Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 21 okt 2011 09:32

hoogglans zwart is hel mooi mits het superstrak is gedaan, bij cannodale is het oppervlak verre van "strak" en daar ga je je al snel aan storen. de evo is overigens ca. 600 Euro duurder dan een SS high mod 2011 met dezelfde setup dus niet echt bezuiniging.

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 21 okt 2011 09:56

even voor mijn beeldvorming, die bel jij wel? (puur uit interesse)
Anima Sana In Corpore Sano.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13828
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 okt 2011 10:02

sharkman113 schreef:hoogglans zwart is hel mooi mits het superstrak is gedaan, bij cannodale is het oppervlak verre van "strak" en daar ga je je al snel aan storen. de evo is overigens ca. 600 Euro duurder dan een SS high mod 2011 met dezelfde setup dus niet echt bezuiniging.
Wat bedoel je met strak mijn cube bv is ook bij delen hooglans zwart maar je ziet er carbon er wel door heen. Ik vind dat niet storend, eerder mooi. Je ziet de maten overelkaar heen liggen. Het bobbelt niet, maar je ziet het atrisiete van het carbon er doorheen.

Bedoel je dat met strak of niet strak?

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 21 okt 2011 10:20

Strak als in over de hele buis een egale onderlaag en niet dat je her en der hobbels ziet zitten. Er is een reden voor maar je moet het wel mooi vinden.
Cube heeft een ander produktieproces en wat jij vermoedelijk ziet is een laag zichtcarbon. Cube lakt overigens zwart op de joints en alu delen en helder (of met een beetje zwart erdoorheen) op de delen met zichtcarbon (de topframss hebben dan wel weer ud carbon/geen zichtlaag en zien weer anders gelakt)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13828
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 okt 2011 13:00

sharkman113 schreef:Strak als in over de hele buis een egale onderlaag en niet dat je her en der hobbels ziet zitten. Er is een reden voor maar je moet het wel mooi vinden.
Cube heeft een ander produktieproces en wat jij vermoedelijk ziet is een laag zichtcarbon. Cube lakt overigens zwart op de joints en alu delen en helder (of met een beetje zwart erdoorheen) op de delen met zichtcarbon (de topframss hebben dan wel weer ud carbon/geen zichtlaag en zien weer anders gelakt)
Oke dan hebben we het inderdaad over anders strak.
Nee bobbels zijn niet mooi.

wat ik bedoel is inderdaad dat het bij de joints echt zwart gelakt is en op de buis je het carbon er doorheen ziet.

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2563
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 21 okt 2011 16:35

Zo erg zal het allemaal wel niet zijn zoals onze vriend sharkman het hier allemaal komt te vertellen. Lijkt wel of de EVO een miskleun eerste klasse is, slechte lak, traag aanvoelen, verminderde duurzaamheid,... . Ik heb daar nog nergens niks van gelezen of gehoord. En de (sterke) profs van Liquigas rijden toch maar mooi allemaal rond op een EVO. Ik heb trouwens tijdens de TDF van dit jaar de EVO's op Alpe d'Huez eens goed van dichtbij bekeken, waren toch heel netjes gelakt hoor. Ik betaal trouwens in de verste verte niet de adviesprijs van 4.700 euro. Op het vlak van prijs/kwaliteit/gewicht ga ik ongetwijfeld een superfiets hebben. En moest 'm breken, bij Cannondale bestaat er nog altijd zoiets als levenslange garantie op het frame.

poulain
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 22 mar 2011 21:04

poulain 21 okt 2011 17:49

De Evo Ultimate komt er in het november-nummer van Tour heel goed uit; zeer hoge STW (zoals wij weten, is dat bij Tour heilig) en superlicht (5,3 kg "ohne Pedale"), ook door allerlei dure, lichte aanhangsels.

Maar een mooie fiets (ik heb hem gezien op de BM) is het zeker niet, maar dat geldt voor bijna alle Cannondale producten. Aber: das ist Geschmacksache.

Gebruikersavatar
ld001
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 jan 2006 14:16

Gebruikersavatar ld001 21 okt 2011 19:36

Ok, naar aanleiding van de discussie over de EVO en bronvermeldingen heb ik het nagevraagd bij een bevriende Liquigas renner (klinkt goed toch). Ik zal hem hier niet rechtstreeks citeren maar het komt hier op neer: de EVO is een echte upgrade ten opzichte van de Super Six: lichter en sneller. Een compleet nieuwe fiets die nog beter en sneller aanvoelt. Hij rijdt liever op zijn EVO dan zijn Super Six.

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 21 okt 2011 20:50

nou vertel, wie ken je persoonlijk en babbelt met jou over dit soort dingen?

Valerio Agnoli
Ivan Basso
Francesco Bellotti
Maciej Bodnar
Eros Capecchi
Damiano Caruso
Davide Cimolai
Mauro Da Dalto
Tiziano Dall'Antonia
Timothy Duggan
Mauro Finetto
Jacopo Guarnieri
Ted King
Kristijan Koren
Paolo Longo Borghini
Alan Marangoni
Dominik Nerz
Vincenzo Nibali
Daniel Oss
Maciej Paterski
Simone Ponzi
Fabio Sabatini
Jurai Sagan
Peter Sagan
Cristiano Salerno
Sylwester Szmyd
Alessandro Vanotti
Elia Viviani
Cameron Wurf
Anima Sana In Corpore Sano.

Gebruikersavatar
ld001
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 jan 2006 14:16

Gebruikersavatar ld001 21 okt 2011 21:04

Ted King

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 21 okt 2011 21:09

nu wijken we erg van dit topic af, maar dat lijkt me toch wel leuk. Misschien kun je daar in een ander topic aan spenderen? 'How I met Ted King?'

on topic?
Anima Sana In Corpore Sano.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5128
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 21 okt 2011 21:14

danoontje schreef: 'How I met Ted King?'
...Zal wel op de fiets zijn...

:mrgreen:

Plaats reactie