Pagina 213 van 1091
Geplaatst: 14 jan 2008 19:54
door Winston
Ik vind het jammer dat er wat ruis is ontstaan tussen enkele forumleden, mede n.a.v. mijn post op 11 jan over de montage van de Blackspire kettingbladen.
Ik denk dat het toch zin heeft gehad, het zal je als fabrikant maar gebeuren dat je eerste en enige set door een monteur bewust of onbewust, in een testperiode, anders wordt gemonteerd, dan de bedoeling is. Ik had de eerste post, wat mij betreft ook de laatste.
Geplaatst: 14 jan 2008 20:09
door Zorro
roboxl schreef:Ik vind het jammer dat er wat ruis is ontstaan tussen enkele forumleden, mede n.a.v. mijn post op 11 jan over de montage van de Blackspire kettingbladen.
Ik denk dat het toch zin heeft gehad, het zal je als fabrikant maar gebeuren dat je eerste en enige set door een monteur bewust of onbewust, in een testperiode, anders wordt gemonteerd, dan de bedoeling is. Ik had de eerste post, wat mij betreft ook de laatste.
Hoi robox,
Inderdaad heeft het zin gehad vandaar mijn knipoog
Hoezo kap je nu met posten? Was toch bruikbaar voor velen!!
Je moet ook de fabrikant aanspreken in deze indien hij niet de juiste instructies meegeleverd heeft over de montage. Geen idee of dat hier het geval was. Andro?
Mvg, Zorro
Geplaatst: 14 jan 2008 20:10
door stefanbelgie
heeft iemand hier al bevindingen van de easton ec 90 aero wielset en zijn deze sterk of durven ze al eens breken de carbonnen easton
Geplaatst: 14 jan 2008 20:44
door casran
stefan belgie schreef:heeft iemand hier al bevindingen van de easton ec 90 aero wielset en zijn deze sterk of durven ze al eens breken de carbonnen easton
Prachtig wielenset. Ik ben vorige week zondag gaan trainen met ploegmaat Frederik Van Lierde die zijn EC90 Aero's uitteste, en hij reed er gisteren mee naar een 2e stek in de Ironman 70.3 in Zuid-Afrika; ik heb hem aan de telefoon gehad en hij was zeer tevreden over fietsen en wielen.
Foto's hier:
http://www.pieterdeneve.be/index.php?page=mat&aid=47 (chance dat ze in een Cervélo P3C zitten, of 't was off topic hier)
Geplaatst: 14 jan 2008 20:51
door andromeda
Inmiddels antwoord van Blackspire:
het gedeelte met de "uitstulpingen" moet achter de crankarm zitten, da s dus duidelijk wat de meeste hier al aangaven.
En nee er zat geen enkele montagebeschrijving bij deze set maar dat kan liggen aan het feit dat het een demo/eerste set is.
Geplaatst: 14 jan 2008 21:19
door casran
andromeda schreef:En nee er zat geen enkele montagebeschrijving bij deze set maar dat kan liggen aan het feit dat het een demo/eerste set is.
... vooral aan het feit dat je om tandbladen te monteren geen beschrijving nodig hebt. Bij een drinkbushouder zitten er meestal ook geen montagevoorschriften!
Genoeg over tandbladen? Cervélo's wil ik zien!!!
Geplaatst: 14 jan 2008 21:19
door sharkman113
"heeft iemand hier al bevindingen van de easton ec 90 aero wielset en zijn deze sterk of durven ze al eens breken de carbonnen easton"
Ik heb een set van de eerste generatie (van na de versie met Zipp velgen) een paar weken te leen gehad. Moet zeggen dat ze beter aanvoelden dan de vorige versie (tubebed was veel te ondiep en de velg was gewoon matig) maar qua stijfheid niet in de buurt kwamen van mijn Lightweights.
Alle uitgeleverde wielen van de door mij geteste versie zijn door Easton begin 2007 retour gehaal (zat een probleem in) en zijn opgevolgd door een gemodificeerde uitvoering (die nu in de winkel ligt).
Al met al een zeer fraai wiel (met als sterkste punt de velomax naven) maar zeker niet beter dan de wielen van een aantal concurrenten.
Geplaatst: 14 jan 2008 23:33
door andromeda
Heeft iemand nog een alternatief voor een Use shim van 32,4 naar 31,6 mm?
Dit is, na goed zoeken op het internet, de enige die ik kon vinden die deze maatvoering heeft?
Ik wil nml mijn originele FSA zadelpen vervangen door een carbon Oval exemplaar maar aangezien die alleen in 31,6 gemaakt worden zoek ik een shim in deze uitvoering.
Geplaatst: 15 jan 2008 09:20
door sharkman113
Er zijn alu shims in deze maat op de markt die geven iets minder flex dan de Use versie maar snijden weer iets meer en zijn eigenlijk iets te kort. Voordeel van de use is dat (mits je hem er regelmatig uitvist) hij geen sporen achterlaat.
Mocht er eens iets met je frame gebeuren (en shim kan leiden tot het vervallen van je garantie) dan loop je daar geen gevaar (USE nemen dus)
Geplaatst: 15 jan 2008 09:31
door andromeda
Gaan we maar doen dan! tnx!
Geplaatst: 15 jan 2008 11:59
door ts-biker
andromeda schreef:Heeft iemand nog een alternatief voor een Use shim van 32,4 naar 31,6 mm?
Dit is, na goed zoeken op het internet, de enige die ik kon vinden die deze maatvoering heeft?
Ik wil nml mijn originele FSA zadelpen vervangen door een carbon Oval exemplaar maar aangezien die alleen in 31,6 gemaakt worden zoek ik een shim in deze uitvoering.
B-T-P heeft ook een carbonnen exemplaar ... heb hem even gebruikt vroeger en werkte goed.
invloed team op levertijden cervelo
Geplaatst: 15 jan 2008 22:42
door veltecblx
Beste forumleden,
onlangs hebben wij als veltec hier openheid van zaken gegeven over eventuele lange levertijd voor cervelo fietsen en frames. Nadien is daar het nieuws overheen gekomen dat wij enkele teams van fietsen voorzien.
Op een of andere manier (overenthousiaste reners) wordt hier af en toe het beeld geschetst dat Veltec fietsen van gesponsorde renners voorrang geeft boven openstaande bestellingen (wij lezen zelfs met verbazing dat Cervelo de productie heeft omgezet) Voor alle duidelijkheid, niets van dit alles is waar, alle Cervelo orders worden op gelijke wijze behandeld, het hangt voor een groot deel van montage af welke fietsen eerst worden geleverd.
Voor renners van ploegen die door Cervelo ondersteund gaan worden is het natuurlijk erg interessant om hier te posten dat zij een speciale voorrang krijgen, zoals hier te merken is dit iets wat reacties oproept bij klanten (terecht) vandaar dan ook bij deze het verzoek dit niet meer te doen
Veltec Benelux BV