Pagina 216 van 780

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 21 okt 2011 21:43
door sharkman113
Aardige test die e.e.a. wel redelijk weergeeft:

http://www.bikeradar.com/news/article/c ... ide-30194/" onclick="window.open(this.href);return false;

Profs zullen overigens (tenzij het echt dramatisch slecht materiaal betreft zelden publiekelijk klagen (ook niet echt handig als je op de loonlijst staat), Geloof best dat als je 250 km over slechte wegen moet rijden je best een comfortabelere (al is het maar marginaal) fiets wilt als het apparaat dat je voorheen had. De Evo is het eerste frame waar dhr. Denk aan heeft mogen sleutelen en bepaalde kenmerken van de addict komen er zeker in terug (zonder de afwerkingskwaliteit te halen).

En wat betreft bronvermelding: gewoon veel in Zuid frankrijk en Noord Italie fietsen en je talen goed beheersen en dan kom je zat profs tegen (net voor de ronde van Spanje reed zowat een kwart van het peloton rond in de buurt van de Ventoux. Gewoon vragen en dan krijg je negen van de tien keer nog antwoord ook.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 22 okt 2011 09:29
door jakkel
sharkman113 schreef:Aardige test die e.e.a. wel redelijk weergeeft:

http://www.bikeradar.com/news/article/c ... ide-30194/" onclick="window.open(this.href);return false;

Profs zullen overigens (tenzij het echt dramatisch slecht materiaal betreft zelden publiekelijk klagen (ook niet echt handig als je op de loonlijst staat), Geloof best dat als je 250 km over slechte wegen moet rijden je best een comfortabelere (al is het maar marginaal) fiets wilt als het apparaat dat je voorheen had. De Evo is het eerste frame waar dhr. Denk aan heeft mogen sleutelen en bepaalde kenmerken van de addict komen er zeker in terug (zonder de afwerkingskwaliteit te halen).

En wat betreft bronvermelding: gewoon veel in Zuid frankrijk en Noord Italie fietsen en je talen goed beheersen en dan kom je zat profs tegen (net voor de ronde van Spanje reed zowat een kwart van het peloton rond in de buurt van de Ventoux. Gewoon vragen en dan krijg je negen van de tien keer nog antwoord ook.
De prof die Id001 kent spreekt niet publiekelijk.
Nu, laten we het erop houden dat het echt allemaal niet zo dramatisch zal zijn voor de meesten onder ons. Ik rij nooit 250 km over slechte wegen, en die van Liquigas hebben daar de Synapse voor. Ik ga zelden voort op verhaaltjes van: ik heb gehoord, en die zegt dat, en dat voelt zo aan, enz... . Veel van die uitspraken zijn dikwijls puur subjectieve dingen, verkondigd of ervaren op een wel bepaalde moment onder een wel bepaalde omstandigheid. Voor mij hoeft een koersfiets trouwens niet echt comfortabel te zijn, voor zover je op eender welke koersfiets al over 'echt' comfort zou kunnen spreken. Mijn 'comfortritjes' haspel ik wel af op de MTB. ;)

Lang leve de EVO dus! :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=fmuLCK26DgM" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 22 okt 2011 09:52
door ld001
Je hebt helemaal gelijk Jakkel. Ik denk dat je een hoop lol gaat beleven aan de EVO.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 22 okt 2011 09:57
door boswielrenner
Wat jammer aan de EVO en de SS is, is de korte lengte van het balhoofd. Heeft mij doen besluiten niet voor de EVO te gaan. Een EVO of een SS met veel spacers is niet zo fraai en te diep zitten is voor mij ook niet meer weggelegd. Kortom; EVO en SS zijn echte race bakken en wedstrijdrijders zitten graag diep. Ook vind ik een iets wat meer sloping frame net wat mooier. Kortom; ik heb daarom gekozen voor de Tarmac S-works sl4. Maar als een weldoener zou zeggen, hier heb je een EVO, veel plezier ermee, dan zou ik super trots zijn om op een EVO te mogen rijden. Het blijft een topfiets.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 22 okt 2011 21:00
door HenH
boswielrenner schreef:Wat jammer aan de EVO en de SS is, is de korte lengte van het balhoofd. Heeft mij doen besluiten niet voor de EVO te gaan. Een EVO of een SS met veel spacers is niet zo fraai en te diep zitten is voor mij ook niet meer weggelegd. Kortom; EVO en SS zijn echte race bakken en wedstrijdrijders zitten graag diep. Ook vind ik een iets wat meer sloping frame net wat mooier. Kortom; ik heb daarom gekozen voor de Tarmac S-works sl4. Maar als een weldoener zou zeggen, hier heb je een EVO, veel plezier ermee, dan zou ik super trots zijn om op een EVO te mogen rijden. Het blijft een topfiets.
Een sl4 heeft niet een race geo wil je zeggen?

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 23 okt 2011 10:02
door boswielrenner
Nee dat zeg ik niet, maar wel een iets langer (ik meen 2 cm) balhoofd. Lees; heb je minder spacers nodig, want een SS met een enorme spacertoren ziet er minder mooi uit. Neem dan een Synapse. IMHO.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 23 okt 2011 10:13
door havana
De Synapse is natuurlijk ook een uitstekende keuze (mits de geometrie je ligt natuurlijk !). Je ziet in het wild inderdaad veel SS-berijders die hadden moeten kiezen voor de geometrie.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 23 okt 2011 13:52
door HenH
boswielrenner schreef:Nee dat zeg ik niet, maar wel een iets langer (ik meen 2 cm) balhoofd. Lees; heb je minder spacers nodig, want een SS met een enorme spacertoren ziet er minder mooi uit. Neem dan een Synapse. IMHO.
Dan heb jij zeker een grote maat.
Ik heb voor mijzelf gekeken(kleinste maat) en daar heeft de SS en evo een hoger balhoofd dan de Tarmac sl4.
Vandaar mijn opmerking, en hoe minder spacers hoe beter(en mooier)

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 23 okt 2011 15:47
door boswielrenner
De sl4 die voor mij wordt opgebouwd zal maat 58 hebben.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 24 okt 2011 12:45
door timo2.0
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 24 okt 2011 15:47
door velolove
Duur stadsfietsje

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 24 okt 2011 15:54
door jakkel
boswielrenner schreef:Wat jammer aan de EVO en de SS is, is de korte lengte van het balhoofd. Heeft mij doen besluiten niet voor de EVO te gaan. Een EVO of een SS met veel spacers is niet zo fraai en te diep zitten is voor mij ook niet meer weggelegd. Kortom; EVO en SS zijn echte race bakken en wedstrijdrijders zitten graag diep. Ook vind ik een iets wat meer sloping frame net wat mooier. Kortom; ik heb daarom gekozen voor de Tarmac S-works sl4. Maar als een weldoener zou zeggen, hier heb je een EVO, veel plezier ermee, dan zou ik super trots zijn om op een EVO te mogen rijden. Het blijft een topfiets.
Als ik de tabellen erbij haal zie ik toch weinig onderling verschil in balhoofdbuislengtes.
De 58 scheelt natuurlijk wel 15 mm (meer voor de SL4), maar een spacer van 15 mm is toch nog te doen, niet?

Afbeelding