Pagina 214 van 780
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 17 okt 2011 12:55
door jakkel
sharkman113 schreef:Evo al gereden (ik wel)
De evo "voelt" veel langzamer aan en is aanzienlijk kwetsbaarder. Voordeel van de evo zal pas gaan gelden bij ritten boven de 120 km bij alles daaronder is de SS gewoon de betere fiets (tenzij je een toerfiets zoekt).
Overall is de Evo meer marketing als iets nieuws dus s het maar net wat je belangrijk vindt overigens gok ik dat een Gelakte evo helemaal niet wat minder gaat wegen dan een Carbon black SS hi-mod.
Ik vind dat je nogal gemakkelijk persoonlijke bevindingen als algemene regel verkondigt. Persoon B gaat misschien net het tegenovergestelde zeggen. Geometrie van beide frames is op enkele kleine details na identiek. Ik zou totaal niet weten waarom een EVO langzamer zou aanvoelen. En aan gokken waag ik me persoonlijk liever niet.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 18 okt 2011 08:11
door havana
Ik kan me niet voorstellen dat beide frames HEEL veel anders rijden, maar (zie sig). Het gaat om kleine verschillen, die de meesten niet eens zullen voelen. Althans, dat denk ik. Ik zeg er meteen bij dat ik nog nooit op een Evo heb gereden.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 18 okt 2011 18:05
door nicostar
Eind augustus nog deze op de kop kunnen tikken bij de uitverkoop van de 2011 modellen.
De Ksyrium wielen vervangen door reynolds assault wielen en alle fsa onderdelen door 3T (zadelpen wordt een 3t dorico ltd)
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 18 okt 2011 23:29
door Jac
Hierbij mijn nieuwe aanwinst zaterdag opgehaald , heel wat anders als de bulls, ivm met schade weggedaan .
vergoed door de verzekering met wat opleg deze kunnen kopen .
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 19 okt 2011 10:18
door jo_spr
@jakkel
Ben benieuwd wat je ervaringen met de nieuwe EVO zijn. Hou je ons op de hoogte?
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 19 okt 2011 11:35
door sharkman113
Ik vind dat je nogal gemakkelijk persoonlijke bevindingen als algemene regel verkondigt
Is geen algemene regel, personen die veel meer van een frame vergen (profs) geven exact hetzelfde aan (sterker nog de ss heeft in de meeste gevallen behalve bij klimmen gewoon de voorkeur, tenzij Cannondale enkel nog Evo's uitreikt).
Met exact dezelfde setup (wielen, bandenspanning etc.) "voelt" een evo gewoon wolliger en minder sportief aan (maar als je dat prettig vindt....).
De SS is op sommige punten een beetje overgedimensioneerd, reden hiervoor was de dramatische hoeveelheid garantiegevallen op de eerste versie van de eerste supersix (alles wat gewoon een stukje sterker/stijver gemaakt om problemen te voorkomen).
De evo lijkt qua rijden veel meer op het eerste SS model wat op zich helemaal niet slecht is maar er zijn wel weer wat consessies gedaan aan de duurzaamheid waarvan je je af kunt vragen of een gemiddelde gebruiker daar wel op zit te wachten.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 19 okt 2011 19:33
door velolove
Even een vraagje over Cannondale & Geometrie.
Ik ben bijna 2 meter lang en heb behoorlijk lange bovenbenen.
Rij op een SuperSix 63 cm, deze heeft een zadelbuishoek van 72°. Dit rijdt prima.
Binnenkort wil ik een Scalpel 29er aanschaffen, echter deze heeft een zadelbuishoek van 73,5° (in alle maten)
Kijk ik naar de geometrie van de Flash 29er, deze heeft zelfs een zadelbuishoek van 74°.(in alle maten)
Ik snap (denk ik) wel waarom ze dit zo doen, nl. iets meer gewicht naar het voorwiel brengen, maar vraag me af of de kracht van de hefboomwerking van m'n lange bovenbenen bij de 29ers tov de SuperSix wel hetzelfde blijft.
Graag jullie mening.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 19 okt 2011 22:33
door rookie77
Tja, ik heb nog niet op de EVO gereden, dus kan niks over een beleving vermelden. 1 ding viel me wel op die me uiteindelijk heeft doen besluiten om niet te kiezen voor de EVO en dus mijn huidige SS hm te houden. AFWERKING. De lak is gewoon niet strak, en dan vooral op de bovenbuis, maar dat is mijn mening.
En het gewicht?? Ach, dan eet ik met sinterklaas wel wat minder pepernoten. 200gram!!! WTF!
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 19 okt 2011 22:47
door velolove
Dat van die lak heb ik ook gezien ja.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 20 okt 2011 20:08
door danoontje
jakkel schreef:sharkman113 schreef:Evo al gereden (ik wel)
De evo "voelt" veel langzamer aan en is aanzienlijk kwetsbaarder. Voordeel van de evo zal pas gaan gelden bij ritten boven de 120 km bij alles daaronder is de SS gewoon de betere fiets (tenzij je een toerfiets zoekt).
Overall is de Evo meer marketing als iets nieuws dus s het maar net wat je belangrijk vindt overigens gok ik dat een Gelakte evo helemaal niet wat minder gaat wegen dan een Carbon black SS hi-mod.
Ik vind dat je nogal gemakkelijk persoonlijke bevindingen als algemene regel verkondigt. Persoon B gaat misschien net het tegenovergestelde zeggen. Geometrie van beide frames is op enkele kleine details na identiek. Ik zou totaal niet weten waarom een EVO langzamer zou aanvoelen. En aan gokken waag ik me persoonlijk liever niet.
Ik ben inderdaad soms ook op zoek naar bronvermelding.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 20 okt 2011 20:57
door sharkman113
Beter de bijdragen lezen dan heat je het antwoord al. Maar ik zou zeggen bel de jongens van Liquigas eens dichter bij de bron kan je niet komen.
En inderdaad de Evo is zeer slecht afgewerkt, een dan de mindere punten van de evo t.o.v. de SS maar iedereen moet voor zichzelf uitmaken of hij/zij dit een minpunt/storend vind.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 21 okt 2011 09:25
door boswielrenner
4600 euro voor een complete Evo met SRam Red is natuurlijk niet duur. Zouden ze bij Cannondale wat bezuinigd hebben op de afwerking? Ik vond het lak en sticker werk op de EVO ook niet erg indrukwekkend toen ik het van dichtbij bekeek. De kleurstelling vind ik daarentegen wel erg goed gedaan.