iemand al de Garmin edge 705??
Tja, .gpx met het risico op af en toe een storing/probleempjes of een .crs.
De .crs (course) zie je als paarse lijn.
Ik doe inmiddels bijna alles met .crs met heel weinig storingen.
Het vervelende van een paarse lijn komt om de hoek kijken bij een kruisende route.
Je moet dan net je virtuele partner voor je zien of switchen met de mode knop naar het kompasscherm.
Het kompas geeft echter pas vrij laat aan dat je bijv links af had gemoeten.
De .crs (course) zie je als paarse lijn.
Ik doe inmiddels bijna alles met .crs met heel weinig storingen.
Het vervelende van een paarse lijn komt om de hoek kijken bij een kruisende route.
Je moet dan net je virtuele partner voor je zien of switchen met de mode knop naar het kompasscherm.
Het kompas geeft echter pas vrij laat aan dat je bijv links af had gemoeten.
Ik vind allebei wel redelijk goed gaan. Bij de paarse lijn (.crs) vind ik alleen die straatnamen erg vervelend. Ze ontnemen je af en toe het zicht op de route. Nu las ik ergens iets dat je als je topo kaart en CN tegelijk aanvinkt dat dit probleem weg is. Iemand ervaringen mee??
Als wielrennen makkelijk was, zou het wel voetbal heten
[quote="robiris"]Ik vind allebei wel redelijk goed gaan. Bij de paarse lijn (.crs) vind ik alleen die straatnamen erg vervelend. Ze ontnemen je af en toe het zicht op de route. Nu las ik ergens iets dat je als je topo kaart en CN tegelijk aanvinkt dat dit probleem weg is. Iemand ervaringen mee??[/quote]
Ja, en klopt. Geen straatnamen met Topo aangevinkt.
Ja, en klopt. Geen straatnamen met Topo aangevinkt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
En wat is dan GPX route en GPX track?
Less is bore
-
- Forum-lid
GPX route: je hebt een aantal waypoints en laat de Edge met behulp van de kaart de route tussen deze waypoints berekenen. Je hebt dus een routeerbare kaart nodig en de kwaliteit van de kaart bepaalt de route.
GPX track: heel veel waypoints, zodat de route vastligt. Vandaar dat het navigeren met een GPX track vaak problemen oplevert. De punten staan zo dicht bij elkaar dat de Edge geen tijd heeft om te berekenen. M.i. is de is de juiste methode om een GPX track alleen op de kaart weer te geven of herbereken uit te zetten.
TCX (geen idee waarom iedereen nog steeds een .crs gebruikt, het gangbare formaat voor de Edge 605/705 is een .tcx). Is een GPX track met wat extra features voor de virtuele partner.
Ik gebruik of een .tcx file of een .gpx met waarheen?/opgslagen ritten vink ik vervolgens de optie aan om de track op de kaart te laten zien met een handige kleur. Al dat gepiep en popup schermpjes heb ik niet nodig.
GPX track: heel veel waypoints, zodat de route vastligt. Vandaar dat het navigeren met een GPX track vaak problemen oplevert. De punten staan zo dicht bij elkaar dat de Edge geen tijd heeft om te berekenen. M.i. is de is de juiste methode om een GPX track alleen op de kaart weer te geven of herbereken uit te zetten.
TCX (geen idee waarom iedereen nog steeds een .crs gebruikt, het gangbare formaat voor de Edge 605/705 is een .tcx). Is een GPX track met wat extra features voor de virtuele partner.
Ik gebruik of een .tcx file of een .gpx met waarheen?/opgslagen ritten vink ik vervolgens de optie aan om de track op de kaart te laten zien met een handige kleur. Al dat gepiep en popup schermpjes heb ik niet nodig.
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- daniel1975
- Forum-lid HC
En naar welke map moet die gpx dan? Ik werk altijd met crs en die gaan in de crs map. GPX heb ik in GPX map gezet en nu kan de garmin hem niet vinden.
Less is bore
[quote="Daniel1975"]En naar welke map moet die gpx dan? Ik werk altijd met crs en die gaan in de crs map. GPX heb ik in GPX map gezet en nu kan de garmin hem niet vinden.[/quote]
In je Garmin naar "Waarheen? -> Opgeslagen ritten".
Daar moet hij als het goed is dan komen te staan als je hem in de map GPX hebt gezet.
In je Garmin naar "Waarheen? -> Opgeslagen ritten".
Daar moet hij als het goed is dan komen te staan als je hem in de map GPX hebt gezet.
[quote="Floepert99"]TCX (geen idee waarom iedereen nog steeds een .crs gebruikt, het gangbare formaat voor de Edge 605/705 is een .tcx). Is een GPX track met wat extra features voor de virtuele partner.[/quote]
Hoe kom je hier bij?
De TCX file is ontworpen als history file van de Garmin Training Center software. De CRS is ontworpen als Garmin Course file. Dus om een koers na te gaan rijden is wel degelijk de CRS file het gangbare formaat.
Hoe kom je hier bij?
De TCX file is ontworpen als history file van de Garmin Training Center software. De CRS is ontworpen als Garmin Course file. Dus om een koers na te gaan rijden is wel degelijk de CRS file het gangbare formaat.
[quote="Daniel1975"]En naar welke map moet die gpx dan? Ik werk altijd met crs en die gaan in de crs map. GPX heb ik in GPX map gezet en nu kan de garmin hem niet vinden.[/quote]
Ik moet de files in de gpx map op de edge zelf zetten, niet op het sd kaartje.
Misschien gaat het daar fout bij je?
Ik moet de files in de gpx map op de edge zelf zetten, niet op het sd kaartje.
Misschien gaat het daar fout bij je?
-
- Forum-lid
Plak een .tcx file in de Edge en hij doet precies hetzelfde... In mijn ogen dus overbodig om een .crs te gebruiken, dit voegt helemaal niets toe.
Volgens mij is deze aanpassing gedaan bij de introductie van de 605/705 en gebruikt(e) alleen de 205/305 een .crs file.
Volgens mij is deze aanpassing gedaan bij de introductie van de 605/705 en gebruikt(e) alleen de 205/305 een .crs file.
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="Floepert99"]Plak een .tcx file in de Edge en hij doet precies hetzelfde... In mijn ogen dus overbodig om een .crs te gebruiken, dit voegt helemaal niets toe.[/quote]
Dat beweer ik toch ook niet? Je zegt nu ineens wat anders.
Ik geef alleen commentaar op jouw eerste incorrecte stelling over het .crs bestand.
Dat beweer ik toch ook niet? Je zegt nu ineens wat anders.
Ik geef alleen commentaar op jouw eerste incorrecte stelling over het .crs bestand.