Ervaring met staal
-
- Forum-lid
Hoor op randonneursvlak op dit forum weinig meer over Snel, Vittorio en Avaghon.
Heeft dat een reden?
Heeft dat een reden?
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Bij Snel en Vittorio denk ik dat de reden eerder is dat de clientèle van deze staalmeesters wat minder op internet zit. Eerder regionale rijders die al decennialang bij hen komen voor een fiets.uninvitedguest schreef: ↑08 okt 2018 19:43 Hoor op randonneursvlak op dit forum weinig meer over Snel, Vittorio en Avaghon.
Heeft dat een reden?
-
- Forum-lid
Ik heb ooit een Snel gehad. Niet per se een verkeerde fiets, maar echt bedoeld om met veel bagage te fietsen. Misschien hebben ze ook lichtere modellen. Maar het grootste probleem was dat de frames van een zeer lage kwaliteit staal gemaakt werden, met als gevolg een hoog gewicht en snelle roestvorming. Na zes jaar was het frame zeer roestig geworden. Toen ik ook nog het bottom bracket uit zijn schroefdraad trapte (met als gevolg dat de schoefdraad was verdwenen) had ik er genoeg van.
Ik weet niet wat de kwaliteit is van de frames tegenwoordig.
Ik weet niet wat de kwaliteit is van de frames tegenwoordig.
Ik denk, dat de rijders van deze merken niet zo gauw op het "Fiets Forum" zitten, maar eerder bij "de Wereldfietser".uninvitedguest schreef: ↑08 okt 2018 19:43 Hoor op randonneursvlak op dit forum weinig meer over Snel, Vittorio en Avaghon.
Heeft dat een reden?
Ik had wel een fietsvriendin uit de buurt van Utrecht, die jarenlang naar volle tevredenheid op een Snel tochten op alle continenten maakte. Zelf woon ik in de buurt van Heerhugowaard. Daar kom ik nog wel eens een Vittorio tegen. De berijders zijn vaak, zeg maar, "wat meer ervaren".
Avaghon zag je nog wel eens in "Bike & Trekking". Ik ben al jaren geabonneerd, maar het laatste half jaar denk ik geen nummer meer gezien. Ik vrees dus, dat ze opnieuw failliet zijn.
-
- Forum-lid
Even een onderwerp verandering.. Maar ik heb zelf nog een stalen frame in de shuur hangen. Ik zou deze graag willen laten poedercoaten etc. Maar vraag me af of het de moeite waard is. Met dien verstande dat ik me afvraag of het frame niet van binnenuit weggeroest is.. Aan de buitenkant zit wel wat, maar niet veel.. De binnenkant kan ik natuurlijk niet zien. Is het een terechte vrees of ... Is er een manier om dat te beoordelen? Het gaat i.c. om een oud panasonic frame..
Nieuw project;
Standert Triebwerk Mach 2
Columbus Life met een Carbon 3T voorvork
Ik heb nog niet alles compleet en twijfel nog over een paar onderdelen ( zoals, stuur- en zadelpen, waarschijnlijk vervangen voor Thomson).
Alvast een paar plaatjes;
Standert Triebwerk Mach 2
Columbus Life met een Carbon 3T voorvork
Ik heb nog niet alles compleet en twijfel nog over een paar onderdelen ( zoals, stuur- en zadelpen, waarschijnlijk vervangen voor Thomson).
Alvast een paar plaatjes;
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug
Dankje!
Ik volg Standert al langere tijd. In mei heb ik de winkel in Berlijn bezocht en vind dat ze mooie frame’s maken. Vorige week kwam ik dit frame tegen op marktplaats. Kon ik natuurlijk niet laten staan.....
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug