Titanium fietsen
+1. Sluikreclame of geen sluikreclame, het gaat toch gewoon om de fiets. Timo heeft goeie posts (vind ik) en ik heb me eerlijk gezegd geen moment afgevraagd of-ie een verkapt commercieel doel had. Maar als je daarop gefocust bent, lees je zoiets in elke post.velolove schreef:Gewoon negeren, scheelt je een hoop tijd en ergernis.
Wilier Granturismo
Kom op zeg, een beetje kritiek over en weer moet toch geen probleem zijn hoop ik? Voor de buitenstaander is het soms erg vermakelijk in ieder geval!velolove schreef:Gewoon negeren, scheelt je een hoop tijd en ergernis.
Persoonlijk vind ik juist de uitstraling van 'naakt' tita erg fraai, maar ieder zijn ding natuurlijk. Voor mijn volgende fiets overweeg ik sterk een titanium frame (Lynskey en Litespeed vind ik erg mooi), maar wat ik mij afvraag: combineert een "racy" zit/geometrie een beetje met de comfortabele eigenschappen van titanium? Of ben je met een titanium racer eigenlijk automatisch aangewezen op een comfortabele geometrie?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Mensen, het ging geen moment om de kritiek op mijn project (los van mijn vragen om toelichting omdat ik de onderbouwing van sommige kritiek niet begreep). Het probleem waren de onzinnige beschuldigingen over mijn zogenaamde pogingen een fietsenwinkel te spammen. Dat schoot mij in het verkeerde keelgat en dat kan de persoon in kwestie dan wel afdoen met de opmerking dat ik nog steeds niet tegen kritiek kan, maar beter zou zijn als hij gewoon zou erkennen dat hij er volkomen naast zit.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Het was een volkomen ongefundeerde kansloze opmerking. Ik denk niet dat andere forumleden nu het idee hebben gekregen dat jij loopt te spammen ten behoeve van een bepaalde wielerzaak in A'dam. Ik zou het niet te zwaar opnemen, de meeste mensen weten wel beter.timo2.0 schreef:Mensen, het ging geen moment om de kritiek op mijn project (los van mijn vragen om toelichting omdat ik de onderbouwing van sommige kritiek niet begreep). Het probleem waren de onzinnige beschuldigingen over mijn zogenaamde pogingen een fietsenwinkel te spammen. Dat schoot mij in het verkeerde keelgat en dat kan de persoon in kwestie dan wel afdoen met de opmerking dat ik nog steeds niet tegen kritiek kan, maar beter zou zijn als hij gewoon zou erkennen dat hij er volkomen naast zit.
Nee hoor, bij Lynskey hebben ze ook frames met een race geometrie. Kies daarvoor op de site voor "Pro Series". De R340 M/L bijvoorbeeld heeft een effectieve bovenbuislengte van 56.5cm en een balhoofdbuislengte van 15cm. Ter vergelijking met mijn Helix M/L uit de "Sport Series" is dat respectievelijk 55.7cm en 16.5cm.53x11 schreef:Voor mijn volgende fiets overweeg ik sterk een titanium frame (Lynskey en Litespeed vind ik erg mooi), maar wat ik mij afvraag: combineert een "racy" zit/geometrie een beetje met de comfortabele eigenschappen van titanium? Of ben je met een titanium racer eigenlijk automatisch aangewezen op een comfortabele geometrie?
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Ander voorbeeld: mijn Planet-X Ti Pro Road (made by Lynskey) in maat L heeft een effectieve bovenbuislengte van 57 cm en een balhoofdbuislengte van 14 cm. Dat resulteert in een redelijk "diepe zit", maar het is toch een comfortabel frame qua rij-eigenschappen. Ze hebben (hadden) ook een "sportive" uitvoering, met een wat langere balhoofdbuis. Volgens mij kun je in titanium "alles" kopen/laten maken wat je wilt, "racy" of "comfort".apexrider schreef:Nee hoor, bij Lynskey hebben ze ook frames met een race geometrie. Kies daarvoor op de site voor "Pro Series". De R340 M/L bijvoorbeeld heeft een effectieve bovenbuislengte van 56.5cm en een balhoofdbuislengte van 15cm. Ter vergelijking met mijn Helix M/L uit de "Sport Series" is dat respectievelijk 55.7cm en 16.5cm.53x11 schreef:Voor mijn volgende fiets overweeg ik sterk een titanium frame (Lynskey en Litespeed vind ik erg mooi), maar wat ik mij afvraag: combineert een "racy" zit/geometrie een beetje met de comfortabele eigenschappen van titanium? Of ben je met een titanium racer eigenlijk automatisch aangewezen op een comfortabele geometrie?
60 x Ventoux
Dank voor de antwoorden. Een racy geometrie bij een titanium frame is dus geen vreemd rijdende combi? (Ik vraag dit omdat racy vaak samen gaat met een knalstijf frame; ik wil graag "the best of both worlds" maar vraag me dus af of dit kan)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Heeft iemand hier ervaring mee?
http://www.habcycles.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.habcycles.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Doet in ieder geval mee voor de prijs 'meest amateuristische webzijde ooit'flipke schreef:Heeft iemand hier ervaring mee?
http://www.habcycles.com/" onclick="window.open(this.href);return false;