Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

chelleke
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 mei 2004 14:17

chelleke 20 jul 2009 20:16

Ben je daar wel zeker van?
Ik zou wisselen omdat ik in het donker moet rijden.
Ik werk namelijk in shiften (vroege, late en nacht)
vb: met de vroege (om 4u15 uur vertrekken) in het donker heen en om 14u terug in bij licht

Had soortgelijke vraag reeds gesteld, of je met de photchromic lensen 's nachts kan fietsen, en dat werd afgeraden. Best was clear lenzen.
Daarom dat ik zou moeten wisselen

Waarom rijden de profs eigenlijk niet met Photochromische lenzen?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 jul 2009 21:29

Ik heb er nog geen prof mee zien rijden. Op zich is 't ook niet echt nodig als je toch een lading verschillende brillen van Oakley kan krijgen voor noppes. Je kunt 's ochtends gewoon de juiste bril met geschikt glas uit de koffer pakken.

Die transitions glazen zijn wel fijn, maar wel minder blingbling dan de iridium glazen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

vincenth
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 15 aug 2008 13:25
Locatie: Groningen
Contact

vincenth 21 jul 2009 10:53

Ja echt in het donker zou ik idd niet doen. Maar in de schemering gaat het prima.

De bling-factor is volgens mij bij profs inderdaad vaak wel belangrijk. De bril moet vooral flashy zijn en goed matchen bij het truitje. Denk aan de huidige mode om opeens groene glazen te gaan dragen. G26 was bedoeld voor de schietsport en niet heel geschikt om te fietsen. Nu heeft Oakley om aan de vraag tegemoet te komen met Jade-Iridium geprobeerd toch geschikt groen glas te maken.
Tita Gazelle V8
Afbeelding

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 21 jul 2009 16:15

Het wisselen met de Jawbone is wel echt heel erg makkelijk en gebruiksvriendelijk. Zou dus een goede optie kunnen zijn. Daarbij komt dat je bij een Jawbone standaard 2 setjes glazen krijgt als je geen photochromic lens neemt.

broeckie
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 jul 2009 12:07

broeckie 21 jul 2009 17:48

Ik heb een vraag over de Polarised lenzen.
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is met een photochromic lens?
Ik weet dat de photochromic lens zichzelf kan aanpassen, maar wat de polarised lens doet weet ik niet.
Ik vind die van TiesT wel heel mooi, die zou ik ook wel willen alleen weet ik niet wat die lens precies doet want hij is een stuk duurder dan de normale versie.

vincenth
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 15 aug 2008 13:25
Locatie: Groningen
Contact

vincenth 21 jul 2009 18:36

Een polarized lens filtert polarisatie uit het beeld. Dat zijn reflecties, bijvoorbeeld van glas, van water, of van de weg. (Heeft te maken met brekingsindexen en frequenties van het licht als ik het mij goed herinner: zie ongetwijfeld wikipedia op polarisatie)
Daardoor heb je minder schitteringen in je ogen, wat erg prettig is bij watersporten en op de weg. Praktisch betekent dit dat je bijvoorbeeld als je naar water kijkt, je niet de schittering van de reflectie ziet, maar door het oppervlak heen kunt kijken, idem voor glas.
Ideaal is dus een bril met photochroom en polarisatie gecombineerd, maar die heeft Oakley niet. Julbo heeft ze wel en misschien Rudyproject?
Tita Gazelle V8
Afbeelding

broeckie
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 jul 2009 12:07

broeckie 21 jul 2009 19:55

Oke een duidelijk antwoord, bedankt:)
Ik ga hem voor het mountainbiken gebruiken, wat raad jij dan aan?
Heeft het dan wel nut, omdat je niet echt veel reflecties hebt.
Wel is het zo dat ik telkens in het bos op stukken rijd waar wel en geen zon is, daardoor wordt mijn beeld soms vaag. Misschien helpt het glas hier ook bij?

adne
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 aug 2007 23:28

adne 21 jul 2009 20:37

Polarized betekent dat je minder/geen schitteringen ziet zoals bijvoorbeeld op het water of op auto's.

Iemand was me al voor.

ascor
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 mar 2008 10:44

ascor 21 jul 2009 23:55

hoe rood is de radar team red??

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 22 jul 2009 00:21

Knalrood / vuurtorenrood / brandweerrood / Ernstig rood.

delsol
Forum-lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 22 jul 2009 00:30

broeckie schreef:Oke een duidelijk antwoord, bedankt:)
Ik ga hem voor het mountainbiken gebruiken, wat raad jij dan aan?
Heeft het dan wel nut, omdat je niet echt veel reflecties hebt.
Wel is het zo dat ik telkens in het bos op stukken rijd waar wel en geen zon is, daardoor wordt mijn beeld soms vaag. Misschien helpt het glas hier ook bij?


G30 of een Persimon Lens

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 22 jul 2009 00:45

Lance reed vandaag weer met een Radar. Wellicht is hij de rand onderaan het montuur van de Jawbone zat na een paar ritten?

Plaats reactie