Wielrenners in de Media (Geenstijl)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Snap wat je bedoeld echter je vergeet dat een grote trekker besturen iets (lees heel veel) lastiger is als bijvoorbeeld een fiets. ik rij incidenteel nog op een hoogwerker / graagfachine (als een kennis even krap in de mensen zit) en pas dan merk je hoe weinig andere weggebruiker (maar met voorsprong scooterrijders en groepen fietsers) inlevingsvermogen tonen zich aanpassen. Op zich mag alles maar als jij je niet aanpast aan het andere verkeer en puur op je wettechnisch wellicht verdedigbare strepen gaat staan moet je ook niet klagen als er een keer iemand door overmacht over je heen rijdt (trekkers zijn doorgaans prima verzekerd dus daar ligt het niet aan en gelijk krijg je ook nog alleen koop je daar niet heel veel voor als je de rest van je leven invalide raakt).
Iedereen zou eigenlijk een keer een proefles in een bijvoorbeeld een vrachtwagen moeten doen want dan merk je pas hoeveel mensen gewoon geen besef hebben van zoiets als een dode hoek, remweg of een draaicircel.
Zwager werkt voor een loonwerker in zuid limburg en die heeft al enkele malen een niet oplettende toerder tussen zijn wielen gekregen (buiten zijn schuld overigens) zomers is het inmiddels zo erg dat ze op bepaalde momenten gewoon niet meer de weg opgaan omdat er vaker wel iets gebeurd als dat ze een probleemloze rit hebben.
En voor de goede lezer een flinke trekker (voor de weg goedgekeurd) is minstens 3/4 van een vergelijkbaar boerenweggetje. Mijn enige punt is dat fietser enkel naast elkaar mogen fietsen als de situatie het toelaat en dat zal op dat moment niet het geval zijn, doe je dat wel dan moet je ook niet klagen als het toch fout gaat ( wat niet wegneemt dat chauffeurs van dergelijke extreem grote voortuigen goed op moeten letten en besef hebben van het formaat van het voertuig).
Iedereen zou eigenlijk een keer een proefles in een bijvoorbeeld een vrachtwagen moeten doen want dan merk je pas hoeveel mensen gewoon geen besef hebben van zoiets als een dode hoek, remweg of een draaicircel.
Zwager werkt voor een loonwerker in zuid limburg en die heeft al enkele malen een niet oplettende toerder tussen zijn wielen gekregen (buiten zijn schuld overigens) zomers is het inmiddels zo erg dat ze op bepaalde momenten gewoon niet meer de weg opgaan omdat er vaker wel iets gebeurd als dat ze een probleemloze rit hebben.
En voor de goede lezer een flinke trekker (voor de weg goedgekeurd) is minstens 3/4 van een vergelijkbaar boerenweggetje. Mijn enige punt is dat fietser enkel naast elkaar mogen fietsen als de situatie het toelaat en dat zal op dat moment niet het geval zijn, doe je dat wel dan moet je ook niet klagen als het toch fout gaat ( wat niet wegneemt dat chauffeurs van dergelijke extreem grote voortuigen goed op moeten letten en besef hebben van het formaat van het voertuig).
Da's geen universele regel in het verkeer..rob74 schreef: ↑10 nov 2018 08:16 Wat maakt het nu uit als je ergens voor je plezier rijdt of niet?? Ik ken echt geen enkele verkeersregel die hier iets over zegt. Zo van,.... nee die sleurhutten op de snelweg hebben geen voorrang want die rijden toch maar voor hun plezier. En die motorrijders op de dijk hebben geen recht van spreken, van hetzelfde laken een pak. Maar als taxi chauffeur heb ik overal voorrang, want ik ben aan het werk. Complete kul!!
Wat de noodlottige toedracht van dat ongeluk ook was (ik heb echt geen idee wat er precies gebeurt is), maar het slaat echt nergens op de factor plezier er in te gooien.
Op het water b.v. heeft beroepsvaart wel degelijk vaak voorrang op pleziervaart, al zal dat mede te maken hebben met de afmetingen en manouvreerbaarheid...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik probeer op social media alles waarbij wielrenners bij betrokken te vermijden, want de toon en reacties zijn zo kneiterhard dat je bijna zou stoppen met fietsenaloisvonesterhazy schreef: ↑07 nov 2018 15:45 Geen enkele reageerder die ook maar even de aanwezigheid van grote tractoren op hoge snelheid op de openbare weg in twijfel trekt,
(Let wel, het gaat mij om de toon in de comments, ik doe geen uitspraak over de specifieke toedracht).
Maar soms, heel soms, vind ik dit medium ook niet erg sociaal
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
Erg fijne reacties weer op fietser die van weg wordt geduwd na ruzie maken met busje https://www.dumpert.nl/mediabase/7588325/9af03fbf
-
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25
Welk land is het en welke regels gelden daar?
- Marcopfiets
- Forum-lid
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40
Makkelijk oordelen. Dit is ergens in de VS. Ken de plaatselijke regelgeving niet. Een halve moordaanslag lijkt me sowieso niet geoorloofd.