Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

rammo
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 18 mar 2008 20:47

rammo 28 mei 2010 17:23

Ik heb net mijn Ultimate AL framset binnen gekregen maar nu bij het monteren stuit ik ook een probleem.
Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om de het ringetje los te krijgen van het boutje.
Dit is nodig omdat ze anders niet verzinken in de bidonhouders.
De houders zijn Tacx Tao trouwens.

Is er iemand die dit ook heeft mee gemaakt en een oplossing heeft?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 mei 2010 18:04

Gewoon een paar andere boutjes insteken?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 28 mei 2010 18:04

rammo schreef:Ik heb net mijn Ultimate AL framset binnen gekregen maar nu bij het monteren stuit ik ook een probleem.
Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om de het ringetje los te krijgen van het boutje.
Dit is nodig omdat ze anders niet verzinken in de bidonhouders.
De houders zijn Tacx Tao trouwens.

Is er iemand die dit ook heeft mee gemaakt en een oplossing heeft?


Het ringetje wegslijpen? En anders nieuwe boutjes, zonder ringetje.

mj
Forum-lid
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:22

mj 28 mei 2010 22:16

bij de tao's krijg je de boutjes meegeleverd...... dus die erin draaien

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 29 mei 2010 00:51

Amclassic-fan schreef:Gewoon een paar andere boutjes insteken?


Hoe simpel kan het zijn!
Niets is wat het lijkt..

kahuna
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 apr 2009 18:43

kahuna 29 mei 2010 19:45

Nieuw lid in de Canyon familie meldt zich!!!

Ik ben vandaag in Koblenz geweest en heb gelijk maar de roadlite 7 besteld in zwart. Het is wel een trendy zaak die ze daar hebben en het was ook best druk. Ze meten je netjes op en je kunt proefritjes maken. Ik zat te twijfelen tussen de grootte van de fiets en heb 56, 58 en 60 geprobeerd. Uiteindelijk fietste 58 het lekkerste en die heb ik dan ook besteld. Na de eerste bocht merkte ik al een wereld van verschil met mijn ongeveer 14 jaar oude stalen bakkie. stuurt veel strakker!!! Is toch altijd wel leuk als je zoveel verschil merkt, dat verantwoord het bedrag weer dat je eraan spendeert!!!

De levering staat gepland op de website voor week 27, nadat de bestelling in de computer was ingevoerd stond er dat het frame 21 juni geleverd wordt. Ik vroeg of het mogelijk was de fiets op te halen in de laatste week van juni, omdat ik in week 27 op vakantie ben en graag mijn nieuwe fiets mee wil nemen. dit was geen probleem en werd erbij geschreven. als ze zich ook hieraan kunnen houden is dit toch prima service!!!

Al met al ben ik zo blij als een klein kind op 5 december en kan ik niet wachten tot het eind juni is. Ik blijf nog maar doortrainen tot eind juni op mijn ouwe stalen fiets, dan merk ik het verschil weer extra goed...

Als er mensen zijn met plannen om naar Koblenz te rijden, in de buurt zit in een industriepark nog 'zweirad Stadler' hier hebben ze heel veel kleding, schoenen, wielen enz. relaxte zaak met behulpzame en niet opdringerige bediening.

gbjhillman
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 15 jan 2009 14:14

gbjhillman 30 mei 2010 16:28

Kahuna schreef:Nieuw lid in de Canyon familie meldt zich!!!

Ik ben vandaag in Koblenz geweest en heb gelijk maar de roadlite 7 besteld in zwart. Het is wel een trendy zaak die ze daar hebben en het was ook best druk. Ze meten je netjes op en je kunt proefritjes maken. Ik zat te twijfelen tussen de grootte van de fiets en heb 56, 58 en 60 geprobeerd. Uiteindelijk fietste 58 het lekkerste en die heb ik dan ook besteld. Na de eerste bocht merkte ik al een wereld van verschil met mijn ongeveer 14 jaar oude stalen bakkie. stuurt veel strakker!!! Is toch altijd wel leuk als je zoveel verschil merkt, dat verantwoord het bedrag weer dat je eraan spendeert!!!

De levering staat gepland op de website voor week 27, nadat de bestelling in de computer was ingevoerd stond er dat het frame 21 juni geleverd wordt. Ik vroeg of het mogelijk was de fiets op te halen in de laatste week van juni, omdat ik in week 27 op vakantie ben en graag mijn nieuwe fiets mee wil nemen. dit was geen probleem en werd erbij geschreven. als ze zich ook hieraan kunnen houden is dit toch prima service!!!

Al met al ben ik zo blij als een klein kind op 5 december en kan ik niet wachten tot het eind juni is. Ik blijf nog maar doortrainen tot eind juni op mijn ouwe stalen fiets, dan merk ik het verschil weer extra goed...

Als er mensen zijn met plannen om naar Koblenz te rijden, in de buurt zit in een industriepark nog 'zweirad Stadler' hier hebben ze heel veel kleding, schoenen, wielen enz. relaxte zaak met behulpzame en niet opdringerige bediening.


Toevallig ook de nieuwe 2010 team fiets zien staan daar?
� De toestand in de bergen *

kahuna
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 apr 2009 18:43

kahuna 30 mei 2010 17:00

GBJ Hillman schreef:
Kahuna schreef:Nieuw lid in de Canyon familie meldt zich!!!

Ik ben vandaag in Koblenz geweest en heb gelijk maar de roadlite 7 besteld in zwart. Het is wel een trendy zaak die ze daar hebben en het was ook best druk. Ze meten je netjes op en je kunt proefritjes maken. Ik zat te twijfelen tussen de grootte van de fiets en heb 56, 58 en 60 geprobeerd. Uiteindelijk fietste 58 het lekkerste en die heb ik dan ook besteld. Na de eerste bocht merkte ik al een wereld van verschil met mijn ongeveer 14 jaar oude stalen bakkie. stuurt veel strakker!!! Is toch altijd wel leuk als je zoveel verschil merkt, dat verantwoord het bedrag weer dat je eraan spendeert!!!

De levering staat gepland op de website voor week 27, nadat de bestelling in de computer was ingevoerd stond er dat het frame 21 juni geleverd wordt. Ik vroeg of het mogelijk was de fiets op te halen in de laatste week van juni, omdat ik in week 27 op vakantie ben en graag mijn nieuwe fiets mee wil nemen. dit was geen probleem en werd erbij geschreven. als ze zich ook hieraan kunnen houden is dit toch prima service!!!

Al met al ben ik zo blij als een klein kind op 5 december en kan ik niet wachten tot het eind juni is. Ik blijf nog maar doortrainen tot eind juni op mijn ouwe stalen fiets, dan merk ik het verschil weer extra goed...

Als er mensen zijn met plannen om naar Koblenz te rijden, in de buurt zit in een industriepark nog 'zweirad Stadler' hier hebben ze heel veel kleding, schoenen, wielen enz. relaxte zaak met behulpzame en niet opdringerige bediening.


Toevallig ook de nieuwe 2010 team fiets zien staan daar?


Dit antwoord moet ik je helaas schuldig blijven, sorry.

BonoCross
Forum-lid
Berichten: 856
Lid geworden op: 24 jan 2007 23:32

BonoCross 30 mei 2010 21:49

Momenteel ben ik van plan om mijn Ritchey WCS 4-Axis 90mm stuurpen (voor 1 1/4 en 1 1/8 vorkbuizen) te vervangen voor een 100mm. Nu vraag ik me af of ik per se een Syntace of Ritchey stuurpen moet aanschaffen met die maat (en waarom niet gewoon een standaard 1 1/8 met een vulring ofzo)? En zit er in de huidge Ritchey stuurpen toevallig geen losse vulring die ik in een andere standaard stuurpen kan doen?

Ik begrijp het denk ik niet helemaal dus hopelijk kan iemand me uitleg geven :D!
Canyon Ultimate CF SL 2016

stockie
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 09 okt 2006 19:43

stockie 30 mei 2010 21:54

Hoe gaat ge in godsnaam een diameter VERGROOOOOOOTEN van 1"1/8 naar 1"1/4 met een VULRING?
Je hebt een stuurpen nodig met een klemming van diameter 1"1/4 voor de vorkbuis van de Canyon voorvorken, dat is dus groter dan 'gewone' stuurpennen. En enkel Ritchey en Syntace hebben momenteel stuurpennen met deze grotere diameter. (Ik denk dat FSA recent ook grotere diameters heeft geïntrodueerd)
Stockie

BonoCross
Forum-lid
Berichten: 856
Lid geworden op: 24 jan 2007 23:32

BonoCross 30 mei 2010 22:01

Ik vat 'em ;) (verkeek me op de breuken denk ik :P)! Ik dacht dat er nu dus al een vulring in zat maar uiteraard is dat niet zo (anders is heel dat idee van de dikkere vork n.v.t.). Thanks voor de simpele verheldering Stockie :)
Canyon Ultimate CF SL 2016

joren_verschaeve
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 mei 2010 15:42

joren_verschaeve 01 jun 2010 18:17

Kampt Canyon nog steeds met lakproblemen bij hun carbon kaders (team white uitvoering) van dit jaar? Er is nu een mooie aanbieding, maar als die lak gaat scheuren toch wel wat minder mooi.

Plaats reactie