Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

koelekiller
Forum-lid

koelekiller 06 okt 2010 14:36

-eric- schreef:
Als ik zie wat sommige amateurs doen om op hun helden te lijken (fietsen, kleding, voeding(ssuplementen)) dan denk ik dat binnen no time een prikje hier of daar ook acceptabel wordt gemaakt. Waar blijf je dan?

R[/quote]

Dat is juist de hele bedoeling dat de profs het mogen dus alle producten zijn bekend en er zou meteen een dopingstest zijn die voor is in de plaats van steeds achter de feiten te lopen.

Controles zouden dan bij de amateurs en de jeugd moeten komen want zij moeten wel beschermd worden.

Maar nu is er de hypocrisie dat profrenners het niet mogen maar mensen aan de lijn of horeca mogen het wel, daar word het aanvaard met de melding het is hun eigen keuze.

Ofwel zorg je voor controles in alle beroepen en schors je iedereen dat ze niet mogen werken en geen inkomsten hebben ofwel laat je het toe bij alle beroepen.

Want in mijn ogen is een profrenner niet anders dan een ander persoon die werkt.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 06 okt 2010 14:51

Dus je moet schoon aantonen dat je het waard bent om prof te worden en zodra je dat dan bent mogen ze je volproppen met dopingproducten? Als je denkt dat je dan de jeugd- en amateursport schoon kan houden ben je in mijn ogen erg naïef.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

koelekiller
Forum-lid

koelekiller 06 okt 2010 15:29

Ben niet naief en er zullen er ook bij de amateurs en jeugd personen zijn die gaan proberen te doperen (jeugd is dan meestal nog door slechte ouders) Maar als je eerste lijn informatie krijgt van de profs waar ze mee bezig zijn dan moeten de controles veel beter zijn dan nu het geval is. Dat is ondertussen wel al bewezen dat dopingcontroles momenteel wel heel vaak kunnen ontweken worden

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 06 okt 2010 17:02

rob74 schreef:Ik heb zaterdag een wedstrijdje gereden waar we wel 42 kmh gemiddeld reden. Ik zal dus ook wel dope hebben gebruikt. Anders kan dat nooit volgens Kohl.

Kohl had het over de TdF en niet over 1 wedstrijdje ! Probeer jij maar eens 3500-4000 km , incl. bergen , in 3 weken met een gemiddelde van 40 km/u te rijden.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 06 okt 2010 17:19

Gemiddelde van de hele Tour zegt weinig natuurlijk, ik ben eerder benieuwd naar de VAM op de slotklimmen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 06 okt 2010 17:37

Marconi schreef:
rob74 schreef:Ik heb zaterdag een wedstrijdje gereden waar we wel 42 kmh gemiddeld reden. Ik zal dus ook wel dope hebben gebruikt. Anders kan dat nooit volgens Kohl.

Kohl had het over de TdF en niet over 1 wedstrijdje ! Probeer jij maar eens 3500-4000 km , incl. bergen , in 3 weken met een gemiddelde van 40 km/u te rijden.
JOH!?
echt waar?:rolleye:
Live fast; die young. mijn blog

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 okt 2010 19:49

Koelekiller schreef:Ben niet naief en er zullen er ook bij de amateurs en jeugd personen zijn die gaan proberen te doperen (jeugd is dan meestal nog door slechte ouders) Maar als je eerste lijn informatie krijgt van de profs waar ze mee bezig zijn dan moeten de controles veel beter zijn dan nu het geval is. Dat is ondertussen wel al bewezen dat dopingcontroles momenteel wel heel vaak kunnen ontweken worden

Hoe denk jij informatie van de profs te krijgen? Die doping controles zijn gewoon analytische chemie, ik zie niet in hoe een profrenner die in de regel geen opleiding heeft iets aan kan bijdragen?

Hoe vaak controles belazerd worden kunnen we alleen maar naar gissen, want we hebben geen harde data. Er liggen enkel een paar uitspraken van gefrustreerde pakhazen.

Vrij geven van doping is overigens gewoon absurd dom en leidt enkel tot zeer veel doden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

danny1407
Forum-lid

danny1407 06 okt 2010 20:07

Vrijgeven van doping is de "zondaars" in de kaart spelen, kan natuurlijk nooit zo zijn dat een sport aan de rotte appels moet worden aangepast.

Ze zijn veel te lief bij de UCI.

Bij doping gebruik gewoon opzouten.
Geen schorsing of wat dan ook, gewoon einde verhaal.
Ga maar lekker touren op een Spartamet de rest van je leven, kan je gebruiken wat je wilt.
Daarnaast de ploeg een fikse boete onder de neus schuiven.
Beginnen die ook eens wat serieuzer hun eigen stal in de gaten te houden.
FacebookS3RSSite

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 okt 2010 20:16

Ook dat is gewoon ondoordacht. Hoe kan je iemand nu voor 't leven gaan schorsen als die hele dopinglijst zo absurd lang is, er 0-toleranties zijn die niet deugen, maar bovenal dat je nooit 100% zeker bent dat iemand schuldig is. Trek dit eens door naar andere beroepsgroepen...
Afbeelding

danny1407
Forum-lid

danny1407 06 okt 2010 20:31

Dat zeg ik, alleen ik draai het lekker om.....laat iedereen (met hun team) er voor zorgen dat ze 100% zeker weten dat je ONschuldig bent ipv op de grens van het toelaatbare proberen te balanceren.
Dat doen ze blijkbaar niet uit zichzelf, dus moet daar wat animo voor geschapen worden.

Die dopinglijst is toch zeker niet (veel) langer als bij veel andere sporten?
FacebookS3RSSite

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 okt 2010 20:42

Nee, die dopinglijst is van de WADA en geldt ook voor andere sporten. Punt is alleen dat je bij een andere sport toevallig gelijktijdig 3 maanden een knie blessure hebt en dan is het opgelost. Daarnaast wordt er nauwlijks gecontroleerd, dus dan is de kans je onschuldig veroordeeld wordt bijzonder klein.
Afbeelding

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 06 okt 2010 20:44

De dopinglijst is inderdaad niet langer dan bij andere sporten, integendeel, het is precies dezelfde lijst. Wel is het zo dat bij de wielrennerij veel, en veel intensiever wordt gecontroleerd. Waardoor ook, statistisch gezien, de kans dat een wielrenner wordt gepakt vele mate groter is dan bij andere sporten.

Daarnaast kun je teams niet verantwoordelijk houden voor eenmansacties van wielrenners. Wielrennen is in dat kader nog steeds een hele individuele sport, waarbij veel renners zonder begeleiding trainen.

Daarnaast is het ondoenlijk voor een renner om te bewijzen dat hij niet schuldig is. Want wat ga je dan doen als iemand die om wat voor reden dan ook zomaar iemand aanklaagt?

Plaats reactie