Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Scott

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 29 aug 2009 20:07

En we hebben weer een Scott :D. Toch best aardig geworden toch, Martijn? Ik hoop vooral op het Casran keurmerk ;)

Helaas waren de Eurus wielen nog niet binnen, maar de Racing 1 mistaan ook niet. Het stuur zal nog een een spacer (of twee) zakken, maar eerst maar eens zo.

De foto's zijn een beetje crappy door felle zon en telefoon.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Best een aardig match, qua kleuren :)

Afbeelding
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 29 aug 2009 21:31

Ik vond je oude mooier. Speclist, rutondo en je zitpositie maakt een hoop goed:)

@Martijntijntijntijn: Jij weet hoe je fietsjes moet knutselen:O. Mooi, die wielen!

Gebruikersavatar
martijntijn
Forum-lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 12 okt 2005 17:39
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar martijntijn 30 aug 2009 16:08

Dankje TiesT!
Rezne, je hebt er echt wel wat moois van gemaakt! Combi spuitschema frame en red-group is zeer geslaagd. Ik zou alleen wel voor een zwart zadel gaan. En je voorbouw staat een stuk hoger nu he? Waar is je X2 stem?:)
Rijdt de fiets hetzelfde als je vorige? Ben benieuwd naar je ervaring met de remmen van Sram.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 30 aug 2009 16:42

Prachtige fietsen, mannen! Erg fraai.

@martijntijn: waarom comp spaken? Sterkte/stijfheid?
@Rezne: 10x beter dan een Concorde... ;)

Gebruikersavatar
martijntijn
Forum-lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 12 okt 2005 17:39
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar martijntijn 30 aug 2009 17:07

Dank Litespeed!
Ik twijfelde eerst tussen aero of comp spaken.
Het aerodinamische voordeel van de aero spaken is echt minimaal, helemaal met mijn velgen.
Het gewichtsverschil tussen aero en comp is te verwaarlozen. Het prijsverschil daarentegen...(!)
En de dt comp spaken zijn een stuk duurzamer dan de aero's. Mijn keuze was snel gemaakt, Ernie Frieke raadde het ook echt aan.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 30 aug 2009 17:10

Mijn zegen heb je hoor. Ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan. Ik was gewoon nieuwsgierig naar jouw afweging. (En die van Frieke natuurlijk... ;) )

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 31 aug 2009 16:38

martijntijn schreef:Dank Litespeed!
Ik twijfelde eerst tussen aero of comp spaken.
Het aerodinamische voordeel van de aero spaken is echt minimaal, helemaal met mijn velgen.
Het gewichtsverschil tussen aero en comp is te verwaarlozen. Het prijsverschil daarentegen...(!)
En de dt comp spaken zijn een stuk duurzamer dan de aero's. Mijn keuze was snel gemaakt, Ernie Frieke raadde het ook echt aan.


Mooi gewicht op die wielen, is dat gewogen of beredeneerd? Ik kom met die van mij rond de 1400 gram uit. Mijn King naven zijn iets zwaarder. Ik heb achter voor 32h gekozen, maar heb wel revolution op de drive side achter na (daar zit comp in). Nog steeds een geweldig setje!

Gebruikersavatar
martijntijn
Forum-lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 12 okt 2005 17:39
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar martijntijn 31 aug 2009 20:45

Ik heb het gewogen:)
Mijn Reynolds wielen zijn gisteren trouwens de deur uit gegaan.
Klopt, de Ambrosio wielen stellen nooit teleur en zijn altijd inzetbaar! Ik ben er weg van:)

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 01 sep 2009 16:36

martijntijn schreef:Dankje TiesT!
Rezne, je hebt er echt wel wat moois van gemaakt! Combi spuitschema frame en red-group is zeer geslaagd. Ik zou alleen wel voor een zwart zadel gaan. En je voorbouw staat een stuk hoger nu he? Waar is je X2 stem?:)
Rijdt de fiets hetzelfde als je vorige? Ben benieuwd naar je ervaring met de remmen van Sram.


De X2 ligt netjes thuis. Als ik volgend weekend thuis ben gaat die er weer op. De voorbouw staat wat hoger, omdat mijn zadel ook wat hoger staat.
Inmiddels heb ik op 2 andere fietsen gereden dus ik weet meer hoe die oude reed :), maar deze voelt erg goed aan. Stijf en heel licht. Je gooit m gemakkelijk van links naar rechts zonder dat hij een krimp geeft.
De Red groep werkt echt heel lekker. Super direct en dat double tap werkt fantastisch. Je schakelt echt op geluid en gevoel. Heel mooi.
De remgreep ligt super in de hand en ook de vorm van het remhendeltje is heel prettig. Schakelen vanuit de beugels is een big plus!

Hij komt op de foto niet zo goed tot zijn recht. Ik vind m echt heel mooi.
Maar hier kan hij niet tegen op (hoewel die wielen toch niet iets voor mij waren):


Afbeelding
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

Gebruikersavatar
martijntijn
Forum-lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 12 okt 2005 17:39
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar martijntijn 01 sep 2009 17:03

Ik ben het met je eens, dat was echt een beauty. Zo strak en helemaal af. Je reed er ook je Marmotte 2008 mee toch? Niet onaardig als ik het mij herinner... We reden toen samen terug naar hotel:) ofwel, we reden gewoon de Super-Marmotte:)

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 01 sep 2009 17:26

6:35 toen :). Dit jaar wilde ik daar weer onder duiken 6:20 o.i.d. maar dat liep even anders :(.

Haha ik heb nog nachtmerries van die klim terug naar Oz. Dat was echt afzien bij de beesten af. Die naar Oz loopt gelukkig niet eens al te steil. Naar Vaujany moet helemaal hel geweest zijn.
Ik had direct op de top van de Alpe om moeten keren en terug rijden. Nu was ik al stijf, moe en afgekoeld.
2010 weer doen? :D

Als je nog een groep moet hebben voor je Limited CR1 kan ik je Red echt aanraden!
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

Gebruikersavatar
martijntijn
Forum-lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 12 okt 2005 17:39
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar martijntijn 01 sep 2009 18:02

Ja ik heb op dit moment nog een mengeling nieuwe onderdelen liggen van Record 07 achterder, Record 08 voorder, Superrecord remmen, Centaur 09 carb ergo's. Dat gaat er eerst op. Volgend jaar maak ik misschien de overstap naar Red. en dan de shifters en de derailleurs. Het lijkt mij erg mooi spul en fijn om mee te rijden, ik heb de Red shifters al een paar keer in mijn handen gehad en dat voelt heel goed aan!
Ja ik heb 2010 wel in de agenda staan:D Ik probeer onder de 7uur te rijden dan. Waarschijnlijk zit ik ook wel weer in Vaujany:P

Plaats reactie