Grappig? Ik vind persoonlijk de DTswiss 350 mooier dan bijvoorbeeld Novatec en weet dat de afdichting ook veel beter is dan novatec of bitex. En dat is handig aangezien deze wielen, als trainingset, ook wel slechtweer gaan zien.
Carbon clinchers uit China vragen
-
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02 jun 2010 21:33
Hallo allemaal,
Heb interesse in een setje 50 mm hoog met 25mm breedte. Ik weet alleen niet of ze passen in mijn canyon cf slx uit 2013/2014.
Zou een beetje zonde als ze niet blijken te passen...
Kan ik wellicht bij iemand een keer proberen? 38mm of 50 mm hoog maakt niet uit zo lang het maar 25 mm breed is lijkt me..
Alvast bedankt!
Heb interesse in een setje 50 mm hoog met 25mm breedte. Ik weet alleen niet of ze passen in mijn canyon cf slx uit 2013/2014.
Zou een beetje zonde als ze niet blijken te passen...
Kan ik wellicht bij iemand een keer proberen? 38mm of 50 mm hoog maakt niet uit zo lang het maar 25 mm breed is lijkt me..
Alvast bedankt!
-
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 26 apr 2018 14:37
ik heb een cf sl (niet x) van die periode en die wielen passen perfect (helin liu, csc wheels 50mm hoog, 25mm breed met powerway r 13 naaf):)sandervanooij schreef: ↑03 mei 2018 15:29 Hallo allemaal,
Heb interesse in een setje 50 mm hoog met 25mm breedte. Ik weet alleen niet of ze passen in mijn canyon cf slx uit 2013/2014.
Zou een beetje zonde als ze niet blijken te passen...
Kan ik wellicht bij iemand een keer proberen? 38mm of 50 mm hoog maakt niet uit zo lang het maar 25 mm breed is lijkt me..
Alvast bedankt!
Het toeval wil dat gisteren mijn wielen klaar waren. 38mm hoog en 25mm breed met Conti GP4000 (25mm) die werkelijk 27mm meten op deze velgen.
Mijn fiets is een 2014 Ultimate SL, dus ik vermoed dat ze passen op een SLX.
Mijn fiets is een 2014 Ultimate SL, dus ik vermoed dat ze passen op een SLX.
Canyon Ultimate CF sl Movistar.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02 jun 2010 21:33
Allen bedankt voor de snelle en heldere reactie! Gaan we ze bestellen..
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Als ik mij niet vergis zit de aluminium as opgesloten tussen de 2 kogellagers, en schroef je de beide eindkapjes door het lager heen in de as om het geheel op te sluiten. De eindkapjes hebben idd een infuus 4 of 5. De as heeft aan een zijde een infuus 6 of 8 om deze te kunnen fixeren, en zodoende het 2e eindkapje te kunnen lossen of vastdraaien.. Volgens mij moet je eerst beide eindkapjes verwijderen, en kun je daarna de as een stukje opzij drukken, om met een schroevendraaier o.i.d. vanaf de andere kant voorzichtig rondom op de binnen schaal van lager deze naar buiten te tikken.
Zelf had ik een blokje hout ingeboord met een gat van ongeveer 20mm (even meten) hier kan je dan het wiel opleggen met de rand van de voornaaf in het gat. Het lager valt dan mooi in het gat.
Zelf had ik een blokje hout ingeboord met een gat van ongeveer 20mm (even meten) hier kan je dan het wiel opleggen met de rand van de voornaaf in het gat. Het lager valt dan mooi in het gat.
Als de as opgesloten zit tussen de lagers (en dat is zeker niet onwaarschijnlijk, komt vaker voor) , dan moet het eerste lager eruit door op de as te kloppen, houten hamer.
Nieuw lager erin kloppen met dop op buitenring.
Nieuw lager erin kloppen met dop op buitenring.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig