Titanium fietsen
@blackmax
BEONE titanium frames zul je niet meer vinden. Toen BEONE nog B1 was zijn volgens mij de laatste exemplaren gemaakt. Titanium wegframes zijn nogal zeldzaam, de mtb variant is nog wel eens op Marktplaats te vinden. Ik heb er in totaal drie (twee mtb, één weg), allemaal van marktplaats.
Op pagina 104 en 106 van dit forum zie je hoe de fiets er origineel uitzag.
BEONE titanium frames zul je niet meer vinden. Toen BEONE nog B1 was zijn volgens mij de laatste exemplaren gemaakt. Titanium wegframes zijn nogal zeldzaam, de mtb variant is nog wel eens op Marktplaats te vinden. Ik heb er in totaal drie (twee mtb, één weg), allemaal van marktplaats.
Op pagina 104 en 106 van dit forum zie je hoe de fiets er origineel uitzag.
Een iets meer oversized voorvork zou hem goed doen denk ik. Als het nog 1 inch is kan ik de easton EC90 aanraden. Stijf, maar niet te... en oversized maar toch nog elegant. Vind ik tenminste. Bij 1 1/8 heb je al veel meer keus natuurlijk.
Easton EC90 zal zeker mooi staanjsparie schreef:Een iets meer oversized voorvork zou hem goed doen denk ik. Als het nog 1 inch is kan ik de easton EC90 aanraden. Stijf, maar niet te... en oversized maar toch nog elegant. Vind ik tenminste. Bij 1 1/8 heb je al veel meer keus natuurlijk.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Bedankt voor jullie positieve commentaren....
Een (1 inch) Easton vork staat nog op het verlanglijstje, maar nogal prijzig (best deal tot nu toe 200 euro voor een EC90, oud model in nieuwstaat, met de geel/rode stickers). Heb nog een mooie lichte Gass Balik vork liggen, maar de vorkkroon is breed en vierkant en sluit absoluut niet aan bij de ronde balhoofdlagerset.
Mag je zo´n vorkkroon ongestraft bijvijlen/schuren zodat hij aansluit bij een rond lager ? Is meer een vraag voor een carbon forum, maar hier zitten vast ook wel kenners............
Een (1 inch) Easton vork staat nog op het verlanglijstje, maar nogal prijzig (best deal tot nu toe 200 euro voor een EC90, oud model in nieuwstaat, met de geel/rode stickers). Heb nog een mooie lichte Gass Balik vork liggen, maar de vorkkroon is breed en vierkant en sluit absoluut niet aan bij de ronde balhoofdlagerset.
Mag je zo´n vorkkroon ongestraft bijvijlen/schuren zodat hij aansluit bij een rond lager ? Is meer een vraag voor een carbon forum, maar hier zitten vast ook wel kenners............
Heb die van mij indertijd via ebay gekocht nieuwe model voor omgerekend rond de Eur 200,-. Maar toen was de USD koers nog wat gunstiger. Volgens mij worden ze nu nieuw al een tijd niet meer gemaakt dus het wordt lastig zoeken. Eur 200 voor gebruikte in een oud model lijkt me toch wat te duur.wido schreef:Bedankt voor jullie positieve commentaren....
Ik zou, behalve het wegschuren van de lak, verder niet gaan schuren aan een carbon voorvork.
Hier nog wat plaatjes uit vorige forum items:
Met de rechte Time vork (450 gr) en met de Gass vork (480 gr, ongekort).
Time is een optie, maar wat ik erg lelijk vind is de aluminium kleur van de Time vorkkroon naast het titanium.
@jsparie, de 1 inch E90 is wel nieuw, maar uit oude serie.
Met de rechte Time vork (450 gr) en met de Gass vork (480 gr, ongekort).
Time is een optie, maar wat ik erg lelijk vind is de aluminium kleur van de Time vorkkroon naast het titanium.
@jsparie, de 1 inch E90 is wel nieuw, maar uit oude serie.
Laatst gewijzigd door wido op 13 feb 2012 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Die aluminium vorkkroon kun je natuurlijk wel gewoon zwart spuiten. Lichtjes schuren en gewoon zwart spuiten. Klaar. Tot je een keer die easton tegenkomt voor de juiste prijs...... Veel goedkoper dan Eur 200 voor een nieuwe vork zal het wel niet worden ben ik bang. Wellicht kun je de logo's er dan nog eens af schuren.
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Een enigszins 'gedurfde', maar wel heel aparte afmontage (ben benieuwd wat voor commentaar je daar op dit forum op zult krijgen ). En daar heb je wel een mooie en lichte voorvork ingezet, lijkt mij. Nu, veel plezier met deze toch wel bijzondere fiets!
60 x Ventoux