Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 16 jan 2008 20:22

Geen enkele importeur wil (te-)veel op voorraad leggen. Truuk is om in aardige partijen te bestellen (bulk korting) en net op tijd binnen te laten komen. Tijdig bestellen en vooruit betalen zijn het credo als je zaken wilt doen met Campa. Doe je dat niet dan zijn lange wachttijden en geirriteerde klanten je deel.
Groepen zijn er overigens zat te krijgen alleen niet tegen de juiste voorwaarden.

Markt is langzaam wat aan het veranderen. Shimano produceert meer en meer in bulk en richt zich voornamelijk op de lagere segmenten (en doet de topgroepen er voor het imago bij). Campa gaat voor het topsegment en levert minder en minder goedkopere groepen uit.

Op de lange termijn zal moeten blijken wat de juiste strategie is en wat de rol van nieuwkomers als FSA, Sram en TA zal zijn.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 16 jan 2008 20:25

paulusR3 schreef:Er zijn volgens mij genoeg fm's die uit voorraad campa(groepen) kunnen leveren! Daarom snap ik nog steeds niet waarom je niet gewoon een frameset besteld en er zelf voor zorgt dat je de campa spullen op tijd hebt! Zeker in deze prijsklasse! Kennelijk wil Veltec niet het risico nemen om voldoende groepen op voorrand te bestellen. Als je pas gaat bestellen als je frame orders krijgt, ben je in feite al te laat......



Geloof me, die dingen gaan helemààl zo niet; toelevertermijnen van Campa OEM groepen variëren meestal tussen 2 en 6 maand, en het gaat helemaal niet om risico nemen. Voor een fietsenmaker wat Campa groepen leveren is overigens veel eenvoudiger dan voor een distributeur vlotjes fietsen met Campa afmonteren. Je dat hier allemaal uitleggen, zou ons te ver leiden en het is er het topic niet naar.

Voor de meesten is een fiets kopen overigens interessanter dan hem zelf samenstellen. ;)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 16 jan 2008 20:27

Het is inderdaad moeilijk te bepalen wat de juiste strategie is, als je een vent vindt die dit goed inziet kan hij goud verdienen.

Er zijn inderdaad groepen zat te krijgen, via diverse ingangen (in binnen- en buitenland) is het aanleveren geen probleem. De prijs is hierbij ook in vele gevallen redelijk te noemen. Rechtstreeks met Campa heb ik geen ervaring maar als ze net zo uitleveren als Sidi weet ik genoeg, alhoewel het dit jaar wel aardig schijnt te gaan.
"Try not. Do or do not......there is no try"

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 16 jan 2008 20:27

Sharkman 1 schreef:Geen enkele importeur wil (te-)veel op voorraad leggen. Truuk is om in aardige partijen te bestellen (bulk korting) en net op tijd binnen te laten komen. Tijdig bestellen en vooruit betalen zijn het credo als je zaken wilt doen met Campa. Doe je dat niet dan zijn lange wachttijden en geirriteerde klanten je deel.
Groepen zijn er overigens zat te krijgen alleen niet tegen de juiste voorwaarden.


Wat bedoel je met "alleen niet tegen de juiste voorwaarden"?? Bedoel je hiermee garantie ofzo?

Ik blijf trouwens van mening dat een fiets in dit segment beter zelf kan laten opbouwen. Dan loop je dat risico niet. Bovendien vind ik het juist fun om dit allemaal eigen hand te houden:)

Daarbij is het ook nog zo, dat ik liever zelf bepaal wie mijn fiets opbouwt!
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 16 jan 2008 20:55

Met die voorwaarden doel ik op prijs. De meeste fietsenmakers kopen in bij groothandels (die op hun beurt het "risico" lopen en dit in een behoorlijke opslag richting hun afnemers vertalen).
O.e.m. produkten inkopen is een lastig proces en zoals Pieter al aangaf met een levertijd van 2 tot 6 maanden valt gewoon niet te plannen. Wat risico betreft: 4 maanden rente over een grote bulkvoorraad die te vroeg binnen is hakt aardig in de te verwachten winstmarge (o.k. op het ogenblik een stuk minder) maar nog steeds wil geen enkele producent voorraad voor 4 maanden hebben liggen of met 2007 groepen opgescheept worden.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 16 jan 2008 21:05

Voor diegene die nog graag een zwarte soloist team willen, mt 56

MP - Advertentienr.:140991080

21st-century
Forum-lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36

21st-century 17 jan 2008 00:19

[/quote] Blijf het wel een beetje een vreemd verhaal vinden hoor. Of Campa zo moeilijk te verkrijgen is?? Bovendien zou ik een fiets in deze prijsklasse altijd bestellen als frameset, maar dat is misschien persoonlijk....
[/quote]

In principe heb ik alles naar mijn wens samengesteld mijn FM vond het blijkbaar handig om de fiets volledig afgemonteerd te laten komen en er bijna alles weer af te halen als de fiets uiteindelijk geleverd is. Stuur, stem, zadel en wielen gebruikt hij dan weer voor iemand anders. Ga hem toch maar weer eens bellen want hij heeft gewoon volledige campagnolo chorus groepen liggen en al de andere onderdelen liggen ook al lang klaar bij hem.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 17 jan 2008 11:41

wat is het toch jammer dat je als klant altijd overal achteraan moet lopen en met de ideen moet komen... zucht...

Ik snap best dat ze dat doen om de winst te maximaliseren maar toch...

Laten we maar hopen dat het nu snel gebeuren gaat 21st!
Mijn trainingen op bikeplanner.com

21st-century
Forum-lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36

21st-century 17 jan 2008 11:57

HenkV schreef:wat is het toch jammer dat je als klant altijd overal achteraan moet lopen en met de ideen moet komen... zucht...

Ik snap best dat ze dat doen om de winst te maximaliseren maar toch...

Laten we maar hopen dat het nu snel gebeuren gaat 21st!


Henk,

Daar wordt je soms wel een beetje moe van inderdaad dat je overal achteraan moet lopen maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen.
Wel bizar om nu te horen dat het frame er al een hele tijd staat. Ik hoop dat ik eind volgende week dan eindelijk om mijn fiets mag. Ben benieuwd naar het gouden randje of zal ie intussen helemaal van goud zijn :D :D
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

marnik
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 jan 2008 19:39

marnik 17 jan 2008 19:40

vandaag voor de eerste keer met mijn nieuwe slc gereden.
het was echt super, vele stijver dan mijn vorige
alleen spijtig dat hij op het einde dan weer vuil is,
zag er zo mooi uit als ie nog helemaal nieuw was
maarja dat hoort erbij:p:p
°°solist-carbon°°
http://www.pws-eijssen-kct.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 17 jan 2008 20:33

Mijn nieuwe team fiets, ipv de zwarte :

[img=http://img502.imageshack.us/img502/6232/slt2008tj2.jpg]

Sram force ( morgen met de nieuwe red cassette )
Aeolus 5.0 + tufo Hi-carbon
speedplay
SMP zadel ( zelf eens goed proberen )
EA 70 stuur + pen

Op de wielen heb ik voor al bontrager weggehaald, daar komt weer mijn tekst te staan..
De tekening laat ik nog even zitten, misschien dat ik wel aeolus eraf snijd nog..

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 17 jan 2008 20:43

Gisteren al even (half afgemonteerd) live gezien, erg fraai!!!!
Moet zeggen dat het zwart zadel en stuurpint vele malen mooier is dan de witte variant die er gisteren op zat.
"Try not. Do or do not......there is no try"

Plaats reactie