foto van je fiets
Mooie fiets! Maar is-ie niet een maatje te klein??
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
mooie fiets, maar wat staat je zadel ver naar achter! Zit ie niet al voorbij de markeringen?
Nee Lance,
Je hebt het mis, op de tweede foto staat het zadel precies in dezelfde positie als op de eerste. Dat lijkt misschien anders door de andere hoek van waaruit de foto is gemaakt. En voor Alpe d'Huez:wat de markeringen betreft: ik neem aan dat je daarmee de witte streepjes aan de binnenzijde van het zadel bedoelt. Welnu, als je het achterste puntje van de zadelpen neemt, heb ik nog precies 1 streepje over. Ik weet daar het fijne niet van, mijn FM heeft dat zo gemonteerd. Maar over 2 weken ga ik met mijn fiets naar Meetcentrum Bullen in het Belgische Kinrooi om mijn zitpositie te optimaliseren, dus dat komt helemaal goed. Wie weet dat hij het zadel wat naar voren schuift. Ik laat jullie dan wel weten wat hij ervan zegt.
Je hebt het mis, op de tweede foto staat het zadel precies in dezelfde positie als op de eerste. Dat lijkt misschien anders door de andere hoek van waaruit de foto is gemaakt. En voor Alpe d'Huez:wat de markeringen betreft: ik neem aan dat je daarmee de witte streepjes aan de binnenzijde van het zadel bedoelt. Welnu, als je het achterste puntje van de zadelpen neemt, heb ik nog precies 1 streepje over. Ik weet daar het fijne niet van, mijn FM heeft dat zo gemonteerd. Maar over 2 weken ga ik met mijn fiets naar Meetcentrum Bullen in het Belgische Kinrooi om mijn zitpositie te optimaliseren, dus dat komt helemaal goed. Wie weet dat hij het zadel wat naar voren schuift. Ik laat jullie dan wel weten wat hij ervan zegt.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Er staan streepjes op de rails (meen de rechterkant van het zadel) Vooraan staat een markering en achteraan. Daartussen moet de klem van de zadelpen zijn bevestigd. Doe je dit niet dan is je zadel niet deugdelijk bevestigd en kan je bijvoorbeeld ook geen aanspraak maken op garantie. Ook kan ik mij zo voorstellen dat het zadel minder lang meegaat. Als je as zaterdag de boel op laat meten dan zal 't zeker wel goed worden gezet.
Zit er trouwens ook aan te denken om mij en mijn fiets eens op te laten meten. Ben wel benieuwd naar je ervaringen dus, vooral of het ook echt meerwaarde (gezien de prijzen) heeft!
Zit er trouwens ook aan te denken om mij en mijn fiets eens op te laten meten. Ben wel benieuwd naar je ervaringen dus, vooral of het ook echt meerwaarde (gezien de prijzen) heeft!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Misschien volgende nadenken over de maat van de fiets voordat je de fiets koopt? Als dit een beetje de afstelling is die moet kloppen dat had je de fiets op z'n minst 1 maat groter moeten kopen. Die toren onder je stuurpen is gewoon gevaarlijk, het zadel breekt zo zeker af. Arione's breken zo ie zo al wel eens door, als je het zadel dan zo monteerd dan is het wel vragen om een afbrekende rails.
@Alpe d'huez, aan Bullen zou ik m'n geld niet besteden. Youri is er geweest voor advies en een meting voor z'n nieuwe Kuota en daarmee sloegen ze de plank gewoon volledig mis. Ze krijgen het voor elkaar om een toerfietser die niet te diep wil zitten door een rugoperatie in het verleden een advies te geven met een hoogte verschil tussen zadel en stuur van 11,5 cm, veel absurder kan niet. Dit is niet de 1e keer dat ze werk benedenmaats afleveren...
@Alpe d'huez, aan Bullen zou ik m'n geld niet besteden. Youri is er geweest voor advies en een meting voor z'n nieuwe Kuota en daarmee sloegen ze de plank gewoon volledig mis. Ze krijgen het voor elkaar om een toerfietser die niet te diep wil zitten door een rugoperatie in het verleden een advies te geven met een hoogte verschil tussen zadel en stuur van 11,5 cm, veel absurder kan niet. Dit is niet de 1e keer dat ze werk benedenmaats afleveren...
Ik heb idd. wel degelijk nagedacht over de maat fiets. Mijn ideale framemaat is 53 maar bij Math Salden hing laatst een erg aantrekkelijk geprijsd frame maatje 52 dus ben ik daar maar voor gegaan. 1 cm te klein is niet zo erg, dat heb ik aangepast met bv. een iets langere stuurpen.Die 'toren' boven mijn stuurpen is slechts tijdelijk. Ik heb er extra een stuk bovenuit laten steken zodat het stuur eventueel nog wat hoger kan worden gezet. Nadat ik bij Bullen ben geweest en ik mijn definitieve positie weet, wordt dat stukje eraf gezaagd. Overigens heb ik met Bullen best wel positieve ervaringen. Ik ben er eens met mijn oude fiets heengegaan en toen heeft hij door enkele kleine aanpassingen mijn zitpositie aanzienlijk verbeterd. By the way, het zadel heb ik inmiddels voor de zekerheid een stuk naar voren geschoven. Alpe d'Huez, het zadel stond idd buiten de markeringen, dank voor je oplettendheid.Vrijdag 13 april ga ik naar Bullen, ik houd jullie wel op de hoogte. Overigens laten ook renners als Lars Boom daar hun fiets opmeten, dus die man weet heus wel waar hij over praat.