Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Marxten
Forum-lid

Marxten 17 nov 2017 20:34

Ik vind de Marathon Supremes (26x2") ook best lekker rollen, maar er zit wel een zekere progressie in de rolweerstand ten opzichte van lichtere banden. Tot 20 voelt hij heel snel, daarboven is hij vooral goed in snelheid vasthouden imo. Niet de soort band waar je even een aantal intervals mee doet in elk geval :P

noepzor
Forum-lid

Gebruikersavatar noepzor 18 nov 2017 01:21

Ik fiets zo’n 22 gemiddeld met mijn hybride, maar kreeg vandaag op de terugweg de opmerking of ik een electrieker had. Moest hem helaas teleurstellen.
TREK Emonda SL5 Afbeelding

nampus
Forum-lid

nampus 18 nov 2017 17:53

Ook hier veel nattigheid en troep helaas :(
Resultaat van 4 dagen woon werk afgelopen week:
Afbeelding
Afbeelding

Fiets vanochtend maar weer een wasbeurtje gegeven.

Ibarrie
Forum-lid

Gebruikersavatar Ibarrie 20 nov 2017 14:06

Voor de fiets-forensen onder ons - ik heb altijd problemen om een comfortabele rugzak te vinden die niet te groot is, waar genoeg in kan en die enigszins waterdicht is. Ik kocht die rugzakken altijd bij outdoor-sport winkels; echter, door de pasvorm/vorm van de rugzak zat de rugzak snel vol met een paar schoenen en een laptop.
Op KICKSTARTER vond ik deze:
https://www.kickstarter.com/projects/99 ... g-for-work

Ik heb me hiervoor aangemeld, want het product ziet er goed uit. Een rugzak met apart schoenenvak en laptop vak.

Ik snap dat mensen enigszins aarzelend zijn na een ervaring met de Hammerhead Karoo, maar ik heb besloten het toch maar te proberen. Ik vind het sowieso leuk om ze te helpen nieuwe producten te lanceren.

hayes

hayes 20 nov 2017 19:30

Ik vind het er persoonlijk echt niet uitzien. Groot en lomp. :?

M'n 20 liter Deuter voldoet voor mij perfect. Ik hoef wel nooit een laptop mee te doen en ik heb altijd een paar schoenen op het werk.
Wel prop ik er een handdoek, kleren, lunchbox en nog wat losse rommel in.
Met de regenhoes waterdicht en erg zichtbaar (fluogeel).

Ik zie dat de laptop ook aan de rugzijde zit. Ik vraag me af hoed comfortabel de rugzak dan kan zijn. M'n Deuter volgt net m'n (bolle) rug.

gene
Forum-lid

gene 20 nov 2017 23:24

Met zoveel gewicht op mijn rug vind ik fietsen niet meer leuk, dan zocht ik andere oplossingen.

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 21 nov 2017 08:57

Als er een product is waar de keuze nu al te groot is en een toetreder het zeker niet beter gaat doen dan de gevestigde orde is het wel een rugzak. Deze keuze is nu al te groot en voor ieder te verzinnen probleem bestaat al een oplossing bij een van de reeds aanwezige merken. Ik heb zelf 6 rugzakken (in 25 jaar woon-werk) verzamel je wel eens wat) en merk dat ik steeds weer dezelfde oude Deuter pak. Die doet ondertussen al 15 jaar dienst is onverslijtbaar net groot genoeg, ligt heel rustig op mijn rug en ventileert voldoende op mijn rug. Voor echt waterdicht heb ik een beter oplossing. Wat dit nieuwe product zou toevoegen is mij echt een raadsel. Bij de gemiddelde buitensport zaak met een beetje assortiment heb ik al keuze uit +10 rugzakken voor fietsen, voor mij genoeg.
Ach, ik zeg ook maar wat

fietsslak
Forum-lid

Gebruikersavatar fietsslak 21 nov 2017 09:13

Ik heb zo’n 27 liter Ortlieb Flite (meen ik?) waar laptop, kleding, en allerhande losse reut in past. Schoenen liggen standaard op werk.
Fijne rugzak; relatief smal en echt waterdicht. Is/was ook een iets kleinere variant van.
Collega rijdt met de Ortlieb Track 35, maar dat is voor iets te fors. Wel mooi spul.
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent

hayes

hayes 21 nov 2017 18:08

Ik heb naar aanleiding van het bericht eens "cycling" ingetikt op kickstarter. Heel veel fietsjassen en truitjes terug te vinden. Misschien moeten we de ondernemingszin bewonderen, maar ik vraag me af wat en hoe er toe te voegen is aan het nu al énorme aanbod fietskledij.

lnnrtlnnrt
Forum-lid

lnnrtlnnrt 22 nov 2017 10:31

Vanmorgen was een bijzonder woon-werk ritje voor mij. Ten eerste omdat ik geen handschoenen aan had in november, dat komt zelden voor. Maar bovenal omdat ik vanmorgen mijn PR jaarafstand, van 2014 toen ik nog geen vader was, heb verbroken :) Dit PR is bijna volledig te danken aan mijn woon-werk ritjes! Drie kwart van mijn kilometers dit jaar zijn woon-werk kilometers geweest.

https://www.strava.com/activities/1285601652

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 27 nov 2017 22:31

Jaja, woon-werkkilometers tikken aardig aan. De meeste mensen gaan voor de lol niet onderstaand uitzicht opzoeken:

(dit "zag" ik anderhalf uur geleden op mijn ritje naar huis)
Afbeelding

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 28 nov 2017 19:49

Ah, mijn ochtend uitzicht. ;)

Plaats reactie