Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

bramdr
Forum-lid

bramdr 12 mar 2013 22:35

wezep schreef:Dit TT frame (maar dan zonder ISP) heb ik een tijdje geleden ook gekocht.
Had toen veel problemen met de achterrem: teveel wrijving in de kabel, zodat de rem niet goed terugkwam.
Vervolgens niet mee verder gegaan.
Binnenkort het projectje maar weer eens oppakken.

Ik weet niet of je probleem ondertussen al opgelost is.
Maar je kan dit oplossen door op het einde van je kabel ( dus net voor je hem vastzet) een veertje te steken.
Bv van een simpele balpen ( hij moet wel sterk genoeg zijn), dan zou hij normaal gezien wel terug moeten komen.

bramdr
Forum-lid

bramdr 12 mar 2013 22:40

Ikzelf heb vandaag via dengfu een fm018 frame gekocht.
Normaal wou ik een frame type fm86 maar doordat je amper je positie kan veranderen heb ik dan maar het eenvoudigere fm18 gekocht.
Heb ineens een tijdritstuur hb18 remmen en nog wat kleine prul die daar veel goedkoper is bijbesteld.

De betaling is gedaan via paypal dus hopelijk is het snel hier.
Het frame zal opgebouwd worden met een sram force groep en als het project niet te duur uitvalt komt er nog een mooi fast forward vol wiel in.

donkerrr
Forum-lid

donkerrr 12 mar 2013 23:00

bramdr schreef:Ikzelf heb vandaag via dengfu een fm018 frame gekocht.
Normaal wou ik een frame type fm86 maar doordat je amper je positie kan veranderen heb ik dan maar het eenvoudigere fm18 gekocht.
Heb ineens een tijdritstuur hb18 remmen en nog wat kleine prul die daar veel goedkoper is bijbesteld.

Het frame zal opgebouwd worden met een sram force groep en als het project niet te duur uitvalt komt er nog een mooi fast forward vol wiel in.
Gaaf dat je het doet! Kan je ons op de hoogte houden van de verzendtijd en het bouwen van je frame?

bramdr
Forum-lid

bramdr 13 mar 2013 20:44

donkerrr schreef:
bramdr schreef:Ikzelf heb vandaag via dengfu een fm018 frame gekocht.

Gaaf dat je het doet! Kan je ons op de hoogte houden van de verzendtijd en het bouwen van je frame?

Zal ik doen.
Ik ga ervoor zorgen dat ik alle onderdelen al heb voordat het frame hier is.
Dan gaat het snel opgebouwd zijn.

GJvdW
Forum-lid

GJvdW 15 mar 2013 00:01

Afgelopen week is een setje wielen van Farsports binnen gekomen.
- Full carbon clinchers, 38mm hoog
- Met Edhub naven (nooit van gehoord)
- Sapim CX delta aero spaken, 20 voor, 24 achter
- Achterwiel 2:1 gespaakt
- Tita snelspanners
- 1260 gram ± 30 gram per paar
zie: http://www.velobuild.com/velobuild-shop ... og/show/89" onclick="window.open(this.href);return false;

Via Engeland zijn ze verscheept. Ik heb stiekem wel even gelachen om inklaringskosten: 23.11GBP, nog geen 30 euro.

Nagewogen waren ze excl velglint exl spanners incl body Shimano 11v 1235 gram, dus ik had geluk.
Incl spanners/lint/bandjes etc zijn ze lichter dan een setje dura ace 7900-C35 incl tubes.

Vandaag heb ik er een stukje op gereden en het beviel prima.
De body was erg luid, niveau Fulcrum R7. Daar houd ik niet zo van, dus die heb ik wat ingevet zodat het wat minder hard ratelde.

Misschien dat ik er nog een keer een paar stickers op plak, maar dat weet ik nog niet.

Foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 15 mar 2013 15:53

GJvdW schreef:Afgelopen week is een setje wielen van Farsports binnen gekomen.
- Full carbon clinchers, 38mm hoog
- Met Edhub naven (nooit van gehoord)
- Sapim CX delta aero spaken, 20 voor, 24 achter
- Achterwiel 2:1 gespaakt
- Tita snelspanners
- 1260 gram ± 30 gram per paar
Strakke set. Naar zoiets ben ik ook op zoek. Mag ik vragen wat je netto in euro's kwijt was met alle kosten?
In NL en BE zijn voor tussen de €475,- en €550,- vergelijkbare sets te verkrijgen die volgens mij verder alleen 150 gram zwaarder zijn.
Gewicht maakt met niet zoveel uit degelijkheid en ongeduld op wachten net wat meer ;)

GJvdW
Forum-lid

GJvdW 15 mar 2013 17:03

600 usd en 23 gbp maakte samen 490 euro. Niet super goedkoop, maar op verschillende fora veel positiefs gelezen over farsports, dat gaf bij mij de doorslag.

oldandslow
Forum-lid

Gebruikersavatar oldandslow 15 mar 2013 17:07

bramdr schreef:
wezep schreef:Dit TT frame (maar dan zonder ISP) heb ik een tijdje geleden ook gekocht.
Had toen veel problemen met de achterrem: teveel wrijving in de kabel, zodat de rem niet goed terugkwam.
Vervolgens niet mee verder gegaan.
Binnenkort het projectje maar weer eens oppakken.

Ik weet niet of je probleem ondertussen al opgelost is.
Maar je kan dit oplossen door op het einde van je kabel ( dus net voor je hem vastzet) een veertje te steken.
Bv van een simpele balpen ( hij moet wel sterk genoeg zijn), dan zou hij normaal gezien wel terug moeten komen.
Ik weet niet of het helemaal vergelijkbaar is met mijn FM28, maar daar heb ik de teflon liner van een remkabel ingezet. Werkt al jaren probleemloos.
Afbeelding

Een remkabel opensnijden, de windingen er af halen en het op lengte gemaakte teflon rietje over de binnenkabel schuiven.Ik heb dit ook al eens op road bike review gepost, daar was het voor sommigen ook de oplossing.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 15 mar 2013 17:20

GJvdW schreef:600 usd en 23 gbp maakte samen 490 euro. Niet super goedkoop, maar op verschillende fora veel positiefs gelezen over farsports, dat gaf bij mij de doorslag.
Thanks. Lees ook veel positiefs over Farsports.Dat is mij zeker ook wat waard. De prijs scheelt zo wel maar erg weinig of niks met opties in NL/BE. Dus daarmee wordt de keus niet makkelijker.

nikje
Forum-lid

nikje 16 mar 2013 10:02

Beste

Ik sta op het punt om een aankoop te doen op http://www.nepartikelen.com" onclick="window.open(this.href);return false; Heeft iemand van jullie al ervaringen met deze website? is deze betrouwbaar? Hoe kan je hoge douanekosten het best vermijden?

Ik heb deze website gevonden via aliexpress

groetjes en al bedankt voor de tips op voorhand

CoenT86
Forum-lid

CoenT86 16 mar 2013 10:49

wat wil je gaan kopen? ik zie alleen maar namaak goederen?!
douanekosten vermijden gaat je niet lukken
Racefietsblog.nl

nikje
Forum-lid

nikje 16 mar 2013 11:49

Het zou gaan om een wielset...

modbreak : Niet linken of verwijzen naar websites waar namaakartikelen worden aangeboden.

Plaats reactie