Pagina 218 van 312

Re: Colnago topic

Geplaatst: 03 sep 2014 15:04
door dickygiovanni
Mijn input gaat niet echt inhoudelijk iets toevoegen, maar, dat is toch zonde?! Ga lekker criteriums knallen op een Ultimate al, Trentino SL, Caad 10, of whatever. Zo stijf als maar kan, en slechts een fractie van de prijs van de c59 (20%??)

Re: Colnago topic

Geplaatst: 03 sep 2014 15:35
door mitch
Tja, wat is zonde? De C59 is er al dus is het zonde om 'm echt te gaan gebruiken? Of is het zonde om 'm 50% van de tijd aan de muur te laten hangen om er naar te kijken (leuk!) en een andere wedstrijdfiets aan te schaffen?

Maar dat was inderdaad de vraag niet...

Re: Colnago topic

Geplaatst: 04 sep 2014 20:49
door Yve
Hoeveel is een C59 van een jaar oud nog waard?
Waarschijnlijk niet erg veel meer dan een nieuwe CAAD 10.

Of hij criteriumwaardig is weet ik niet, maar jij kan zelf toch de vergelijking maken met je Wilier.

Grtn,
Yve

Re: Colnago topic

Geplaatst: 04 sep 2014 22:28
door thomwittendorp
Even gekeken naar je Colnago, maar geld lijkt niet echt een probleem te zijn. Wat vaak wordt gezegd don't race what you can't replace, als je dus instaat bent om een nieuwe fiets (al is reparatie ook een zeer goede optie) te betalen waarom niet.

Daarnaast criterium waardig zijn ze zeker wel, 2 oud ploeggenoten van mij reden erop bij de nieuwelingen en junioren en reden geen slechte resultaten ;)

Re: Colnago topic

Geplaatst: 07 sep 2014 10:11
door dc
Die C59 is natuurlijk uitstekend geschikt als wedstrijd fiets. Maar ik ga ervan uit dat je je Willier dan zou vervangen door een andere trainings fiets?

Als je dan toch een nieuwe tweede fiets erbij haalt zou ik dan toch gaan voor een aerodynamisch model. Los van de kosten, daar heb je altijd profijt van als je wedstrijden rijd.

Dus mijn advies: koop voor 1400 een Canyon Aeroroad frame en prop daar de onderdelen van de Willier op (vervang waar nodig).

Re: Colnago topic

Geplaatst: 07 sep 2014 20:34
door mitch
Dank allen voor het meedenken. Inmiddels toch besloten om nog maar door te rijden om de Wilier en ondertussen uit te kijken naar een afgeprijsd overjarig topframe, om daar mee te gaan koersen.
De C59 wordt lekker in topstaat gehouden.

Re: Colnago topic

Geplaatst: 08 sep 2014 10:47
door jappiex
Ik rijd alles, trainingsritten, trainingswedstrijden, omloopjes, criteriums, zomer en winter op een 2012 C59 Super Record. Zie niet waarom je dat niet zou doen. Een fiets is om op te knallen. Als je bijzonder gehecht bent aan de C59 moet je er niet op koersen, anders wel. :-)

Re: Colnago topic

Geplaatst: 08 sep 2014 19:12
door MaVe46
mitch schreef:Mooie fietsen weer allemaal.

Ik heb ongeveer een jaar geleden mijn nieuwe C59 Italia in ontvangst genomen (pagina 202 in dit onderwerp). De fiets wordt met veel plezier gebruikt voor trainingsritten en overige niet-wedstrijd activiteiten, met het idee om deze fiets in perfecte staat te houden. Voorlopig dan.

Mijn (Sportklasse) wedstrijden rijd ik op mijn inmiddels 6 jaar oude Wilier Izoard, die ondertussen toch wat afgekloven begint te raken. Tijd om eens na te denken over vervanging dus. En dan komt vanzelf de vraag of de C59 niet in de strijd gegooid moet worden. Voor mijn gevoel is de Wilier want bonkiger, en heeft de C59 een wat comfortabeler karakter, maar zeker niet minder stijf. De risicoafweging dat ik de C59 mogelijk in de kreukels rijd moet ik uiteraard zelf maken, hoewel ik vaker zelf iets breek in wedstrijden dan dat mijn fiets breekt.

Daarom een specifieke vraag : Wat zijn de ervaringen met de C59 als criterium-fiets met het bekende hoge tempo gestuiter en stuntwerk over slecht liggende klinkers, drempels, putdeksels, meer dan haakse bochten en andere obstakels? Enige referentie t.o.v. fietsen die jullie daarvoor/daarnaast ook reden/rijden?

Alvast bedankt voor de ervaringen, groet, Mitch
Mitch,

ik denk dat je de juiste keuze gemaakt hebt, de c59 is een prachtige fiets en zoals je uit je bericht schrijft ben je iemand die erg zuinig is op zijn spullen, dan zou ik zo'n fiets idd ook als "goede,nette" fiets behouden. Bij extreem gebruik loop je natuurlijk veel meer risico en zal de slijtage aanzienlijk groter zijn.
Ben wel erg benieuwd welk ander topframe het gaat worden :?:

Re: Colnago topic

Geplaatst: 18 sep 2014 16:12
door MaVe46
Halt schreef:Foto!! En doe eigenlijk ook maar een foto van die Ciocc :-)
Eindelijk de laptop terug van reparatie, bij deze foto's :oops:

Eerst de CIOCC

Afbeelding

Dan de E1

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Colnago topic

Geplaatst: 21 sep 2014 19:36
door Halt
Nice! Ook dat Ciocc frame mag er zijn. Daar kun je nog een heel mooie fiets van maken. Niet weg doen.
Ik zou zelf voor een iets subtielere outfront bevestiging van je fietscomputer kiezen, verder leuke fiets.

Re: Colnago topic

Geplaatst: 22 sep 2014 08:58
door MaVe46
Halt schreef:Nice! Ook dat Ciocc frame mag er zijn. Daar kun je nog een heel mooie fiets van maken. Niet weg doen.
Ik zou zelf voor een iets subtielere outfront bevestiging van je fietscomputer kiezen, verder leuke fiets.
Ciocc frame gaat zeker niet weg, is een Dedacciai frame. Ik wil deze in de toekomst nog voorzien van campagnolo wielen en groep. Ik denk Zonda's en een Chorus groep.
Dit is echter iets voor over een hele tijd ;)

Re: Colnago topic

Geplaatst: 24 sep 2014 09:17
door Stuntman Mike
Ff een tijdje terug:

Afbeelding