Cannondale
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Aardige test die e.e.a. wel redelijk weergeeft:
http://www.bikeradar.com/news/article/c ... ide-30194/" onclick="window.open(this.href);return false;
Profs zullen overigens (tenzij het echt dramatisch slecht materiaal betreft zelden publiekelijk klagen (ook niet echt handig als je op de loonlijst staat), Geloof best dat als je 250 km over slechte wegen moet rijden je best een comfortabelere (al is het maar marginaal) fiets wilt als het apparaat dat je voorheen had. De Evo is het eerste frame waar dhr. Denk aan heeft mogen sleutelen en bepaalde kenmerken van de addict komen er zeker in terug (zonder de afwerkingskwaliteit te halen).
En wat betreft bronvermelding: gewoon veel in Zuid frankrijk en Noord Italie fietsen en je talen goed beheersen en dan kom je zat profs tegen (net voor de ronde van Spanje reed zowat een kwart van het peloton rond in de buurt van de Ventoux. Gewoon vragen en dan krijg je negen van de tien keer nog antwoord ook.
http://www.bikeradar.com/news/article/c ... ide-30194/" onclick="window.open(this.href);return false;
Profs zullen overigens (tenzij het echt dramatisch slecht materiaal betreft zelden publiekelijk klagen (ook niet echt handig als je op de loonlijst staat), Geloof best dat als je 250 km over slechte wegen moet rijden je best een comfortabelere (al is het maar marginaal) fiets wilt als het apparaat dat je voorheen had. De Evo is het eerste frame waar dhr. Denk aan heeft mogen sleutelen en bepaalde kenmerken van de addict komen er zeker in terug (zonder de afwerkingskwaliteit te halen).
En wat betreft bronvermelding: gewoon veel in Zuid frankrijk en Noord Italie fietsen en je talen goed beheersen en dan kom je zat profs tegen (net voor de ronde van Spanje reed zowat een kwart van het peloton rond in de buurt van de Ventoux. Gewoon vragen en dan krijg je negen van de tien keer nog antwoord ook.
De prof die Id001 kent spreekt niet publiekelijk.sharkman113 schreef:Aardige test die e.e.a. wel redelijk weergeeft:
http://www.bikeradar.com/news/article/c ... ide-30194/" onclick="window.open(this.href);return false;
Profs zullen overigens (tenzij het echt dramatisch slecht materiaal betreft zelden publiekelijk klagen (ook niet echt handig als je op de loonlijst staat), Geloof best dat als je 250 km over slechte wegen moet rijden je best een comfortabelere (al is het maar marginaal) fiets wilt als het apparaat dat je voorheen had. De Evo is het eerste frame waar dhr. Denk aan heeft mogen sleutelen en bepaalde kenmerken van de addict komen er zeker in terug (zonder de afwerkingskwaliteit te halen).
En wat betreft bronvermelding: gewoon veel in Zuid frankrijk en Noord Italie fietsen en je talen goed beheersen en dan kom je zat profs tegen (net voor de ronde van Spanje reed zowat een kwart van het peloton rond in de buurt van de Ventoux. Gewoon vragen en dan krijg je negen van de tien keer nog antwoord ook.
Nu, laten we het erop houden dat het echt allemaal niet zo dramatisch zal zijn voor de meesten onder ons. Ik rij nooit 250 km over slechte wegen, en die van Liquigas hebben daar de Synapse voor. Ik ga zelden voort op verhaaltjes van: ik heb gehoord, en die zegt dat, en dat voelt zo aan, enz... . Veel van die uitspraken zijn dikwijls puur subjectieve dingen, verkondigd of ervaren op een wel bepaalde moment onder een wel bepaalde omstandigheid. Voor mij hoeft een koersfiets trouwens niet echt comfortabel te zijn, voor zover je op eender welke koersfiets al over 'echt' comfort zou kunnen spreken. Mijn 'comfortritjes' haspel ik wel af op de MTB.
Lang leve de EVO dus!
http://www.youtube.com/watch?v=fmuLCK26DgM" onclick="window.open(this.href);return false;
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Wat jammer aan de EVO en de SS is, is de korte lengte van het balhoofd. Heeft mij doen besluiten niet voor de EVO te gaan. Een EVO of een SS met veel spacers is niet zo fraai en te diep zitten is voor mij ook niet meer weggelegd. Kortom; EVO en SS zijn echte race bakken en wedstrijdrijders zitten graag diep. Ook vind ik een iets wat meer sloping frame net wat mooier. Kortom; ik heb daarom gekozen voor de Tarmac S-works sl4. Maar als een weldoener zou zeggen, hier heb je een EVO, veel plezier ermee, dan zou ik super trots zijn om op een EVO te mogen rijden. Het blijft een topfiets.
Een sl4 heeft niet een race geo wil je zeggen?boswielrenner schreef:Wat jammer aan de EVO en de SS is, is de korte lengte van het balhoofd. Heeft mij doen besluiten niet voor de EVO te gaan. Een EVO of een SS met veel spacers is niet zo fraai en te diep zitten is voor mij ook niet meer weggelegd. Kortom; EVO en SS zijn echte race bakken en wedstrijdrijders zitten graag diep. Ook vind ik een iets wat meer sloping frame net wat mooier. Kortom; ik heb daarom gekozen voor de Tarmac S-works sl4. Maar als een weldoener zou zeggen, hier heb je een EVO, veel plezier ermee, dan zou ik super trots zijn om op een EVO te mogen rijden. Het blijft een topfiets.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Nee dat zeg ik niet, maar wel een iets langer (ik meen 2 cm) balhoofd. Lees; heb je minder spacers nodig, want een SS met een enorme spacertoren ziet er minder mooi uit. Neem dan een Synapse. IMHO.
De Synapse is natuurlijk ook een uitstekende keuze (mits de geometrie je ligt natuurlijk !). Je ziet in het wild inderdaad veel SS-berijders die hadden moeten kiezen voor de geometrie.
Dan heb jij zeker een grote maat.boswielrenner schreef:Nee dat zeg ik niet, maar wel een iets langer (ik meen 2 cm) balhoofd. Lees; heb je minder spacers nodig, want een SS met een enorme spacertoren ziet er minder mooi uit. Neem dan een Synapse. IMHO.
Ik heb voor mijzelf gekeken(kleinste maat) en daar heeft de SS en evo een hoger balhoofd dan de Tarmac sl4.
Vandaar mijn opmerking, en hoe minder spacers hoe beter(en mooier)
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
De sl4 die voor mij wordt opgebouwd zal maat 58 hebben.
Als ik de tabellen erbij haal zie ik toch weinig onderling verschil in balhoofdbuislengtes.boswielrenner schreef:Wat jammer aan de EVO en de SS is, is de korte lengte van het balhoofd. Heeft mij doen besluiten niet voor de EVO te gaan. Een EVO of een SS met veel spacers is niet zo fraai en te diep zitten is voor mij ook niet meer weggelegd. Kortom; EVO en SS zijn echte race bakken en wedstrijdrijders zitten graag diep. Ook vind ik een iets wat meer sloping frame net wat mooier. Kortom; ik heb daarom gekozen voor de Tarmac S-works sl4. Maar als een weldoener zou zeggen, hier heb je een EVO, veel plezier ermee, dan zou ik super trots zijn om op een EVO te mogen rijden. Het blijft een topfiets.
De 58 scheelt natuurlijk wel 15 mm (meer voor de SL4), maar een spacer van 15 mm is toch nog te doen, niet?