Update: ik laat een Thomson Masterpiece mat wit lakken in plaats van de beoogde zwart/zilveren Chorus pen te gebruiken. Zwart zadel, zwart stuurlint en zwarte hoods. Deels praktische overwegingen: die Chorus pen voor een normale prijs NOS vinden is erg veel gedoe (oversized hebben ze overal nog wel maar 27.2 is "sorry, op") en een zwart zadel blijft gewoon makkelijker langer mooi dan een wit exemplaar. Idem met het mooi houden van de hoods.sharkman113 schreef:Waarom niet meteen een ti of carbon pen mee laten lakken. Persoonlijk vindt ik een stuurpen die afwijkt van de kleur van de zadelpen drie keer niets (alhoewel ik hier zelf voor zilver/zilver zou kiezen)
Titanium fietsen
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Je bedoeld de Helix ?litespeed schreef:Lynskey heeft een geovaliseerde onderhuis. De oriëntatie draait een kwartslag van staand bij de balhoofdbuis naar liggend bij het bracket. En is bovendien redelijk oversized.
Lugs geeft een voordeel tav maatwerk qua geometrie.
Ik bedoel nog meer oversized (ovale onderbuis).
..... nee, op de fiets.
Klopt, ik heb een R420 en die kent hetzelfde principe van een wijzigende orientatie (balhoofd hoog en bracket breed). Is alleen niet ge-ovaliseerd maar 4-hoekig. Volgens Don Erwin van Lynskey een plaat van 6al 4v titanium, die in deze vorm gebogen is en over de lengte vervolgenslitespeed schreef:Ik had het over de R230, maar ik denk dat het voor meer modellen geldt.
dicht gelast. Principe van wijzigende orientatie heb ik ook bij andere types Lynskey gezien.
Om op de vraag van Blackmax terug te komen, wat ik heb begrepen is dat 6al 4v titanium moeilijker te bewerken is als 3al 2.5v, maar wel sterker.
Of je in authentieke lug vormen moet blijven denken is natuurlijk de vraag.maurice schreef:simen schreef:http://www.fiets.nl/2012/01/21/even-een-lug-printen/
Eigenlijk had ik hier, na het nieuwtje over het printen van lugs, een discussie verwacht over de mogelijkheden die dit biedt voor titanium frames.
Vrije vormgeving geeft een stijver of lichter frame net wat gewenst is.
Persoonlijke voorkeuren of unieke persoonlijke details kunnen meegenomen worden in de geprinte delen.
Volop mogelijkheden dus voor deze techniek in titaan met de vaak kleine werkplaatsen als fabrikant.
Titaan toch al een produkt voor de mensen die iets bijzonders willen en daar ook voor willen betalen.
http://www.rapidpro.nl/innovaties-op-de-beurs/" onclick="window.open(this.href);return false;
3D printers ken ik al een tijdje vanuit m'n vakgebied en worden hoofdzakelijk gebruikt voor het maken van proef- , demo- en of studiemodellen. Ik vraag me af of je mbv deze printer net zulke sterke lugs kunt maken als op de conventionele manier. Ik betwijfel het.
Je zou ook de richting van verlengde lugvormen kunnen denken.
Met mee geprinte nokjes en dergelijke,die je dan deels hol uit kan voeren ipv.nu massief (omdat dat nu niet anders kan).
Creatieve fietsbouwers zullen daar wel raad mee weten.
Nog afgezien van verfraaiende elementen die nu slechts mogelijk zijn met graveren.
Zij is ook tegen
Kijk ook hier eens:blackmax schreef:Wat ik trouwens weinig zie zijn oversized titanium frames, met bijv. een ovale onderbuis. Ik heb ooit een oversized chinees frame gezien. Zag er schitterend uit. Deze was van 6al 4v titanium. Ben ook benieuwd waarom sommige fabrikanten 6al 4v verkiezen boven 3al 2.5v. Kosten technisch maakt het volgens mij niet zoveel uit.
http://www.nichelson.be/titanium.php?l=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Het blad Tour heeft ooit eens twee Kocmo frames getest die identiek waren op de onderbuis na: de ronde en de aero onderbuis gaven vrijwel geen andere waarden op de testbank en aerodynamischer was het ook al niet. Per saldo gaat het dan blijkbaar alleen om de looks.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Voor mijn gevoel is een ovale onderbuis minder stijf i.g.v. zijwaardse belasting. Normaal gesproken heb je hiermee denk ik weinig mee te maken. Misschien alleen in zeer scherpe hobbelige bochten. Een ovale ondelbuis zoals bij de Lynskey r230 spreekt mij wel aan. Het liefst nog meer overzized.timo2.0 schreef:Het blad Tour heeft ooit eens twee Kocmo frames getest die identiek waren op de onderbuis na: de ronde en de aero onderbuis gaven vrijwel geen andere waarden op de testbank en aerodynamischer was het ook al niet. Per saldo gaat het dan blijkbaar alleen om de looks.
..... nee, op de fiets.
Zo, het titanium topic maar weer even wat leven inblazen. Het wachten is alleen nog op de zadelpen die ook mat wit wordt gespoten (Thomson Masterpiece met een zwarte Flite 1990). Degelijke voorjaarswielen worden voor de Franse zomermaanden door iets carbonnerigs vervangen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Denk dat de zwart/witte fulcrum zero's (met of zonder velgstickers) hier heel fraai in zouden staan (zwart, wit, zilver en mooie lage velg)