quattro carbon veel goedkoper uit zijn.
https://nl.aliexpress.com/store/1679325 ... 2e1bBHSDm5
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 22 mar 2018 18:01
door wasbeer2006
Daarom heb ik het Chinees carbon bij een nl wielbouwer gekocht kost wel 1060 Euro. Maar dan heb ik precies wat ik wil, ja scheelt 300 Euro met China. Maar wel garantie en ik weet vooraf exact wat voor gewicht mijn setje werd. En ik gun het mijn wielbouwer ook.
tot slot zijn veel merkvelgen exact deze China velgen en dan kost het ineens 1500 voor een setje
@nuitkor, ga lekker voor die quatro, s mooie wielen. Ik vind de farsports wielen ook bizar zwaar die velgen in velgrem in 30 of 38mm wegen volgens mijn ruim over de 500 gram. Anders kom je nooit aan 1600 + gram voor een set.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 22 mar 2018 18:32
door Kornuit
wasbeer2006 schreef: ↑22 mar 2018 18:01
Daarom heb ik het Chinees carbon bij een nl wielbouwer gekocht kost wel 1060 Euro. Maar dan heb ik precies wat ik wil, ja scheelt 300 Euro met China. Maar wel garantie en ik weet vooraf exact wat voor gewicht mijn setje werd. En ik gun het mijn wielbouwer ook.
tot slot zijn veel merkvelgen exact deze China velgen en dan kost het ineens 1500 voor een setje
@nuitkor, ga lekker voor die quatro, s mooie wielen. Ik vind de farsports wielen ook bizar zwaar die velgen in velgrem in 30 of 38mm wegen volgens mijn ruim over de 500 gram. Anders kom je nooit aan 1600 + gram voor een set.
Hoe kom je bij 1600gram? Ik zie 1450gram met dt350:
https://www.wheelsfar.com/road-wheels/c ... elset.html
Maar ben het wel met Orlok eens. Het is veel geld voor een risico.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 22 mar 2018 18:35
door Kornuit
Orlok schreef: ↑22 mar 2018 16:44
NuitKor schreef: ↑22 mar 2018 16:22
Orlok schreef: ↑22 mar 2018 16:17
Kijk dat risico is nou precies het verschil tussen jouw LBS op de hoek en de Chinees aan de andere kant van de wereld en daarvoor bij jouw LBS betaal je dus het verschil extra aan ontwikkelkosten, handeling, winst en risico.
Ja en dat is precies waarom ik twijfel om 150 euro meer neer te leggen voor een setje fulcrum racing quattro carbon ofzo
Dat is niet te vergelijken. Maar dan vind ik € 700 voor een setje Chinese wielen, weliswaar met dt240 naven, wel een beetje erg veel risico.! Vlgns mij moet je met naven à la Fulcrum racing quattro carbon veel goedkoper uit zijn.
https://nl.aliexpress.com/store/1679325 ... 2e1bBHSDm5
Waarom is het niet te vergelijken? In de FC4 carbon zitten ook industrielagers. Die 663euro is incl verzenden (130 dollar). Zal eens naar die link van jou kijken. Is dat ook officieel farsports?
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 22 mar 2018 18:48
door rene
Koop toch gewoon die mooie Bora clinchers die op 't forum te koop staan. Heb je een van de beste sets momenteel verkrijgbaar met onverwoestbare naven - goede degelijke remranden - en niet te vergeten een fraai spaak patroon. En ja het past bij Shimano

Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 22 mar 2018 18:54
door Kornuit
rene schreef: ↑22 mar 2018 18:48
Koop toch gewoon die mooie Bora clinchers die op 't forum te koop staan. Heb je een van de beste sets momenteel verkrijgbaar met onverwoestbare naven - goede degelijke remranden - en niet te vergeten een fraai spaak patroon. En ja het past bij Shimano
Heb al 50mm FCC. Zoek 38mm