Retro / oudere fietsen
- ophetkantje
- Forum-lid
Niemand heeft hier gezegd dat je niets mag vragen. Sterker degene die reageren geven je zelfs een antwoord. Dat dit antwoord je niet bevalt kan zijn, maar om dan die mensen iets te verwijten is echt onzin. Je hebt volgens mij wel degelijk een probleem, maar dan vooral je eigen verwachtingspatroon en normale omgang met anderen op een forum.KogaM schreef:Ik heb gelukkig geen probleem, ik vind het alleen raar dat als je info vraagt over een fiets vraagt en je staat er mee op Marktplaats dan lijkt dat wel een misdaad. Als de fiets niet op MP staat dan is het goed om iets te vragen.
Dat vind ik een beetje jammer.
Ach, ik zeg ook maar wat
Hij kan het altijd nog op Ebay proberen ( voor dromers).ophetkantje schreef:Niemand heeft hier gezegd dat je niets mag vragen. Sterker degene die reageren geven je zelfs een antwoord. Dat dit antwoord je niet bevalt kan zijn, maar om dan die mensen iets te verwijten is echt onzin. Je hebt volgens mij wel degelijk een probleem, maar dan vooral je eigen verwachtingspatroon en normale omgang met anderen op een forum.KogaM schreef:Ik heb gelukkig geen probleem, ik vind het alleen raar dat als je info vraagt over een fiets vraagt en je staat er mee op Marktplaats dan lijkt dat wel een misdaad. Als de fiets niet op MP staat dan is het goed om iets te vragen.
Dat vind ik een beetje jammer.
cornelli racing cycles Uden
http://www.cyclingfanatics.nl/nk-retrok ... kenswaard/
Het duurt nog even (september) maar er wordt nu een heus NK retrokoers gehouden.
Voor mij niet al te ver uit de buurt, dus wellicht even langs om te kijken.
Het duurt nog even (september) maar er wordt nu een heus NK retrokoers gehouden.
Voor mij niet al te ver uit de buurt, dus wellicht even langs om te kijken.
De zoektocht naar een droomfiets leverde een bijvangst op. Een Gazelle (uiteraard) Champion Mondial AB uit 1988. Deze fiets werd in augustus van het vorige jaar ook aangeboden, maar de maat van 58 weerhield mij toen om hem te kopen. Eén of twee centimeter groter past mij waarschijnlijk beter. In mijn ogen echter voor een redelijke prijs en een half uurtje rijden met de auto. Bij verkoop zat er nog een recht stuur op de fiets.
's Morgens afgesproken en na korte inspectie besloten hem in te laden en mee te nemen. Wel wat gebruikssporen, maar netjes genoeg om er een leuke fiets aan te hebben. De onderdelen om er weer een racefiets van te maken, zaten er bij.
Thuis gekomen eens rustig bekeken wat we precies hebben opgepikt. Het eerste WTF moment kwam als snel: aan de rechterzijde zijn de decals met rood, aan de linkerzijde met geel. Ik vermoed dat in de Gazelle fabriek de rode stickers voor een AB-frame opwaren.
Het tweede was de controle van de framemaat; snel met de rolmaat leek mij dit al groter dan 58. Een nadere bestudering van het blokje van de achterrem leverde "59" op. Toch een centimeter winst ten opzichte van wat ik had gedacht.
Eens kijken wat ik er low budget van ga maken. Er zit een 600 Ultegra 6400 groep op inclusief de naven. Ik overweeg er een kleine overbrenging op te zetten. Het binnenblad voor is een bekende 42 blad. Voor het vlakke prima, maar heuvel op wil ik graag wat kleiner. Eens kijken of ik er 39 op kan krijgen en achter naar 28 in plaats van 25.
Ondertussen zijn het stuur en de kabels al verwijderd. Nu eerst de rest een grondige schoonmaak beurt geven.
's Morgens afgesproken en na korte inspectie besloten hem in te laden en mee te nemen. Wel wat gebruikssporen, maar netjes genoeg om er een leuke fiets aan te hebben. De onderdelen om er weer een racefiets van te maken, zaten er bij.
Thuis gekomen eens rustig bekeken wat we precies hebben opgepikt. Het eerste WTF moment kwam als snel: aan de rechterzijde zijn de decals met rood, aan de linkerzijde met geel. Ik vermoed dat in de Gazelle fabriek de rode stickers voor een AB-frame opwaren.
Het tweede was de controle van de framemaat; snel met de rolmaat leek mij dit al groter dan 58. Een nadere bestudering van het blokje van de achterrem leverde "59" op. Toch een centimeter winst ten opzichte van wat ik had gedacht.
Eens kijken wat ik er low budget van ga maken. Er zit een 600 Ultegra 6400 groep op inclusief de naven. Ik overweeg er een kleine overbrenging op te zetten. Het binnenblad voor is een bekende 42 blad. Voor het vlakke prima, maar heuvel op wil ik graag wat kleiner. Eens kijken of ik er 39 op kan krijgen en achter naar 28 in plaats van 25.
Ondertussen zijn het stuur en de kabels al verwijderd. Nu eerst de rest een grondige schoonmaak beurt geven.
Leuk! Ik heb bij de "eerste" aanbieding in augustus ook al eens op deze fiets geboden. Weet niet meer hoeveel, maar de aanbieder vond het in elk geval te weinig
Neen. Is geen marktprijs.Gewoon doen als het echte liefde is natuurlijk....
Ik gok dat hij € 100 waard is als het om een lekker fruitig exemplaar gaat.
€250 is meer iets voor een top-koga met prima wieltjes.
Ik gok dat hij € 100 waard is als het om een lekker fruitig exemplaar gaat.
€250 is meer iets voor een top-koga met prima wieltjes.
Zelf die 100 Euro is al aan de maat. Is een heel klein frame en die doelgroep is nog kleiner dan het frame zelf.
Er staan meerdere kleine stalen Koga's te koop en nergens wordt op geboden. Lijkt me duidelijk verhaal.
Er staan meerdere kleine stalen Koga's te koop en nergens wordt op geboden. Lijkt me duidelijk verhaal.