Pagina 218 van 314

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 01 mei 2018 14:14
door Kornuit
havana schreef: 01 mei 2018 14:09
k heb de wielen laten spaken met DTswiss 350s en ben blij dat ik die heb gekozen ipv Bitex of Novatec, ze lopen mooi en zien er strak uit.
Grappige gedachtegang :D
Grappig? Ik vind persoonlijk de DTswiss 350 mooier dan bijvoorbeeld Novatec en weet dat de afdichting ook veel beter is dan novatec of bitex. En dat is handig aangezien deze wielen, als trainingset, ook wel slechtweer gaan zien.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 03 mei 2018 15:29
door sandervanooij
Hallo allemaal,

Heb interesse in een setje 50 mm hoog met 25mm breedte. Ik weet alleen niet of ze passen in mijn canyon cf slx uit 2013/2014.

Zou een beetje zonde als ze niet blijken te passen...

Kan ik wellicht bij iemand een keer proberen? 38mm of 50 mm hoog maakt niet uit zo lang het maar 25 mm breed is lijkt me..

Alvast bedankt!

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 03 mei 2018 15:54
door Keezx
Een velg past altijd wel in een frame, de band bepaalt uiteindelijk of het past.
Je kan nog even kijken of je remmen de 25 mm aankunnen.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 03 mei 2018 16:50
door elektrischetijd
sandervanooij schreef: 03 mei 2018 15:29 Hallo allemaal,

Heb interesse in een setje 50 mm hoog met 25mm breedte. Ik weet alleen niet of ze passen in mijn canyon cf slx uit 2013/2014.

Zou een beetje zonde als ze niet blijken te passen...

Kan ik wellicht bij iemand een keer proberen? 38mm of 50 mm hoog maakt niet uit zo lang het maar 25 mm breed is lijkt me..

Alvast bedankt!
ik heb een cf sl (niet x) van die periode en die wielen passen perfect (helin liu, csc wheels 50mm hoog, 25mm breed met powerway r 13 naaf):)

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 03 mei 2018 18:52
door ippe
Het toeval wil dat gisteren mijn wielen klaar waren. 38mm hoog en 25mm breed met Conti GP4000 (25mm) die werkelijk 27mm meten op deze velgen.
Mijn fiets is een 2014 Ultimate SL, dus ik vermoed dat ze passen op een SLX.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 03 mei 2018 23:14
door sandervanooij
Allen bedankt voor de snelle en heldere reactie! Gaan we ze bestellen..

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 10 mei 2018 09:21
door MarcoV
Iemand die mij kan uitleggen hoe je de lagers in een powerway R13 front hub moet vervangen? Voordat ik het fout doe..
Eindkapjes eraf schroeven mbv inbus, maar dan?

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 10 mei 2018 09:40
door Keezx
As eruit en lagers eruit tikken met een schroevendraaier.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 10 mei 2018 09:59
door Infinito GB
Als ik mij niet vergis zit de aluminium as opgesloten tussen de 2 kogellagers, en schroef je de beide eindkapjes door het lager heen in de as om het geheel op te sluiten. De eindkapjes hebben idd een infuus 4 of 5. De as heeft aan een zijde een infuus 6 of 8 om deze te kunnen fixeren, en zodoende het 2e eindkapje te kunnen lossen of vastdraaien.. Volgens mij moet je eerst beide eindkapjes verwijderen, en kun je daarna de as een stukje opzij drukken, om met een schroevendraaier o.i.d. vanaf de andere kant voorzichtig rondom op de binnen schaal van lager deze naar buiten te tikken.
Zelf had ik een blokje hout ingeboord met een gat van ongeveer 20mm (even meten) hier kan je dan het wiel opleggen met de rand van de voornaaf in het gat. Het lager valt dan mooi in het gat.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 10 mei 2018 11:47
door Keezx
Als de as opgesloten zit tussen de lagers (en dat is zeker niet onwaarschijnlijk, komt vaker voor) , dan moet het eerste lager eruit door op de as te kloppen, houten hamer.
Nieuw lager erin kloppen met dop op buitenring.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 10 mei 2018 21:42
door MarcoV
Thanks! Dat is inderdaad goed mogelijk. Ik ga morgen weer even spelen :winkthumb:

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 12 mei 2018 22:28
door MarcoV
Voorwiel gelukt via bovenstaande uitleg, 1 zijde met as eruit getikt daarna de andere kant.
Nieuwe lagers erin getikt met een dopje en fietsen maar.

Morgen achter even doen.