Pagina 214 van 269

Re: Wilier topic

Geplaatst: 11 feb 2015 23:01
door muthill
Dus de Scope's bevielen niet echt. Ook mooi zo, ik denk dat grijze decals op de wielen beter staan. Iig mooie setup...genieten van het weekend!!!

Re: Wilier topic

Geplaatst: 12 feb 2015 08:54
door peterbolus1
Zeker die grijze.

Re: Wilier topic

Geplaatst: 12 feb 2015 11:00
door Bakkioli
Iemand die hier de GTS heeft? Of iemand die mij het verschil tussen de GTR en GTS kan uitleggen in normale mensentaal :) ?

Re: Wilier topic

Geplaatst: 12 feb 2015 13:19
door conrad4dx
GTS heeft hoger balhoofd; ergo comfortabeler in de "zit" verder geen verschil.

Re: Wilier topic

Geplaatst: 12 feb 2015 14:01
door Bakkioli
Oke, thanks Conrad.
Dan ga ik voor de GTR. :)

Re: Wilier topic

Geplaatst: 12 feb 2015 16:12
door Jocov
Denk gooi em er maar weer eens in?

Nog interesse voor een Wilier tocht dit jaar?


Ik woon in Bergschenhoek en daar hebben we al een fietsclubje met overwegend Wilierrijders dus iets bijzonders organiseren is zomaar gebeurd.

routes en mogelijkheden genoeg hier...

Re: Wilier topic

Geplaatst: 12 feb 2015 20:01
door MarcFaFo
muthill schreef:Dus de Scope's bevielen niet echt. Ook mooi zo, ik denk dat grijze decals op de wielen beter staan. Iig mooie setup...genieten van het weekend!!!
Klopt vwb de Scope's mooie wielen hoor, goede kwaliteit hubs enzo. De jongens hebben veel data van hun wielen, maar het remkarakter is laat inkomen en meer kracht benodigd om tot de gelijke remvertraging te komen. Nu begrijp ik dat vele carbon wielen dat hebben, maar dat is zoals ze in de UK het noemen "not my cup of tea".

Anyway momenteel lees ik dat de ZIpp Firestrike 404 echt zo goed remmen als alu velgen. Bij de overige wielsets lees ik dat het remgedrag zoals hierboven beschreven is tot een stukje beter.

Dus ga ik voorlopig maar even genieten van mijn Bullets met nieuwe lagers.

Re: Wilier topic

Geplaatst: 12 feb 2015 20:50
door Lcsmet
MarcFaFo schreef:.......Nu begrijp ik dat vele carbon wielen dat hebben, maar dat is zoals ze in de UK het noemen "not my cup of tea".

Anyway momenteel lees ik dat de ZIpp Firestrike 404 echt zo goed remmen als alu velgen. Bij de overige wielsets lees ik dat het remgedrag zoals hierboven beschreven is tot een stukje beter.

Dus ga ik voorlopig maar even genieten van mijn Bullets met nieuwe lagers.
Voor de 404 Firestrike set betaal je 3200 euro.
Of zoals ze in België zeggen "niet voor mijne portemonnee" :)

Re: Wilier topic

Geplaatst: 12 feb 2015 21:01
door muthill
Lcsmet schreef:
MarcFaFo schreef:..
Voor de 404 Firestrike set betaal je 3200 euro.
Of zoals ze in België zeggen "niet voor mijne portemonnee" :)
Daar is geen woord Spaans bij...voor mij hetzelfde....


Of campagnolo bora one clincher, scheelt wat in de prijs en schijnt goed te remmen, zelfs met regen..

Re: Wilier topic

Geplaatst: 13 feb 2015 19:07
door conrad4dx
Jocov schreef:Denk gooi em er maar weer eens in?

Nog interesse voor een Wilier tocht dit jaar?


Ik woon in Bergschenhoek en daar hebben we al een fietsclubje met overwegend Wilierrijders dus iets bijzonders organiseren is zomaar gebeurd.

routes en mogelijkheden genoeg hier...

Er wordt door Cor van de Wilier fanpage op facebook een tocht voorbereid. Maar extra tochtje is altijd leuk als Wilier rijders onder elkaar.

Re: Wilier topic

Geplaatst: 13 feb 2015 21:17
door MarcFaFo
muthill schreef: Voor de 404 Firestrike set betaal je 3200 euro.
Of zoals ze in België zeggen "niet voor mijne portemonnee" :)

Daar is geen woord Spaans bij...voor mij hetzelfde....


Of campagnolo bora one clincher, scheelt wat in de prijs en schijnt goed te remmen, zelfs met regen..
Ja dat had ik ook gelezen, maar of dat ook is in de praktijk .......

Re: Wilier topic

Geplaatst: 14 feb 2015 10:06
door Herman_N
Twee weken geleden mijn nieuwe Wilier Cento1 AIR met Campagnolo Chorus opgehaald. De eerste foto's heb ik toen al geplaatst. Daarna nog even mijn wielen met hoge velgen mat laten lakken en nu is de fiets helemaal af. Hier het resultaat:

Afbeelding
Dit is de versie voor de bergen (vanaf Ardennen) met de strakke en lichte Fulcrum Racing Zero wielen waarop een 11-29 cassette is geplaatst (nog niet te zien op de foto).

Afbeelding
Deze versie is voor de polderritjes en Limburg. De Fast Forward F6 wielen met DT Swiss 240 naven hebben een 12-25 cassette. Ze zijn zo'n 400 gram zwaarder dan de Fulcrums.