Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 16 mar 2015 16:31

Een derailleurpad zal niet uit het niets afbreken (of het moet gaan om losgetrilde bevestigingsboutjes, maar dan is het geen breuk). Een blokkade bij de derailleur, ketting of cassette zal dus de oorzaak zijn.

Of het zo zou moeten zijn dat een derailleurwieltje zomaar afbreekt is natuurlijk vraag 2; ook die moet in orde zijn en valt binnen de garantie van Rose (daar heb je het immers gekocht). Ik zou dus kijken of je daar de oorzaak van kan achterhalen. Misschien is hij in je spaken gelopen en was de afstelling dus niet goed. Het zal echter lastig aan te tonen zijn dat dit de afstelling van Rose betreft.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5511
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 16 mar 2015 18:05

Denk dat het derailleurwieltje kapot gegaan is en de boel vastgelopen is. Derailleurpad is gemaakt om te breken en kan vervangen worden. Ik snap Rose best wel. Een derailleur kan op zo veel manieren vastlopen, een tak, een kapot derailleurwiel, iemand die ertegen rijdt, derailleur in de spaken ( slechte afstelling ). Zo kan iedereen met een gebroken derailleurpad wel garantie claimen. En er is niet zoiets "als zomaar op een rechte weg" Dat komt hier op het forum honderden keren per jaar voorbij. Alles heeft wel ergens een oorzaak. Misschien heb je twee maanden geleden een tik tegen je derailleur gehad en gaat hij nu pas kapot. Kan vanalles zijn Iets omgevallen in een schuurtje. Iets bovenop geleden in een auto etc etc. Je kan hier nu lopen bashen op ROSE, maar ik schaar dit gewoon onder domme pech.

@Feddek al was het de afstelling van Rose dan valt het juist onder de noemer slecht onderhoud, als je in 8 maanden niet nogmaals je derialleur afstelt ( zeker met nieuwe kabels ) vind ik dat nalatig.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

jorismulders
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 mei 2014 17:13

jorismulders 16 mar 2015 18:22

dank voor de reacties. mijn doel is zeker niet om Rose te bashen. Ik heb echter een fiets die 8 maanden oud is en ineens breekt er een onderdeel af, terwijl ik juist ontzettend zuinig ben geweest op mijn materiaal. Ik ben nog in contact met Rose en zal laten weten hoe dit afloopt. Op dit moment hoop ik dat de onderdelen snel binnenkomen uit Duitsland zodat ik weer op de fiets kan stappen, hij staat er nu een beetje zielig bij namelijk.

jorismulders
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 mei 2014 17:13

jorismulders 17 mar 2015 16:58

Na overleg met Rose tot de conclusie gekomen dat de schuldvraag te ingewikkeld is. Heb het voorstel van hun kant om verzendkosten voor de beschadigde onderdelen vergoed te krijgen geaccepteerd, de onderdelen komen snel mij kant op, dus als alles goed gaat kan ik volgende week weer fietsen. Prima afhandeling van Rose, alhoewel ik het toch gek vind dat mijn (relatief) nieuwe fiets ineens zo'n defect heeft

lupo
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:08

lupo 18 mar 2015 12:42

roberttt schreef:Vandaag mijn nieuwe fiets opgehaald :). Super blij mee!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mooi geel en zwart!

pontius
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 apr 2011 23:08

pontius 08 apr 2015 09:05

Rose gaat ook haar prijzen verhogen (met 8%). Dit gaat in vanaf 1 mei.
Doe er je voordeel mee ;)

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 08 apr 2015 11:04

zo, 8 % is best fors voor een bedrijf wat het vooraf van de voordelige prijs moet hebben .....
En zou dat voor alles gelden, of aan bijv. buiten europa gefabriceerd materiaal ? ( maar wat is dat niet tegenwoordig?)

pontius
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 apr 2011 23:08

pontius 08 apr 2015 16:07

Even citeren uit de nieuwsbrief:

"
Ten opzichte van de dollar heeft de euro inmiddels 20% verloren. Een groot deel van de internationale handel vindt plaats op basis van de Amerikaanse dollar. Vanwege de grote navraag naar onze fietsen moeten wij nabestellingen plaatsen en zijn wij gedwongen onze prijzen aan te passen, echter niet in de volledige omvang. Per 1 mei 2015 verhogen wij de prijzen van onze fietsen met 8%. Schaf nu nog een fiets voor de oude prijs aan, want alle bestellingen t/m 30 april 2015 worden niet door de prijsverhoging beïnvloed. Ook voor e-bikes geldt de prijsverhoging niet omdat we in deze categorie reeds een grote afname hadden ingepland en geen nieuwe bestelling tegen een verslechterde wisselkoers hoeven te plaatsen."

remco1b
Forum-lid
Berichten: 713
Lid geworden op: 10 jun 2011 13:01

remco1b 08 apr 2015 16:16

Dan word de volgende misschien toch een Canyon. ;)..... Merk kan mij weinig schelden als het maar goed fietst en er een beetje knap uit ziet.
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

appie
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2004 03:05
Locatie: Amsterdam

appie 08 apr 2015 19:39

Dit is gewoon een ordinaire prijsverhoging die fabrikanten gezamenlijk doorvoeren.
Ik vraag me af welk deel van de fiets in dollars wordt ingekocht en de prijsstijging van de dollar op de euro zal op een fiets van 2000 EUR geen 160 EUR zijn.

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 08 apr 2015 21:12

appie schreef:Dit is gewoon een ordinaire prijsverhoging die fabrikanten gezamenlijk doorvoeren.
Ik vraag me af welk deel van de fiets in dollars wordt ingekocht en de prijsstijging van de dollar op de euro zal op een fiets van 2000 EUR geen 160 EUR zijn.
haha, welk deel niet ;)
Of het nu kant en klare producten zijn, of de grondstoffen gebruikt voor fabricage ervan, zal bijna allemaal buiten Europa vandaan komen en/ow wereldwijd in dollars verhandeld worden.
Transportkosten bestaan ook veel uit brandstofkosten, ook een dollar-markt.....

En het is niet dat de dollar zo gestegen is, de euro is zo gedaald, dus ook ten opzichte van andere valuta, bijv. uit azie ....

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 08 apr 2015 21:21

appie schreef:Dit is gewoon een ordinaire prijsverhoging die fabrikanten gezamenlijk doorvoeren.
Ik vraag me af welk deel van de fiets in dollars wordt ingekocht en de prijsstijging van de dollar op de euro zal op een fiets van 2000 EUR geen 160 EUR zijn.
Als er Shimano afmontage op zit dan zal snel minimaal 90% van de materialen in dollar prijzen worden ingekocht. (Banden, Mavic en Campagnolo niet, de rest wel in dollars) Daarnaast is het incorrect om te denken dat een verkoopprijs berekend wordt door een vast bedrag boven op een inkoopprijs te zetten. Bij een businesmodel zoals Rose zullen ze, om voldoende rendement op de investering (inkoopwaarde in dit geval) te halen, vaste opslag percentages hanteren en derhalve de dollarfluctuatie nagenoeg 1 op 1 doorberekenen.

Ik vind de prijsverhoging heel schappelijk, ik heb bij ons op de zaak veel grotere prijsaanpassingen gezien als gevolg van de Euro val afgelopen maanden.
Afbeelding

Plaats reactie