donkerrr schreef:Waarschijnlijk gaat ze het vanuit hongkong sturen naar nederland met HongKong Post. In nederland wordt dat het transport over genomen door PostNL.
Ik heb zowel een frame als een wielset besteld via velobuild.
Frameset via Miracle bike, en kreeg de vreemde mededeling dat het niet naar mijn locatie kon met EMS maar dat ze TNT en DHL moesten gebruiken, tegen een forse meerprijs. (zie page 171 alhier)
Een wielset besteld via Farsports, maar heb nog geen enkele respons daarop.
Verder heb ik via ebay een carbonstuur gekocht en ofschoon ik na navraag nu een tracking nummer heb, geven alle tracking sites aan het niet te herkennen.
Gaat echt lekker zo . . . .
Mailtjes worden vooralsnog slecht of niet beantwoord.
Echter het kan zijn dat het enige tijd nodig heeft voordat items worden verzonden en/of zichtbaar zijn in tracking systemen.
Zo weet ik dat diverse mensen bijv op hun wielset wachtten maar dat de tevens bestelde wieltassen niet op voorraad waren en zo de verzendingen ophield.
Dan verder heb ik vernomen dat via EMS de bijkomende kosten meestal meevallen maar als DHL/TNT in het geding zijn je altijd de volle mep kan betalen. Ben dus heel benieuwd hoe dit alles afloopt en ook heel benieuwd via welke vervoerders de rest van Nederland hun spullen geleverd krijgt.
Op sites van EMS om shipping costs te berekenen of tracking te doen kun je een land specificeren uit een dropdownlist, vreemd is het dat zo'n beetje heel Europa en daarnaast de halve wereld in de lijst staat inclusief Nederlandse Antillen maar Nederland zelf er niet in staat??