Snelheid en je weet zeker dat de ketting direct goed ligt.Mechanisch maak je een langere slag.serbak schreef: ↑08 nov 2021 15:37Wat zouden de voordelen hiervan zijn? Ik dacht dat elektrisch schakelen in het terrein juist betrouwbaarder is dan mechanisch, of zie ik dat verkeerd?nijkie schreef: ↑08 nov 2021 13:09Maar bijvoorbeeld een grx groep,lijkt mij wel handig in het terrein.wasbeer2006 schreef: ↑08 nov 2021 11:27 Ik denk dat het niet mogelijk is gezien de achterderrie de hoofdunit van het systeem is bij sram en volgens mij ook bij de nieuwe DA
Het grote domme vragen topic
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
De knopjes zijn in het terrein en in de kou (handschoenen) makkelijker te verwisselen waardoor je juist de verkeerde kant op schakelt. Als je de shifters herprogrammeert kun je dat voorkomen.
( een di2 MTB achterderailleur schakelt met raceshifters, behalve als je een race voorderailleur aan het systeem toevoegt)
( een di2 MTB achterderailleur schakelt met raceshifters, behalve als je een race voorderailleur aan het systeem toevoegt)
Niet zijken maar reiden !
De knopjes zijn juist in de kou beter te bedienen, ik kreeg vroeger met mechanisch m'n shifter soms echt amper ingeduwd met bevroren handen. Voor mij is het ook in de kou een zegen. In het begin, na overstappen van mechanisch naar DI2, moet ik bekennen dat ik soms wel eens op het verkeerde knopje duwde, maar sinds ik ben "ingeburgerd" maak ik deze fout eigenlijk nooit meer:-) Het is met DI2 ook nog eens eenvoudig om te remmen en terug te schakelen ineens. Dat is ook lastiger met mechanisch en in het terrein ook zeer zeker een groot voordeel. Ik zie nog altijd niet waarom je een mechanische achterderrie zou verkiezen:-)
Als ik bij de bakker buiten kom met enkele zakken in de hand, waarom zit de autosleutel telkens ...
Ja, ik beken, doe nooit boodschappen met de fiets.
Misschien voor velen heel normaal, maar ik heb nog nooit iets bij alie besteld. Hoe kun je daar het beste / makkelijkste dingen zoeken en vinden? En hoe weet je of het qua kwaliteit ok is? Bijv overschoenen of handschoenen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/