Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

boridley
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2008 23:54

boridley 07 jun 2010 00:07

Help,

Het gaat over een edge 705. Als ik hem op de pc aansluit hoor ik een biepje en verschijnt op het gps scherm het icoontje van de pc. Op de pc hoor ik ook iets. Maar tot voorkort opende automatisch de garminschijf en de SDcard in mijn computer. Dit gebeurt nu niet meer. De 705 heeft ook geen kaarten meer, en als ik de gps via mapsource de kaart opnieuw wil installeren geeft de pc het volgende foutmelding : "de bronlaadcache heeft geen geladen mui-item". Volgende week is trois ballon die wil ik als course meenemen maar het lukt mij niet.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 07 jun 2010 08:22

[quote="Bo ridley"]Help,

Het gaat over een edge 705. Als ik hem op de pc aansluit hoor ik een biepje en verschijnt op het gps scherm het icoontje van de pc. Op de pc hoor ik ook iets. Maar tot voorkort opende automatisch de garminschijf en de SDcard in mijn computer. Dit gebeurt nu niet meer. De 705 heeft ook geen kaarten meer, en als ik de gps via mapsource de kaart opnieuw wil installeren geeft de pc het volgende foutmelding : "de bronlaadcache heeft geen geladen mui-item". Volgende week is trois ballon die wil ik als course meenemen maar het lukt mij niet.[/quote]


Kijk even wat er allemaal op de microSD-kaartje staat .
Kijk wat er op Mapsource aan kaarten staan.
Misschien moet je de kaarten weer even opnieuw ontgrendelen via myGarmin .
Niet meteen in paniek raken en alles gewoon rustig nalopen .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

boridley
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2008 23:54

boridley 07 jun 2010 10:27

Maar ik kan niets meer zien op het micro SDkaartje. De computer kent dat niet meer.

nvandenbosch
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2009 15:03

nvandenbosch 07 jun 2010 16:09

[quote="Bo ridley"]Maar ik kan niets meer zien op het micro SDkaartje. De computer kent dat niet meer.[/quote]

MIsschien ff in een andere kaartlezer steken?

robiris
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 jan 2008 17:08

robiris 07 jun 2010 16:09

[quote="Bo ridley"]Maar ik kan niets meer zien op het micro SDkaartje. De computer kent dat niet meer.[/quote]

Heb je een losse kaartlezer? Misschien dat je hem daarin nog wel kan lezen. Als dat zo is gewoon even de kaart formateren en alles opnieuw erop zetten. Heeft mij ook al eens geholpen (weet alleen de foutmelding van toen niet meer)
Als wielrennen makkelijk was, zou het wel voetbal heten

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 07 jun 2010 16:14

Mijn cadansmeter is naar de hemel. Iemand ervaring met de garantie op dit ding?
(heb hem destijds gekocht bij Futurumshop)

bartjebart
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jan 2009 12:23

bartjebart 07 jun 2010 16:59

[quote="Bo ridley"]Help,

Het gaat over een edge 705. Als ik hem op de pc aansluit hoor ik een biepje en verschijnt op het gps scherm het icoontje van de pc. Op de pc hoor ik ook iets. Maar tot voorkort opende automatisch de garminschijf en de SDcard in mijn computer. Dit gebeurt nu niet meer. De 705 heeft ook geen kaarten meer, en als ik de gps via mapsource de kaart opnieuw wil installeren geeft de pc het volgende foutmelding : "de bronlaadcache heeft geen geladen mui-item". Volgende week is trois ballon die wil ik als course meenemen maar het lukt mij niet.[/quote]


Kan je wel je verwisselbare schijf zien in de verkenner? Dan daar wellicht je map verwijderen en daarna opnieuw proberen te installeren.
Bart

boridley
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2008 23:54

boridley 07 jun 2010 17:04

[quote="Bartjebart"][quote="Bo ridley"]Help,

Het gaat over een edge 705. Als ik hem op de pc aansluit hoor ik een biepje en verschijnt op het gps scherm het icoontje van de pc. Op de pc hoor ik ook iets. Maar tot voorkort opende automatisch de garminschijf en de SDcard in mijn computer. Dit gebeurt nu niet meer. De 705 heeft ook geen kaarten meer, en als ik de gps via mapsource de kaart opnieuw wil installeren geeft de pc het volgende foutmelding : "de bronlaadcache heeft geen geladen mui-item". Volgende week is trois ballon die wil ik als course meenemen maar het lukt mij niet.[/quote]


Kan je wel je verwisselbare schijf zien in de verkenner? Dan daar wellicht je map verwijderen en daarna opnieuw proberen te installeren.


[/quote]
Neen ik zelfs als ik het Sd kaartje in de adapter doe en zo via verkenner wil zien lukt dat niet.

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 07 jun 2010 18:00

[quote="Moustache"]Mijn cadansmeter is naar de hemel. Iemand ervaring met de garantie op dit ding?
(heb hem destijds gekocht bij Futurumshop)[/quote]

Volgens mij heeft medeforummer HenkV er inmiddels een stuk of 23 keer onder garantie de cadansmeter vervangen. Het kan zijn dat het getal 23 overdreven is.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 07 jun 2010 22:52

@Bo ridley:
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=206 ... sc&start=0

Oftewel: kaartje beveiligt tegen schrijven/kaartje niet goed geplaatst/kaartje kapot/lezer kapot-In jou geval de gps.
Je kan ook een kaartset naar het kaartje schrijven terwijl hij in een andere kaartlezer zit om te ontdekken wat er aan de hand is.

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 08 jun 2010 02:44

[quote="Niklas2"][quote="Moustache"]Mijn cadansmeter is naar de hemel. Iemand ervaring met de garantie op dit ding?
(heb hem destijds gekocht bij Futurumshop)[/quote]

Volgens mij heeft medeforummer HenkV er inmiddels een stuk of 23 keer onder garantie de cadansmeter vervangen. Het kan zijn dat het getal 23 overdreven is.[/quote]

Ja, 23 is wat overdreven :) maar 6 is het aantal. Gewoon garantie probleemloos (wiggle). Maar wonder oh wonder de laatste blijft het maar doen sinds ik geloof januari :) :).
Mijn trainingen op bikeplanner.com

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13451
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 08 jun 2010 16:47

Wat raar dat ze zoveel kapot gaan. Ik doe er al ruim een jaar probleemloos mee. Heb er pas een extra gekocht voor op de racer, misschien is ie daar eerder kapot?

Plaats reactie