Cannondale
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
hoogglans zwart is hel mooi mits het superstrak is gedaan, bij cannodale is het oppervlak verre van "strak" en daar ga je je al snel aan storen. de evo is overigens ca. 600 Euro duurder dan een SS high mod 2011 met dezelfde setup dus niet echt bezuiniging.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13828
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Wat bedoel je met strak mijn cube bv is ook bij delen hooglans zwart maar je ziet er carbon er wel door heen. Ik vind dat niet storend, eerder mooi. Je ziet de maten overelkaar heen liggen. Het bobbelt niet, maar je ziet het atrisiete van het carbon er doorheen.sharkman113 schreef:hoogglans zwart is hel mooi mits het superstrak is gedaan, bij cannodale is het oppervlak verre van "strak" en daar ga je je al snel aan storen. de evo is overigens ca. 600 Euro duurder dan een SS high mod 2011 met dezelfde setup dus niet echt bezuiniging.
Bedoel je dat met strak of niet strak?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Strak als in over de hele buis een egale onderlaag en niet dat je her en der hobbels ziet zitten. Er is een reden voor maar je moet het wel mooi vinden.
Cube heeft een ander produktieproces en wat jij vermoedelijk ziet is een laag zichtcarbon. Cube lakt overigens zwart op de joints en alu delen en helder (of met een beetje zwart erdoorheen) op de delen met zichtcarbon (de topframss hebben dan wel weer ud carbon/geen zichtlaag en zien weer anders gelakt)
Cube heeft een ander produktieproces en wat jij vermoedelijk ziet is een laag zichtcarbon. Cube lakt overigens zwart op de joints en alu delen en helder (of met een beetje zwart erdoorheen) op de delen met zichtcarbon (de topframss hebben dan wel weer ud carbon/geen zichtlaag en zien weer anders gelakt)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13828
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Oke dan hebben we het inderdaad over anders strak.sharkman113 schreef:Strak als in over de hele buis een egale onderlaag en niet dat je her en der hobbels ziet zitten. Er is een reden voor maar je moet het wel mooi vinden.
Cube heeft een ander produktieproces en wat jij vermoedelijk ziet is een laag zichtcarbon. Cube lakt overigens zwart op de joints en alu delen en helder (of met een beetje zwart erdoorheen) op de delen met zichtcarbon (de topframss hebben dan wel weer ud carbon/geen zichtlaag en zien weer anders gelakt)
Nee bobbels zijn niet mooi.
wat ik bedoel is inderdaad dat het bij de joints echt zwart gelakt is en op de buis je het carbon er doorheen ziet.
Zo erg zal het allemaal wel niet zijn zoals onze vriend sharkman het hier allemaal komt te vertellen. Lijkt wel of de EVO een miskleun eerste klasse is, slechte lak, traag aanvoelen, verminderde duurzaamheid,... . Ik heb daar nog nergens niks van gelezen of gehoord. En de (sterke) profs van Liquigas rijden toch maar mooi allemaal rond op een EVO. Ik heb trouwens tijdens de TDF van dit jaar de EVO's op Alpe d'Huez eens goed van dichtbij bekeken, waren toch heel netjes gelakt hoor. Ik betaal trouwens in de verste verte niet de adviesprijs van 4.700 euro. Op het vlak van prijs/kwaliteit/gewicht ga ik ongetwijfeld een superfiets hebben. En moest 'm breken, bij Cannondale bestaat er nog altijd zoiets als levenslange garantie op het frame.
De Evo Ultimate komt er in het november-nummer van Tour heel goed uit; zeer hoge STW (zoals wij weten, is dat bij Tour heilig) en superlicht (5,3 kg "ohne Pedale"), ook door allerlei dure, lichte aanhangsels.
Maar een mooie fiets (ik heb hem gezien op de BM) is het zeker niet, maar dat geldt voor bijna alle Cannondale producten. Aber: das ist Geschmacksache.
Maar een mooie fiets (ik heb hem gezien op de BM) is het zeker niet, maar dat geldt voor bijna alle Cannondale producten. Aber: das ist Geschmacksache.
Ok, naar aanleiding van de discussie over de EVO en bronvermeldingen heb ik het nagevraagd bij een bevriende Liquigas renner (klinkt goed toch). Ik zal hem hier niet rechtstreeks citeren maar het komt hier op neer: de EVO is een echte upgrade ten opzichte van de Super Six: lichter en sneller. Een compleet nieuwe fiets die nog beter en sneller aanvoelt. Hij rijdt liever op zijn EVO dan zijn Super Six.
nou vertel, wie ken je persoonlijk en babbelt met jou over dit soort dingen?
Valerio Agnoli
Ivan Basso
Francesco Bellotti
Maciej Bodnar
Eros Capecchi
Damiano Caruso
Davide Cimolai
Mauro Da Dalto
Tiziano Dall'Antonia
Timothy Duggan
Mauro Finetto
Jacopo Guarnieri
Ted King
Kristijan Koren
Paolo Longo Borghini
Alan Marangoni
Dominik Nerz
Vincenzo Nibali
Daniel Oss
Maciej Paterski
Simone Ponzi
Fabio Sabatini
Jurai Sagan
Peter Sagan
Cristiano Salerno
Sylwester Szmyd
Alessandro Vanotti
Elia Viviani
Cameron Wurf
Valerio Agnoli
Ivan Basso
Francesco Bellotti
Maciej Bodnar
Eros Capecchi
Damiano Caruso
Davide Cimolai
Mauro Da Dalto
Tiziano Dall'Antonia
Timothy Duggan
Mauro Finetto
Jacopo Guarnieri
Ted King
Kristijan Koren
Paolo Longo Borghini
Alan Marangoni
Dominik Nerz
Vincenzo Nibali
Daniel Oss
Maciej Paterski
Simone Ponzi
Fabio Sabatini
Jurai Sagan
Peter Sagan
Cristiano Salerno
Sylwester Szmyd
Alessandro Vanotti
Elia Viviani
Cameron Wurf
Anima Sana In Corpore Sano.