Ik vind dat je nogal gemakkelijk persoonlijke bevindingen als algemene regel verkondigt. Persoon B gaat misschien net het tegenovergestelde zeggen. Geometrie van beide frames is op enkele kleine details na identiek. Ik zou totaal niet weten waarom een EVO langzamer zou aanvoelen. En aan gokken waag ik me persoonlijk liever niet.sharkman113 schreef:Evo al gereden (ik wel)
De evo "voelt" veel langzamer aan en is aanzienlijk kwetsbaarder. Voordeel van de evo zal pas gaan gelden bij ritten boven de 120 km bij alles daaronder is de SS gewoon de betere fiets (tenzij je een toerfiets zoekt).
Overall is de Evo meer marketing als iets nieuws dus s het maar net wat je belangrijk vindt overigens gok ik dat een Gelakte evo helemaal niet wat minder gaat wegen dan een Carbon black SS hi-mod.
Cannondale
Ik kan me niet voorstellen dat beide frames HEEL veel anders rijden, maar (zie sig). Het gaat om kleine verschillen, die de meesten niet eens zullen voelen. Althans, dat denk ik. Ik zeg er meteen bij dat ik nog nooit op een Evo heb gereden.
Hierbij mijn nieuwe aanwinst zaterdag opgehaald , heel wat anders als de bulls, ivm met schade weggedaan .
vergoed door de verzekering met wat opleg deze kunnen kopen .
vergoed door de verzekering met wat opleg deze kunnen kopen .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Is geen algemene regel, personen die veel meer van een frame vergen (profs) geven exact hetzelfde aan (sterker nog de ss heeft in de meeste gevallen behalve bij klimmen gewoon de voorkeur, tenzij Cannondale enkel nog Evo's uitreikt).Ik vind dat je nogal gemakkelijk persoonlijke bevindingen als algemene regel verkondigt
Met exact dezelfde setup (wielen, bandenspanning etc.) "voelt" een evo gewoon wolliger en minder sportief aan (maar als je dat prettig vindt....).
De SS is op sommige punten een beetje overgedimensioneerd, reden hiervoor was de dramatische hoeveelheid garantiegevallen op de eerste versie van de eerste supersix (alles wat gewoon een stukje sterker/stijver gemaakt om problemen te voorkomen).
De evo lijkt qua rijden veel meer op het eerste SS model wat op zich helemaal niet slecht is maar er zijn wel weer wat consessies gedaan aan de duurzaamheid waarvan je je af kunt vragen of een gemiddelde gebruiker daar wel op zit te wachten.
Even een vraagje over Cannondale & Geometrie.
Ik ben bijna 2 meter lang en heb behoorlijk lange bovenbenen.
Rij op een SuperSix 63 cm, deze heeft een zadelbuishoek van 72°. Dit rijdt prima.
Binnenkort wil ik een Scalpel 29er aanschaffen, echter deze heeft een zadelbuishoek van 73,5° (in alle maten)
Kijk ik naar de geometrie van de Flash 29er, deze heeft zelfs een zadelbuishoek van 74°.(in alle maten)
Ik snap (denk ik) wel waarom ze dit zo doen, nl. iets meer gewicht naar het voorwiel brengen, maar vraag me af of de kracht van de hefboomwerking van m'n lange bovenbenen bij de 29ers tov de SuperSix wel hetzelfde blijft.
Graag jullie mening.
Ik ben bijna 2 meter lang en heb behoorlijk lange bovenbenen.
Rij op een SuperSix 63 cm, deze heeft een zadelbuishoek van 72°. Dit rijdt prima.
Binnenkort wil ik een Scalpel 29er aanschaffen, echter deze heeft een zadelbuishoek van 73,5° (in alle maten)
Kijk ik naar de geometrie van de Flash 29er, deze heeft zelfs een zadelbuishoek van 74°.(in alle maten)
Ik snap (denk ik) wel waarom ze dit zo doen, nl. iets meer gewicht naar het voorwiel brengen, maar vraag me af of de kracht van de hefboomwerking van m'n lange bovenbenen bij de 29ers tov de SuperSix wel hetzelfde blijft.
Graag jullie mening.
ooit allemaal op een Scalpel
Tja, ik heb nog niet op de EVO gereden, dus kan niks over een beleving vermelden. 1 ding viel me wel op die me uiteindelijk heeft doen besluiten om niet te kiezen voor de EVO en dus mijn huidige SS hm te houden. AFWERKING. De lak is gewoon niet strak, en dan vooral op de bovenbuis, maar dat is mijn mening.
En het gewicht?? Ach, dan eet ik met sinterklaas wel wat minder pepernoten. 200gram!!! WTF!
En het gewicht?? Ach, dan eet ik met sinterklaas wel wat minder pepernoten. 200gram!!! WTF!
Road: Cannondale Supersix EVO HM Sram Red (2012)
MTB: Cannondale F29
MTB: Cannondale F29
Ik ben inderdaad soms ook op zoek naar bronvermelding.jakkel schreef:Ik vind dat je nogal gemakkelijk persoonlijke bevindingen als algemene regel verkondigt. Persoon B gaat misschien net het tegenovergestelde zeggen. Geometrie van beide frames is op enkele kleine details na identiek. Ik zou totaal niet weten waarom een EVO langzamer zou aanvoelen. En aan gokken waag ik me persoonlijk liever niet.sharkman113 schreef:Evo al gereden (ik wel)
De evo "voelt" veel langzamer aan en is aanzienlijk kwetsbaarder. Voordeel van de evo zal pas gaan gelden bij ritten boven de 120 km bij alles daaronder is de SS gewoon de betere fiets (tenzij je een toerfiets zoekt).
Overall is de Evo meer marketing als iets nieuws dus s het maar net wat je belangrijk vindt overigens gok ik dat een Gelakte evo helemaal niet wat minder gaat wegen dan een Carbon black SS hi-mod.
Anima Sana In Corpore Sano.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Beter de bijdragen lezen dan heat je het antwoord al. Maar ik zou zeggen bel de jongens van Liquigas eens dichter bij de bron kan je niet komen.
En inderdaad de Evo is zeer slecht afgewerkt, een dan de mindere punten van de evo t.o.v. de SS maar iedereen moet voor zichzelf uitmaken of hij/zij dit een minpunt/storend vind.
En inderdaad de Evo is zeer slecht afgewerkt, een dan de mindere punten van de evo t.o.v. de SS maar iedereen moet voor zichzelf uitmaken of hij/zij dit een minpunt/storend vind.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
4600 euro voor een complete Evo met SRam Red is natuurlijk niet duur. Zouden ze bij Cannondale wat bezuinigd hebben op de afwerking? Ik vond het lak en sticker werk op de EVO ook niet erg indrukwekkend toen ik het van dichtbij bekeek. De kleurstelling vind ik daarentegen wel erg goed gedaan.