Pagina 215 van 669
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 09 mar 2013 18:45
door CoenT86
Mijn vraag is met oog op de marmotte, dus dat worden alu clinchers!
Maar vraag ik me wel af wat in zo'n geval het verschils is tussen carbon clinchers en carbon tubes? In beide gevallen kan dan de warmte toch niet weg?
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 09 mar 2013 18:59
door japiecarbon
Klopt, tubes kan je ook kapot remmen. Maar bij clinchers is het opstaande randje het probleem geloof ik.
Alles hangt of staat met je daal kunsten! Ik zou het wel aandurven.
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 09 mar 2013 19:18
door CoenT86
klinkt ook logisch dat de opstaande rand veel kwetsbaarder is dan de tube die in principe geen rand heeft!
en wat zijn de ervaringen met chinese clinchers m.b.t. wegwedstrijden? ik heb nl. het idee als ik ga sprinten of door een redelijk scherpe bocht ga op hoge snelheid dat het lijkt alsof het achterwiel zich wil 'dubbelvouwen'
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 09 mar 2013 19:32
door japiecarbon
Ik heb er 2 jaar op gekoerst, en ze hebben geen krimp gegeven!
Ze waren wel in nl gespaakt trouwens
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 09 mar 2013 20:26
door CoenT86
En daar zit naar mijn idee de zwakte, vrij dunne sapim spaken, radiaal gespaakt!
Maar is het het waard en mogelijk om ze opnieuw te laten spaken?
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 09 mar 2013 20:39
door wolly68
GoldenRatio schreef:Hebben Chinese carbonframes eigenlijk herkenningsnummers zoals een framenummer, uniek productienummer of een ander nummer waaruit bijv de productie datum herleid kan worden?
Mijn frame heeft geen framenummer.
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 09 mar 2013 21:29
door japiecarbon
Ook niet IN het bracket of balhoofd?
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 09 mar 2013 22:29
door vw
CoenT86 schreef:En daar zit naar mijn idee de zwakte, vrij dunne sapim spaken, radiaal gespaakt!
Maar is het het waard en mogelijk om ze opnieuw te laten spaken?
Dunne spaken maken een wiel niet slap en het spaakpatroon heeft maar een beperkte invloed op de stijfheid (zo veel mogelijk "heads in" is het gunstigst). Stijfheid komt uit de naaf (de positie van de flens) en de velg.
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 09 mar 2013 23:08
door CoenT86
Wat wordt bedoeld met heads in?
De naaf is een edhub, voor mij onbekend..
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 09 mar 2013 23:41
door japiecarbon
Spaken maken een wiel zeer zeker wel stijver of slapper. alles telt gewoon mee.
Zeker d wielbouwer
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 09 mar 2013 23:54
door rakketak
Heb er ook van china, nog geen problemen gehad na 20 wedstrijden, wel vlug slag erop, zijn gespaakt toegekomen, de fm heeft er wel dik uur werk aan gehad om ze in orde te zetten voor ik er de eerste keer met reed.
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 10 mar 2013 01:00
door vw
Heads in is als de kopjes van de spaken naar binnen wijzen (kan bij radiaal), daarmee wordt de breedte tussen de flenzen groter en krijg je een sterker wiel (de spaken staan iets minder steil).
De velg en de naaf moeten gewoon goed zijn. Het enige wat de wielbouwer kan doen is de spaken gelijkmatig vast zetten, een goede wielbouwer heeft dat snel voor elkaar, maar hij kan geen wonderen verrichten. De spaak en de spaakspanning heeft niets mee te maken met de stijfheid, er zit nu eenmaal niet veel rek in staal.