Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 01 jun 2010 18:21

Ben sinds kort ook bezitter van een Canyon CF ultimate, de eerste indrukken zijn positief.
Zeer strakke fiets! Zal binnenkort een foto plaatsen.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

rijden_
Forum-lid

rijden_ 03 jun 2010 14:16

Testers gezocht!

Enkele weken terug introduceerde het Duitse Canyon de Aeroad CF. Nu staat een prototype klaar voor een eerste test in Heerlen, volgende week dinsdag 8 juni. En we willen graag wat hulp .

We zoeken twee rijders die A. ervaring met een Canyon hebben ( liefst al in het bezit zijn van een CF ). En B. op een 58 cq L passen. Samen met ondergetekende trekken we een paar uurtjes Limburg in om de nieuweling te testen. Jullie ervaringen worden opgetekend, doorgegeven aan Canyon, vermeld in een artikel dan wel op deze site dan wel in het magazine en er wordt gefotografeerd. Er zijn geen kosten aan verbonden. Wel dien je A. zelf naar Heerlen te reizen, B. je fiets mee te nemen en C. liefst met SPD SL pedalen te rijden... Onderweg wisselen we enkele keren van fiets, vandaar! Graag een mailtje voor zaterdag naar m.grootjans@sanoma-uitgevers.nl En het is alleen maar a.s. dinsdag. Een unieke kans om als eerste een Aeroad te testen en mee te helpen!

Nog twee zaken:
Mocht je geen Canyon rijden maar toch meedoen dan is dit ook mogelijk. Dan kun je in het Test Centrum een fiets 'meenemen'.
En: het tijdstip van de test is in overleg met de testers. Dat kan zowel in de ochtend als in de middag zijn
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....

kahuna
Forum-lid

kahuna 03 jun 2010 17:50

8 juni beschikbaar-> check
58 -> check
SPD-SL -> fail
Canyon in bezit -> fail, wordt eind juni geleverd

Helaas...

gbjhillman
Forum-lid

gbjhillman 04 jun 2010 13:44

rijden! schreef:
Testers gezocht!

Enkele weken terug introduceerde het Duitse Canyon de Aeroad CF. Nu staat een prototype klaar voor een eerste test in Heerlen, volgende week dinsdag 8 juni. En we willen graag wat hulp .

We zoeken twee rijders die A. ervaring met een Canyon hebben ( liefst al in het bezit zijn van een CF ). En B. op een 58 cq L passen. Samen met ondergetekende trekken we een paar uurtjes Limburg in om de nieuweling te testen. Jullie ervaringen worden opgetekend, doorgegeven aan Canyon, vermeld in een artikel dan wel op deze site dan wel in het magazine en er wordt gefotografeerd. Er zijn geen kosten aan verbonden. Wel dien je A. zelf naar Heerlen te reizen, B. je fiets mee te nemen en C. liefst met SPD SL pedalen te rijden... Onderweg wisselen we enkele keren van fiets, vandaar! Graag een mailtje voor zaterdag naar m.grootjans@sanoma-uitgevers.nl En het is alleen maar a.s. dinsdag. Een unieke kans om als eerste een Aeroad te testen en mee te helpen!

Nog twee zaken:
Mocht je geen Canyon rijden maar toch meedoen dan is dit ook mogelijk. Dan kun je in het Test Centrum een fiets 'meenemen'.
En: het tijdstip van de test is in overleg met de testers. Dat kan zowel in de ochtend als in de middag zijn

Fiets vorige week in Heerlen live gezien, heeft veel weg van een Felt frame.
Totaal anders dan de huidige frames.
� De toestand in de bergen *

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 06 jun 2010 00:11

Bij Canyon zelf of tweedehands. Ik heb ze verder nog nooit gezien.

edit: Dacht dat er iemand een vraag stelde over een stuurpen. Waarschijnlijk lopen dagdromen want zie het nu niet meer terug.

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 06 jun 2010 12:19

Nou, 2e hands lijkt me zo goed als onmogelijk bij een nieuw, nog uit te brengen frame/fiets. Vind je ook niet?
Niets is wat het lijkt..

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 06 jun 2010 23:41

Ik woon 1 km van canyon heerlen af heb een cf maat 58 maar verlofdag wordt lastig zal eens voorzichtig polsen. Alleen geen shimano pedalen.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

imarc
Forum-lid

Gebruikersavatar imarc 08 jun 2010 22:56

Ben net terug uit Heerlen, waar ik samen met Menno Grootjans en nog een lezer van Fiets, 3 nieuwe Canyons heb getest, waaronder het nog nieuw te lanceren model, de Aeroad CF, het was dus nog een prototype!!! Heel exclusief. Peter, van het testcentre nam uitgebreid de tijd om alles zo goed mogelijk uit te leggen en te demonstreren.
Deze Aeroad CF heeft een aantal aparte details, waaronder een voorvork die instelbaar is. Onderaan de padden van de vork, daar waar het wiel ingaat, kun je verschillende maten 'passtukjes' plaatsen, waardoor het hart van het wiel een paar mm naar voren of naar achteren geplaatst wordt. Effectief gezien is dat zelfs een 55 tot 60mm langere wielbasis. We hebben daar niet mee geexperimenteerd, maar we zijn gewoon met de 3 bikes lekker +/-45 km wezen testen in de Limburgse heuvels.
Maar wat een verschillen zeg! Op zich lijken de bikes best op elkaar, maar ze hebben totaal andere rijeigenschappen!
Die andere jongen, Roel (28) is wedstrijdrijder, had totaal andere voorkeur mbt de fiets. Hij koos de zwarte SLX, een lekkere gooi- en smijtfiets. Mijn voorkeur ging juist uit naar het nieuwe prototype, alhoewel het 2010-model van de Ultimate CF ook erg strak reed. Een enorm goede rechtuitstabiliteit, stijf en toch comfortabel.
De fietsen waren uitgerust met Campa Record 11-speed en Shimano Dura-Ace.
Later bij het testcentre met z'n 3-en de boel geevalueerd, en met een goed gevoel naar huis gegaan.
Artikel verschijnt omstreeks juli in de Fiets.
Zelf heb ik met mijn Ultimate CF afgelopen zondag Parijs-Roubaix gereden, wat perfect gegaan is. 1 lekke band, verder heeft de Canyon zich uitermate goed gehouden!

swoosh
Forum-lid

swoosh 09 jun 2010 00:06

Sorry om te zeggen maar de Aeroad CF is in mijn ogen een gedrocht.

http://weightweenies.starbike.com/forum ... =3&t=73405
Afbeelding

martijnblaas
Forum-lid

martijnblaas 09 jun 2010 00:32

die fotos hebben we toch al gezien?
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

zapperdeflap
Forum-lid

zapperdeflap 09 jun 2010 02:05

Swoosh schreef:Sorry om te zeggen maar de Aeroad CF is in mijn ogen een gedrocht.

Heren,
smaken verschillen, en maar goed ook anders reden we allemaal op de zelfde (saaie) karretje.
Persoonlijk moet ik altijd aan 'n nieuw model wennen,
rij b.v. al jaren Volvo en bij elk nieuw model gaat mijn voorkeur naar de oude.
Maar, na 'n paar maanden ben ik helemaal, tot mijn grote verwondering, over.
Zo zie je maar, vernieuwing kost tijd,

heb geduld, je gaat 'm mooi vinden ;)
Grt. Zapp

jona91
Forum-lid

jona91 09 jun 2010 13:13

maar je kan toch niet ontkennen dat die mini canyon letters op de schuine buis en die hoekige balhoofdbuis niet echt geslaagd zijn:p

Plaats reactie