Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
12 okt 2010 01:19
Ultimate CF schreef:Ik denk dat ze straks AC gaan schorsen op het feit van de clenbuterol en de weekmakers in zijn bloed. Er loopt natuurlijk een onderzoek in de zin van, bonnetje van het vlees, slager bezoeken, verpakkingsmateriaal opvragen, enz. enz.
AC moet gewoon hangen volgens de UCI, ze balen er gewoon van dat hij in de Fuentes zaak geglipt is.
Ik vraag mij af of het eerlijk is dat men bij Contador blijkbaar naar een heeel kleine dosis gezocht heeft terwijl dit niet hoeft ( tot daar okee) maar dus blijkbaar een ander niet dezelfde behandeling heeft gegeven?
-
mda1
- Forum-lid
mda1
12 okt 2010 01:47
fiedoo schreef:Ultimate CF schreef:Ik vraag mij af of het eerlijk is dat men bij Contador blijkbaar naar een heeel kleine dosis gezocht heeft terwijl dit niet hoeft ( tot daar okee) maar dus blijkbaar een ander niet dezelfde behandeling heeft gegeven?
Dat doet men bij anderen zeker wel. Sterker nog: die ene chinees van Radioshack is gewoon 2 jaar geschorst zonder verdere vragen te stellen voor 50 tot 100 picogram clenbuterol. En Colo 1 jaar vanwege zijn mexicaanse clenbuterol fajitas.
Dus bij iedereen wordt er die kleine doses gezocht en gevonden, waarna schorsing volgt. Als ze AC níet zouden schorsen, dát zou pas vreemd zijn...
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
12 okt 2010 02:01
Ultimate CF schreef:Ik denk dat ze straks AC gaan schorsen op het feit van de clenbuterol en de weekmakers in zijn bloed. Er loopt natuurlijk een onderzoek in de zin van, bonnetje van het vlees, slager bezoeken, verpakkingsmateriaal opvragen, enz. enz.
AC moet gewoon hangen volgens de UCI, ze balen er gewoon van dat hij in de Fuentes zaak geglipt is.
Daar geloof ik helemaal niets van. Het is voor de wielersport zeer, zeer slecht als Contador daadwerkelijk schuldig bevonden gaat worden. Weer meer sponsors en fans zullen afhaken. De UCI is (hoop ik toch zeker) gebaat bij een positief beeld van de wielersport.
Denk eerder dat bepaalde dopinglabs belang hebben bij een positieve test van een 'grote vis'. Ik ben niet zo van de complottheorieen, maar ook dit keer weer is het voorbarig naar buiten brengen van de resultaten, alsmede de timing (vlak voor WK) op zijn minst vreemd en lijkt erop gericht zoveel mogelijk publiciteit te vergaren.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
havana
- Forum-lid HC
havana
12 okt 2010 10:09
53x11, het lijkt haast wel of jij aandelen Contador hebt? De beste man is positief bevonden en de uitleg die hij tot dusver geeft is wetenschappelijk gezien vrijwel onmogelijk en daardoor ongeloofwaardig.
Dat meer sponsors en fans zullen afhaken is op de lange termijn alleen maar goed voor de wielersport, aangezien doping dan eindelijk zal verdwijnen.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
12 okt 2010 13:05
Doping verdwijnt nooit, wielrenners blijven altijd de grenzen op zoeken. Sommige hebben nog zoveel morele waarde dat het stopt bij het vast pakken van een auto als niemand het ziet en er zullen er altijd bij zitten die hun eigen gezondheid in de waagschaal willen leggen.
Mijn grote probleem met dit gebeuren is dat alle heren 'doping experts' heel hard aan het roepen zijn hoe het in elkaar zit. Maar geen van alle komt met een verhaal dat een betere fundering heeft dan dat van Contador. Als ik lees wat die Delbeke uitkraampt vraag ik me af hoe hij ooit directeur van dat lab heeft kunnen zijn... Het 1e artikel dat ik op Pubmed open over Clenbuterol Poisening heeft het over waardes in de urine van 50 NANOgram, na het eten van een stuk vervuilt koeien lever. Die waarde is dus een factor duizend hoger dan wat Contador in z'n bloed had en een factor 10.000 hoger dan het getalletje waar Delbeke mee kwam.
Dan komt meneer ook nog met verhalen dat het nog onwaarschijnlijker is omdat het vlees gebakken was. Beetje vreemd, want Clenbuterol is zeer goed bestand tegen hoge temperaturen. Bij 100 graden gaat het in z'n geheel niet kapot en bij iets van 250 graden is de halfwaarde tijd nog steeds een paar minuten.
Maar goed geen journalist die zelf de moeite neemt om eens wat op te zoeken, want het is veel makkelijker om alles van die publiciteitsgeile sensatie zoekers gewoon direct over te nemen. :rolleye:
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
rbr
- Forum-lid
rbr
12 okt 2010 13:53
Amclassic-fan schreef:Mijn grote probleem met dit gebeuren is dat alle heren 'doping experts' heel hard aan het roepen zijn hoe het in elkaar zit. Maar geen van alle komt met een verhaal dat een betere fundering heeft dan dat van Contador. Als ik lees wat die Delbeke uitkraampt vraag ik me af hoe hij ooit directeur van dat lab heeft kunnen zijn... Het 1e artikel dat ik op Pubmed open over Clenbuterol Poisening heeft het over waardes in de urine van 50 NANOgram, na het eten van een stuk vervuilt koeien lever. Die waarde is dus een factor duizend hoger dan wat Contador in z'n bloed had en een factor 10.000 hoger dan het getalletje waar Delbeke mee kwam.
Dan komt meneer ook nog met verhalen dat het nog onwaarschijnlijker is omdat het vlees gebakken was. Beetje vreemd, want Clenbuterol is zeer goed bestand tegen hoge temperaturen. Bij 100 graden gaat het in z'n geheel niet kapot en bij iets van 250 graden is de halfwaarde tijd nog steeds een paar minuten.
Maar goed geen journalist die zelf de moeite neemt om eens wat op te zoeken, want het is veel makkelijker om alles van die publiciteitsgeile sensatie zoekers gewoon direct over te nemen. :rolleye:
Helemaal gelijk! Er zijn zo goed als geen journalisten meer, alleen verhaaltjes makers. Hoeveel je in je urine krijgt van een biefstuk die bij leven niet meer kon hoesten, weet ik niet. Hoe streng het netwerk van contoles in de veeteelt is op hormonen in met name de olijflanden, weet ik ook niet. Feit is wel dat 0,000000000000000000000000 de limiet is van wat er toegestaan is. Aangetoond is hangen. Simpel. Dat het WADA of cs. een flexibele oplossing zocht/zoekt in de vorm van een tapijt en een bezem begint ook duidelijker te worden.
Wat wel bijzonder vervelend voor AC wordt, zijn de gevonden gehaltes DOP.
Twitter: @rbruijns
-
mrcoffee
- Forum-lid
mrcoffee
12 okt 2010 17:59
Meneer Matschiner doet ook een boekje open over zijn werkwijze:
Herr Matschiner schreef:Bernhard Kohl's agent to publish book about his clients
Stefan Matschiner has revealed details of how he helped his athletes carry out blood doping and has promised further revelations about how he helped them cheat in a book he plans to call 'Borderline'.
The Austrian was the agent for Bernhard Kohl, Michael Rasmussen and 20 other high-level triathletes and runners until 2008. He was given a 15-month sentence for doping on Monday and is no longer involved in sport. Kohl is serving a lifetime ban after having tested positive for CERA at the 2008 Tour de France.
Speaking to the New York Daily News, Matschiner insisted he had no regrets about helping riders illegally boost their performance by using refined blood doping techniques.
"I don't regret anything because I can't say I put anyone's health in danger," Matschiner reportedly said during his trial, describing doping as important to elite sports "as breakfast."
He explained how he helped Kohl blood dope, giving details of how he removed blood, centrifuged it to isolate the red blood cells before it was re-injected during key moments in the season.
The bags were about as big as a tube of toothpaste but provided a clear increase in performance.
"It's not a lot of blood, but it gives you a lot of boost," Matschiner said. "Usually the effect comes a day later, supplying the muscle cells with oxygen.
"It's like you have 10 percent more inside. There are some athletes that can immediately go out and feel it. Usually on the first day they don't feel so well. You can compare it with altitude training. For two days you feel like s**t, then a boost comes."
Matschiner argues that blood doping is healthier than taking EPO or nothing at all, considering the physical effort required during the Tour de France.
"You're doing your body a service. It's nothing anybody could cry about," he said.
"With the performances they have to bring every day in a three-week race it's really not an issue.
"You go in with 45 and come out with 37. Don't tell me that's healthy. But if you substitute a little blood, you go from 45 and 43."
Maar gelukkig heeft hij ook nog iets te melden over Alberto Contador en het gebruik van Clenbuterol in het peloton:
Matschiner admitted he was not surprised by recent revelations that Alberto Contador had tested positive for Clenbuterol, suggesting the drug was widely used.
"Clenbuterol in general is something that is quite common in the world of cycling. It's usually orally used on a pretty frequent basis. It's just a guess on my side, but hypothetically, if an athlete takes a very small dose it would help him breathe. The half life is so short that my only guess for a positive case for such a small amount is that he took a little too much."
Matschiner plans to publish further revelations his book in January 2011.
"It's going to be a detailed explanation of what I did. I'll explain everything in detail," he said.
Ach ja.. hij slaat er nu nog een financieel slaatje uit..... de crimineel...
Bron:
Cyclingnews.com
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
12 okt 2010 18:25
havana schreef:53x11, het lijkt haast wel of jij aandelen Contador hebt? De beste man is positief bevonden en de uitleg die hij tot dusver geeft is wetenschappelijk gezien vrijwel onmogelijk en daardoor ongeloofwaardig.
Dat meer sponsors en fans zullen afhaken is op de lange termijn alleen maar goed voor de wielersport, aangezien doping dan eindelijk zal verdwijnen.
Nee, hoe kom je daar nou bij? Amclassic verwoord mijn mening vrij aardig. Ik heb het gewoon niet zo op de manier waarop eea op dit moment in het nieuws gebracht wordt (=understatement).
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
deboefvanparma
- Forum-lid
deboefvanparma
12 okt 2010 20:07
En ja, laten we de media de schuld geven. Over welke sensatie berichten hebben we het dan wel? HUMO staat toch doorgaans als betrouwbaar te boek en heeft inside info (zo kwam de Balco affaire ook aan het licht). Deel derhalve de mening van Havana. AC komt met het biefstuk verhaal en dat deden zoveel sporters reeds voor hem, het verwijzen naar besmet voedsel. UCI is niet over één nacht ijs gegaan ofschoon zero tolerance. Hebben toch ruim de tijd genomen alvorens naar buiten te komen met de feiten mbt de clenbuterol. Dat vervolgens de NYT, ook ff niet de eerste de beste, met de weekmaker story komt plaatst de geloofwaardigheid van de hoofdrolspelers (UCI / AC) voorlopig in een kwaad daglicht.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
-
sepp
- Forum-lid
sepp
14 okt 2010 09:55
El Mundo: "Contador stopt met koersen" De 27-jarige Spaanse wielrenner Alberto Contador (Astana) wil de beslissing van de Internationale Wielerunie UCI niet afwachten en stopt hoe dan ook met wielrennen. Dat verklaarde Contador volgens de Spaanse krant El Mundo aan Carlos Castano, de voorzitter van de Spaanse Wielerfederatie.
avia cyclingteam
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
14 okt 2010 11:35
de boef van parma schreef:En ja, laten we de media de schuld geven. Over welke sensatie berichten hebben we het dan wel? HUMO staat toch doorgaans als betrouwbaar te boek en heeft inside info (zo kwam de Balco affaire ook aan het licht).
Dat kan wel zo zijn, maar het verhaal met Contador zit alles behalve goed in elkaar. Hoe kan Contador nu zo dom zijn om tijdens de Dauphiné Clenbuterol te gebruiken? Dan moet hij nog de mazzel gehad hebben om daar niet positief te testen...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
havana
- Forum-lid HC
havana
14 okt 2010 11:39
Hou zou het toch gebruikt hebben TUSSEN de Dauphiné en de Tour?