Pagina 217 van 780

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 24 okt 2011 17:06
door ld001
Als ik kijk naar de lengte van de bovenbuis (58,2 voor de 58 Specialized dan zit die tussen de 58 Cannondale (57,5 bovenbuis) en 60 Cannondale (59 bovenbuis) in. De 58 Cannondale geeft een 17,5 cm balhoofdbuis en is dus 1,5 cm lager dan de 58 Specialized. Als dat 15 mm extra spacers zijn dan kan dat te veel zijn. De Cannondale 60 heeft zelfs een 0,5 cm langer balhoofdbuis dan de Specialized. Het is dus maar net waar je mee vergelijkt en welke bovenbuislengte het beste past. Het valt mij met deze tabellen zo onder elkaar wel op dat je bij Cannondale meer maten en dus meer mogelijkheden hebt om passend op je fiets te komen zitten.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 25 okt 2011 09:54
door boswielrenner
Mijn uitgangspunt is om zo min mogelijk spacers te hebben om goed te kunnen zitten. Het scheelt inderdaad niet zo veel tussen de EVO en de SL4 (1,5 cm), maar ik heb liever anderhalve spacer dan 3 spacers, als je begrijpt wat ik bedoel. Daarnaast is de EVO nog niet als los frame te bestellen. Een andere reden om voor de SL4 S-works te kiezen is het feit dat ik al lang droom van een Tarmac S-works. :-)

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 25 okt 2011 10:01
door jakkel
boswielrenner schreef:Mijn uitgangspunt is om zo min mogelijk spacers te hebben om goed te kunnen zitten. Het scheelt inderdaad niet zo veel tussen de EVO en de SL4 (1,5 cm), maar ik heb liever anderhalve spacer dan 3 spacers, als je begrijpt wat ik bedoel.
Daar heb je gelijk in! :)

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 16 nov 2011 09:06
door feddek
iemand enig idee of er frametechnisch verschillen zitten tussen de System six 2007 en 2008? of is het enkel de paintjob?

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 16 nov 2011 10:40
door sharkman113
Hi-mod/Mid mod en het laatste jaar (de zwarte) zijn waarschijnlijk de afkeur exemplaren van de voorgaande jaren geweest (werken volledig dicht gelakt).
Enige versie die je beter kunt laten staan is de zilveren versie.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 16 nov 2011 10:45
door feddek
hi-mod/mid-mod gaat enkel over gewicht toch?
en met de zilveren bedoel je die met dat ongelakte alu en kaal carbon?

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 05 dec 2011 12:16
door yasu
Ik kocht in maart 2011 een Cannondale Synapse Ultegra. Sindsdien heb ik niet anders dan problemen gehad met mijn versnellingen. Op een half jaar 7 - 8 keer terug naar de winkel, steeds met een ander probleem aan de versnellingen: probleem met de voorderailleur, cassette die los staat, shifter stuk & vervangen. Gisteren was de druppel, ketting die achteraan weer continu verspringt (leuk als je La Redoute oprijdt en ineens 2 tanden zwaarder moet trappen). Nu vliegt hij buiten!

Zijn er nog mensen die hiermee problemen hebben of heb ik de pech dat mijn fiets op een maandagmorgen is gemonteerd?

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 05 dec 2011 13:04
door amclassic-fan
Een 1e probleem kan veroorzaakt zijn door een maandagmorgen model. De rest van de problemen is naar aller waarschijnlijk te wijten aan gepruts van je FM.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 05 dec 2011 13:07
door feddek
Heeft in elk geval niks te maken met het feit dat je op een Synapse rijdt

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 05 dec 2011 15:20
door wasbeer2006
feddek schreef:Heeft in elk geval niks te maken met het feit dat je op een Synapse rijdt
Eerder als een krom derrie pad of totaal gepruts van de dealer

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 07 dec 2011 22:19
door Fausto_Coppi
Ik rij sinds september op een synapse en alleen maar positieve ervaringen van deze kant. Het lijken mij ook meer probemen nav verkeerd afstellen.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 08 dec 2011 17:25
door KNJ
Ik zou ook gewoon een andere FM zoeken ipv de fiets weg te doen, daarvoor is ie te goed