Het grote woon-werk topic
-
- Forum-lid HC
Ik moest gisteren dus ook weer voor mijn studie naar Amsterdam, en heb heerlijk gefietst. Ik heb overigens daar wel de eis dat ik droog aankom, gezien ze geen faciliteiten hebben voor fietsers.
Dat brengt mij op het volgende. Zo vreemd dat je aangekeken wordt door een dergelijk grote instantie, (waar elke dag zeker 100 man een training op opleiding volgt) Als je met de fiets komt. Alsof ik de enige ben, en blijkbaar ook de eerste die daar met de racefiets komt. Racefiets mocht in de parkeergarage van het pand, tot zo ver was het goed geregeld, alleen faciliteiten om de fiets daar goed vast te zetten hadden ze dan weer niet. Alleen een simpel beugeltje aan de muur, maar goed de garage is wel afgesloten, dus tot op heden veilig genoeg.
Dan kom je op de verdieping van BCN (want daar hebben we het over, locatie van de grootste opleider van werkend Nederland NCOI) Maar goed op de verdieping kijken ze me helemaal vreemd aan, en zitten met de handen in het haar wat met de kleding te doen. Dat ik niet kon douchen wist ik al, maar een publieke kapstok zodat de fietskleding niet in het lokaal hoeft mist dus blijkbaar ook.
Maar wat mij dus het meest verbaasde was het feit dat ze geen standaard protocol hebben voor deelnemers die op de fiets komen. En dus dat er blijkbaar ook niemand op de fiets komt.
Dat brengt mij op het volgende. Zo vreemd dat je aangekeken wordt door een dergelijk grote instantie, (waar elke dag zeker 100 man een training op opleiding volgt) Als je met de fiets komt. Alsof ik de enige ben, en blijkbaar ook de eerste die daar met de racefiets komt. Racefiets mocht in de parkeergarage van het pand, tot zo ver was het goed geregeld, alleen faciliteiten om de fiets daar goed vast te zetten hadden ze dan weer niet. Alleen een simpel beugeltje aan de muur, maar goed de garage is wel afgesloten, dus tot op heden veilig genoeg.
Dan kom je op de verdieping van BCN (want daar hebben we het over, locatie van de grootste opleider van werkend Nederland NCOI) Maar goed op de verdieping kijken ze me helemaal vreemd aan, en zitten met de handen in het haar wat met de kleding te doen. Dat ik niet kon douchen wist ik al, maar een publieke kapstok zodat de fietskleding niet in het lokaal hoeft mist dus blijkbaar ook.
Maar wat mij dus het meest verbaasde was het feit dat ze geen standaard protocol hebben voor deelnemers die op de fiets komen. En dus dat er blijkbaar ook niemand op de fiets komt.
- ophetkantje
- Forum-lid
Dat betekend idd 25 keer nat. Vorige week vrijdag bijvoorbeeld heet het in de plaats waar ik werk niet geregend en de plaats waar ik woon ook niet. Op de heen en terugweg toch nat geregend, dat ene buitje dat zichtbaar was op de buienradar zocht mij zowel heen als terug op. Op de terugweg op een omweg van 30 km op de heenweg gewoon op de kortste route. Overigens niet iedere keer doornat hoor, maar in 5 weken echt 25 keer nat geregend waarvan zo'n 10 keer echt nat (sokken niet droog in 8 uur of zelfs echt water dat in mijn schoenen stond).
Ach, ik zeg ook maar wat
Ik fiets gewoon lekker door, heen en weer naar het werk. Dagelijks tussen de 70 en 100 km. Regen boeit me eigenlijk maar weinig.
@Scottwilko
Omdat er geen faciliteiten zijn komen mensen ook minder vaak met de fiets, waardoor faciliteiten weer onnodig worden want er komt toch niemand met de fiets... Zo werkt het bij veel bedrijven helaas, en zeker als je een langere afstand moet wordt verwacht dat je met de auto komt. Een enkeling accepteert zelfs het OV niet...
(Op een vorige werkplek stond mijn fiets in de hal van het pand, want er was verder geen plek om deze kwijt te kunnen. Wel werd me eens gevraagd om de fiets op kantoor te zetten, maar 2 trappen op vond ik toch te gortig... Had nog geen auto en ook OV stopte nergens in de buurt. Overigens heb ik daar ook altijd het geluk mee dat wandelen nog sneller is dan op de bus moeten wachten bij 3 van mijn 4 vorige werkplekken)
Omdat er geen faciliteiten zijn komen mensen ook minder vaak met de fiets, waardoor faciliteiten weer onnodig worden want er komt toch niemand met de fiets... Zo werkt het bij veel bedrijven helaas, en zeker als je een langere afstand moet wordt verwacht dat je met de auto komt. Een enkeling accepteert zelfs het OV niet...
(Op een vorige werkplek stond mijn fiets in de hal van het pand, want er was verder geen plek om deze kwijt te kunnen. Wel werd me eens gevraagd om de fiets op kantoor te zetten, maar 2 trappen op vond ik toch te gortig... Had nog geen auto en ook OV stopte nergens in de buurt. Overigens heb ik daar ook altijd het geluk mee dat wandelen nog sneller is dan op de bus moeten wachten bij 3 van mijn 4 vorige werkplekken)
-
- Forum-lid
Vanmorgen voor de eerste keer dit seizoen weer handschoenen aan. Altijd even wennen. De buren stonden ook alweer de auto's te krabben, de winter is officieel geopend.
-
- Forum-lid
Sinds september onderzoek aan het doen in het kader van mijn studie en dus weinig vrije tijd over om te fietsen. Vanmorgen de eerste keer WW gereden. Een enkeltje is 34km.
Ben van plan dit minimaal 1x per week te doen met mogelijkheid tot 2x of 3x als aanvulling op mijn 2018 seizoen voorbereiding (amateurs).
Schema is momenteel:
maandag: krachttraining
dinsdag: mogelijk WW
woensdag: spinning (wss 1x per 2 weken ivm intensiteit en doe dan ook niet altijd volle bak)
donderdag: mogelijk WW
vrijdag: rust
Zaterdag: duurrit of veldrijden
Zondag; duurrit of veldrijden
Leuk om te lezen dat er zoveel mensen WW rijden! Scheelt ook aardig wat verkeer
Ben van plan dit minimaal 1x per week te doen met mogelijkheid tot 2x of 3x als aanvulling op mijn 2018 seizoen voorbereiding (amateurs).
Schema is momenteel:
maandag: krachttraining
dinsdag: mogelijk WW
woensdag: spinning (wss 1x per 2 weken ivm intensiteit en doe dan ook niet altijd volle bak)
donderdag: mogelijk WW
vrijdag: rust
Zaterdag: duurrit of veldrijden
Zondag; duurrit of veldrijden
Leuk om te lezen dat er zoveel mensen WW rijden! Scheelt ook aardig wat verkeer
-
- Forum-lid
Ik ben dinsdag de grens gepasseerd van 6.000 kilometer woon-werk dit jaar. Enkele reis is 60 kilometer.
Ik vroeg me af hoeveel CO2-uitstoot van mijn auto ik dan het milieu heb bespaard. Het aantal liters brandstof is sowieso al behoorlijk. Ik heb hier wat gevonden.
Berekening volgt.
Ik vroeg me af hoeveel CO2-uitstoot van mijn auto ik dan het milieu heb bespaard. Het aantal liters brandstof is sowieso al behoorlijk. Ik heb hier wat gevonden.
Berekening volgt.
-
- Forum-lid
Wauw, 60 kilometer enkele reis, dat vind ik echt veel! Dat zou mij 2,5 uur kosten met omkleden en douchen. Als ik dan om 9.00 uur achter m'n bureau wil zitten moet ik om 6.30 weg, dan is de crèche nog niet eens open. Om over het spitsuur thuis 's avonds maar niet te spreken, dat zou echt onhaalbaar zijn.
Respect hoor!
Respect hoor!
Niet overdrijven....
6.000 km aan 60km enkele rit zijn 50 fietsdagen; dus 5 keer per maand tot nu...; grofweg 1 keer per week.
Dus 1 keer in de week om 6u uur op staan en laat thuis komen maar wel 5 uur gefietst... als je je dan die ene dag niets moet aantrekken van kinderen of huishouden kan het best.
En nu de kinderen wat groter - lees ze kunnen zelf op staan en naar school gaan- zijn probeer ik gelijkaardig ook (50km enkel) minstens 1 keer per maand.
En als ik echt in form wil zijn 1 keer enkele weken na elkaar.
Moeilijkste is nog smorgens niet te hard te rijden.
Walter
6.000 km aan 60km enkele rit zijn 50 fietsdagen; dus 5 keer per maand tot nu...; grofweg 1 keer per week.
Dus 1 keer in de week om 6u uur op staan en laat thuis komen maar wel 5 uur gefietst... als je je dan die ene dag niets moet aantrekken van kinderen of huishouden kan het best.
En nu de kinderen wat groter - lees ze kunnen zelf op staan en naar school gaan- zijn probeer ik gelijkaardig ook (50km enkel) minstens 1 keer per maand.
En als ik echt in form wil zijn 1 keer enkele weken na elkaar.
Moeilijkste is nog smorgens niet te hard te rijden.
Walter
- plantagenet
- Forum-lid
Vanmiddag naar huis extra lusje gedaan, daarmee op 26 km uitgekomen. Heel straf windje, dus flink trappen. https://www.strava.com/activities/1269424896
Weer of geen weer....één van twee is er altijd