Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 21 okt 2011 21:43

Aardige test die e.e.a. wel redelijk weergeeft:

http://www.bikeradar.com/news/article/c ... ide-30194/" onclick="window.open(this.href);return false;

Profs zullen overigens (tenzij het echt dramatisch slecht materiaal betreft zelden publiekelijk klagen (ook niet echt handig als je op de loonlijst staat), Geloof best dat als je 250 km over slechte wegen moet rijden je best een comfortabelere (al is het maar marginaal) fiets wilt als het apparaat dat je voorheen had. De Evo is het eerste frame waar dhr. Denk aan heeft mogen sleutelen en bepaalde kenmerken van de addict komen er zeker in terug (zonder de afwerkingskwaliteit te halen).

En wat betreft bronvermelding: gewoon veel in Zuid frankrijk en Noord Italie fietsen en je talen goed beheersen en dan kom je zat profs tegen (net voor de ronde van Spanje reed zowat een kwart van het peloton rond in de buurt van de Ventoux. Gewoon vragen en dan krijg je negen van de tien keer nog antwoord ook.

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2563
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 22 okt 2011 09:29

sharkman113 schreef:Aardige test die e.e.a. wel redelijk weergeeft:

http://www.bikeradar.com/news/article/c ... ide-30194/" onclick="window.open(this.href);return false;

Profs zullen overigens (tenzij het echt dramatisch slecht materiaal betreft zelden publiekelijk klagen (ook niet echt handig als je op de loonlijst staat), Geloof best dat als je 250 km over slechte wegen moet rijden je best een comfortabelere (al is het maar marginaal) fiets wilt als het apparaat dat je voorheen had. De Evo is het eerste frame waar dhr. Denk aan heeft mogen sleutelen en bepaalde kenmerken van de addict komen er zeker in terug (zonder de afwerkingskwaliteit te halen).

En wat betreft bronvermelding: gewoon veel in Zuid frankrijk en Noord Italie fietsen en je talen goed beheersen en dan kom je zat profs tegen (net voor de ronde van Spanje reed zowat een kwart van het peloton rond in de buurt van de Ventoux. Gewoon vragen en dan krijg je negen van de tien keer nog antwoord ook.
De prof die Id001 kent spreekt niet publiekelijk.
Nu, laten we het erop houden dat het echt allemaal niet zo dramatisch zal zijn voor de meesten onder ons. Ik rij nooit 250 km over slechte wegen, en die van Liquigas hebben daar de Synapse voor. Ik ga zelden voort op verhaaltjes van: ik heb gehoord, en die zegt dat, en dat voelt zo aan, enz... . Veel van die uitspraken zijn dikwijls puur subjectieve dingen, verkondigd of ervaren op een wel bepaalde moment onder een wel bepaalde omstandigheid. Voor mij hoeft een koersfiets trouwens niet echt comfortabel te zijn, voor zover je op eender welke koersfiets al over 'echt' comfort zou kunnen spreken. Mijn 'comfortritjes' haspel ik wel af op de MTB. ;)

Lang leve de EVO dus! :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=fmuLCK26DgM" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ld001
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 jan 2006 14:16

Gebruikersavatar ld001 22 okt 2011 09:52

Je hebt helemaal gelijk Jakkel. Ik denk dat je een hoop lol gaat beleven aan de EVO.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 22 okt 2011 09:57

Wat jammer aan de EVO en de SS is, is de korte lengte van het balhoofd. Heeft mij doen besluiten niet voor de EVO te gaan. Een EVO of een SS met veel spacers is niet zo fraai en te diep zitten is voor mij ook niet meer weggelegd. Kortom; EVO en SS zijn echte race bakken en wedstrijdrijders zitten graag diep. Ook vind ik een iets wat meer sloping frame net wat mooier. Kortom; ik heb daarom gekozen voor de Tarmac S-works sl4. Maar als een weldoener zou zeggen, hier heb je een EVO, veel plezier ermee, dan zou ik super trots zijn om op een EVO te mogen rijden. Het blijft een topfiets.

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 22 okt 2011 21:00

boswielrenner schreef:Wat jammer aan de EVO en de SS is, is de korte lengte van het balhoofd. Heeft mij doen besluiten niet voor de EVO te gaan. Een EVO of een SS met veel spacers is niet zo fraai en te diep zitten is voor mij ook niet meer weggelegd. Kortom; EVO en SS zijn echte race bakken en wedstrijdrijders zitten graag diep. Ook vind ik een iets wat meer sloping frame net wat mooier. Kortom; ik heb daarom gekozen voor de Tarmac S-works sl4. Maar als een weldoener zou zeggen, hier heb je een EVO, veel plezier ermee, dan zou ik super trots zijn om op een EVO te mogen rijden. Het blijft een topfiets.
Een sl4 heeft niet een race geo wil je zeggen?
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 23 okt 2011 10:02

Nee dat zeg ik niet, maar wel een iets langer (ik meen 2 cm) balhoofd. Lees; heb je minder spacers nodig, want een SS met een enorme spacertoren ziet er minder mooi uit. Neem dan een Synapse. IMHO.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28046
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 okt 2011 10:13

De Synapse is natuurlijk ook een uitstekende keuze (mits de geometrie je ligt natuurlijk !). Je ziet in het wild inderdaad veel SS-berijders die hadden moeten kiezen voor de geometrie.

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 23 okt 2011 13:52

boswielrenner schreef:Nee dat zeg ik niet, maar wel een iets langer (ik meen 2 cm) balhoofd. Lees; heb je minder spacers nodig, want een SS met een enorme spacertoren ziet er minder mooi uit. Neem dan een Synapse. IMHO.
Dan heb jij zeker een grote maat.
Ik heb voor mijzelf gekeken(kleinste maat) en daar heeft de SS en evo een hoger balhoofd dan de Tarmac sl4.
Vandaar mijn opmerking, en hoe minder spacers hoe beter(en mooier)
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 23 okt 2011 15:47

De sl4 die voor mij wordt opgebouwd zal maat 58 hebben.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 24 okt 2011 12:45

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 24 okt 2011 15:47

Duur stadsfietsje
ooit allemaal op een Scalpel

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2563
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 24 okt 2011 15:54

boswielrenner schreef:Wat jammer aan de EVO en de SS is, is de korte lengte van het balhoofd. Heeft mij doen besluiten niet voor de EVO te gaan. Een EVO of een SS met veel spacers is niet zo fraai en te diep zitten is voor mij ook niet meer weggelegd. Kortom; EVO en SS zijn echte race bakken en wedstrijdrijders zitten graag diep. Ook vind ik een iets wat meer sloping frame net wat mooier. Kortom; ik heb daarom gekozen voor de Tarmac S-works sl4. Maar als een weldoener zou zeggen, hier heb je een EVO, veel plezier ermee, dan zou ik super trots zijn om op een EVO te mogen rijden. Het blijft een topfiets.
Als ik de tabellen erbij haal zie ik toch weinig onderling verschil in balhoofdbuislengtes.
De 58 scheelt natuurlijk wel 15 mm (meer voor de SL4), maar een spacer van 15 mm is toch nog te doen, niet?

Afbeelding

Plaats reactie