Titanium fietsen
-
- Forum-lid
Die Look vork doet het em... lol
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
-
- Forum-lid
Die HSC 5 is een topper onder de voorvorken, gefeliciteerd met het resultaat.
-
- Forum-lid HC
Look HSC 5 is heel goed maar puur en alleen geschikt voor geintegreerde balhoofdstellen en die heeft de Chinook niet. Geeft dit frame het stuurgedrag van een boot (ik heb het noodgedwongen een keer geprobeerd en vond het totaal geen succes, sturen werd wel heel traag)
Mooie wieltjes gevonden voor mijn titanium racer.
Bontrager X Lite titanium finish.
Platte (titanium?) spaken in twee breedtes. Driveside van het achterwiel: 3 mm , overige: 2 mm.
Schijnen in beperkte oplage te zijn gemaakt. Weet iemand iets meer van deze wielen, bijvoorbeeld wanneer ze in productie waren ?
Zijn in ieder geval licht (1500 gram) en passen erg fraai bij het titanium frame.
Bontrager X Lite titanium finish.
Platte (titanium?) spaken in twee breedtes. Driveside van het achterwiel: 3 mm , overige: 2 mm.
Schijnen in beperkte oplage te zijn gemaakt. Weet iemand iets meer van deze wielen, bijvoorbeeld wanneer ze in productie waren ?
Zijn in ieder geval licht (1500 gram) en passen erg fraai bij het titanium frame.
Ik dacht tot ongeveer een jaar of drie of vier geleden. Daarna heeft Bontrager het systeem van de "paired spokes" (een licentie van Rolf Dietrich, de man achter de Rolf-wielen) niet meer gebruikt.
Wat ook een mooie set zou zijn, zijn de Shamal titaniums. Daar kom je in de Benelux dacht ik wat makkelijker aan dan aan de Bontragers.
Wat ook een mooie set zou zijn, zijn de Shamal titaniums. Daar kom je in de Benelux dacht ik wat makkelijker aan dan aan de Bontragers.
-
- Forum-lid
M'n tita ros is bijna klaar. Upgrade die er nog aan zit te komen is een chris king balhoofd zodra er weer wat centjes zijn. Als iemand goede aanbieding heeft hoor ik het graag. Wou eigenlijk mijn shamals gaan gebruiken in de fiets, alleen vind ik de dura ace wielen toch beter staan. Gevoelsmatig vind ik de shamals iets fijner rijden, maar dat is minimaal. Graag jullie oordeel en eventuele upgrade tips. Dacht zelf nog aan zwarte derailleurs?
Grootformaat + aantal close-up foto's:
https://picasaweb.google.com/1017848473 ... directlink
-
- Forum-lid HC
Setje Chris King Ti bidonhouders zouden heel mooi staan.
What makes the boat go faster?
Wat voor shifters, derailleurs zitten op je fiets?mister_arby schreef:M'n tita ros is bijna klaar. Upgrade die er nog aan zit te komen is een chris king balhoofd zodra er weer wat centjes zijn. Als iemand goede aanbieding heeft hoor ik het graag. Wou eigenlijk mijn shamals gaan gebruiken in de fiets, alleen vind ik de dura ace wielen toch beter staan. Gevoelsmatig vind ik de shamals iets fijner rijden, maar dat is minimaal. Graag jullie oordeel en eventuele upgrade tips. Dacht zelf nog aan zwarte derailleurs?