Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 12 jun 2016 21:54

Afbeelding

Hier mijn dranghek ook nog maar tonen. Setup met klimverzet en powertap p1 pedalen en met overgespoten bovenbuis na het ongelukje van vorige maand.

Cyclingman
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 jul 2012 20:23
Locatie: Nieuwegein

Cyclingman 30 jun 2016 01:46

Sinds vorige week ben ik ook een Trekkie! En zeer tevreden mag ik wel zeggen... Na een aantal ritjes te hebben gemaakt bevalt deze fiets me zeer goed en ben er heel blij mee. Stijf en licht frame en toch ook een erg comfortabele fiets;
https://www.12gobiking.nl/trek-emonda-s-6-2016-actie in maat 56, full Shimano Ultegra, 50x34 crankstel, 105 SPD-SL carbon pedalen en 11-28 cassette. Heb er bij aflevering Continental GP 4000 II s 25 mm bandjes om laten leggen.
Aankomende zondag 3 juli neem ik deel aan de Tour d'Utrecht 150 km en ga hem dan eens echt aan een serieuze test onderwerpen. Het is wel een echte klimfiets. In de Limburgse heuvels, Ardennen, Vogezen en de Alpen ga ik regelmatig op fietsavontuur.
Op termijn wil ik hem nog gaan upgraden met een mooi setje lichte wielen en een duotrap compatibel snelheidsmeter / navigatiesysteem. Iemand suggesties daaromtrent?

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 30 jun 2016 08:03

Mooie fiets.
Als je het wel een echte klimfiets vindt zal je inderdaad het een en ander moeten upgraden.
De fiets weegt 8.72 kg, tel je pedalen erbij op zit je toch wel op ruim 9 kilo, niet bepaald een lichtgewicht klimfiets.https://www.evanscycles.com/trek-emonda ... e-EV217036

Wel een mooie aanbieding van 12gobiking.

VantageR
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2016 10:03

VantageR 09 jul 2016 10:18

Hallo allen, mijn eerste post op dit mooie forum...

Wat vinden jullie van het nieuwe isospeed systeem bij de Domane? Ik heb toch wat twijfels bij de duurzaamheid hiervan.
Afbeelding

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de Trek Domane als vervanger voor mijn Alu Batavus Challenge. Eisen zijn o.a.: wat meer comfort en geintegreerde kabels in het frame. Het goedkoopste model waarbij dit het geval is, is de 5.2. Helaas spreken de kleuren hiervan mij niet zo aan. Nu heeft Trek dus de opvolger op de website staan met isospeed aan de voorkant: De SL 6. Kan ik erop vertrouwen dat ze dit voldoende hebben uitgedacht?

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 09 jul 2016 15:08

Ja denk het wel. Trek heeft al heel lang isospeed en dit is zo ongeveer hun handelsmerk. Als ze een blauwtje zouden lopen hiermee dan is een groot deel van hun reputatie naar de maan.
Maak joe woar

lawnmower
Forum-lid
Berichten: 619
Lid geworden op: 19 mar 2012 22:13
Locatie: Apeldoorn

lawnmower 10 jul 2016 20:44

Nou ja.....heel lang.... Sinds 2012 is natuurlijk niet heel lang. Wel is het door en door getest voordat het op de markt kwam. Ja je mag ervan uit gaan dat trek dit voldoende heeft uitgedacht.

Verstuurd vanaf mijn SGP621 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16741
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 jul 2016 18:11

Even informeren of het binnen de levenslange framegarantie valt. Zoals ik het hier lees in ieder geval wel:http://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/trek_bikes_warranty/
Campagnolo Ultra Dork

VantageR
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2016 10:03

VantageR 11 jul 2016 20:01

De koppeling bij de zadelpen is er inderdaad al wat langer, daar heb ik ook wel vertrouwen in. Bij het balhoofd hebben ze het nog niet eerder toegepast. Het lijkt me ook wel dat ze het uitvoerig getest hebben. Zodra de fiets beschikbaar is, zal ik in de winkel eens vragen of de levenslange garantie hierop ook van toepassing is. Bedankt voor jullie input.

adderoos
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 mar 2012 08:50
Locatie: Gorinchem

adderoos 30 jul 2016 20:50

VantageR schreef:Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de Trek Domane als vervanger voor mijn Alu Batavus Challenge. Eisen zijn o.a.: wat meer comfort en geintegreerde kabels in het frame. Het goedkoopste model waarbij dit het geval is, is de 5.2. Helaas spreken de kleuren hiervan mij niet zo aan. Nu heeft Trek dus de opvolger op de website staan met isospeed aan de voorkant: De SL 6. Kan ik erop vertrouwen dat ze dit voldoende hebben uitgedacht?
Zelf rij ik inmiddels een tijdje op de Trek Domane SLR 6 en het is een geweldige fiets.
In de bochten maar ook op een slechte weg een genot.
Ik stap er op met een smile, na een flinke rit smile ik nog steeds.


Ad

Raceben
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 dec 2015 09:59
Locatie: Almere

Raceben 02 aug 2016 13:18

Hoi, Trekkers,
Heb ook een Trek gekocht, de Emonda ALR 6, Ultegra afmontge.

Na lang aarzelen had ik mijn eisenpakket samengesteld; aluminium frame, Shimano afmontage, compact crank, 32-11 cassette. Kabels liefst uitwendig.

Mijn oog was gevallen op de Cannondale Caad 12 en de Trek.
Er was een puntje tegen de Caad, namelijk een massief, dus uit een deel gefreesde dubbel crankset. Da's wel superdeluxe, als werktuigbouwer is dat kwijlen, maar ombouwen naar een compact zou me geld gaan kosten.

De Trek in mijn maat 54 was uitverkocht, maar de dealer kon nog een frame bemachtigen die hij dan zou opbouwen met Ultegra.

Fiets afgehaald, netjes afgesteld op mijn postuur en karren maar!
Geweldig. Met mijn aluminium Cannondale Quick speed II als referentie, en dus een als comfortabel ervaren fiets, deed de Emonda daar niet voor onder. In tegendeel. Heerlijk, wat een fiets.

Onverwacht groot voordeel was het zadel. De Selle Italia had ik al op de Quick Speed aangemeten en zat goed maar op de Emonda was het juichen. De houding versus zit was nu blijkbaar perfect, heerlijk!

Minpuntje: de voorderailleur liep aan op vrijwel alle versnellingen. Even terug naar de dealer. Die heeft de boel nagesteld en toen liep het geruisloos.

Minpuntje: ik maak vaak na een rit de ketting schoon. Het viel me op dat het grootste kettingwiel achter aan de kleine kant was. Beter gekeken: 28T. Waar was de 32T?
Er viel me nog iets op. Bij een 32T hoort onverbrekelijk een lange kooi derailleur. Ik had een korte.
Even naar de dealer. Sorry, sorry, sorry. Maar we moeten ook de ketting vervangen, meneer, die is nu te kort voor een lange kooi.

Dealer heeft de boel aangepast en ik weer op de fiets. Wel een waarschuwing meegekregen: gebruik niet de combinatie 50 met de 28 en 32 achter meneer, dan draait de boel kapot. ???

Thuis maar es gekeken in de dealermanuals van Shimano, precies de reden waarom ik van Shimano ben gecharmeerd, de uitstekende documentatie.

Er bestaan volgens Shimano twee situaties waaruit de kettinglengte wordt afgeleid, uitgaande van een dubbel voor: eerste met een cassette tot 28T en de tweede met een kettingwiel groter dan 28T.

Terug naar de dealer. Ja meneer, wij stellen altijd de kettinglengte zo af dat de derailleurwieltjes verticaal staan. Precies, dat is methode 1; tot 28T. En die was aanvankelijk per abuis gemonteerd. Maar ik heb nu een 32T! Nee meneer we doen het altijd zo. Dus Shimano ziet het verkeerd? We doen het altijd zo, meneer. Techneuten zijn vaak behoudend, ik herken dat echt wel.

Na wat gebakkelei heb ik een nieuwe ketting meegekregen en die heb ik zelf omgelegd volgens de methode 2, 32T. Het resultaat is een 2 schalmen langere ketting. En zie, noch bij de ongewenste(!) situatie 50-32, noch bij 34-11 enig probleem. Ik heb vertrouwen in Shimano en dat werd bevestigd.

Ik kan me niet voorstellen dat Shimano een combinatie producten verkoopt die de onoplettende klant prompt stuk trapt. En alle discussies op dit forum ten spijt, de dealersmanual (2 A4-tjes) voor de Ultegra ketting zegt duidelijk hoe het moet. Dat het geen drukfout betreft bewijst de dealersmanual voor de achterderailleur, die legt ook uit hoe je de kettinglengte bepaalt. Precies hetzelfde.

Goed, de kinderziektes zijn nu uit de fiets, denk ik, en de ritjes die ik al heb gemaakt geven me een diep tevreden gevoel. Heelijk! hopelijk eind september weer de Mt. Ventoux!
Een sprinter zal ik niet worden. Dan maar klimmen met 34-32.

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 02 aug 2016 17:50

Na dit lange verhaal verwachten we nu dus wel een foto ;)
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 02 aug 2016 21:14

Juist, het is geen foto óf 1000 woorden hèh! :-D
Afbeelding

Plaats reactie