Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 16 mar 2013 12:02

GJvdW schreef:600 usd en 23 gbp maakte samen 490 euro. Niet super goedkoop, maar op verschillende fora veel positiefs gelezen over farsports, dat gaf bij mij de doorslag.
Hi, mag ik vragen wat jij kwijt was aan verzendkosten?
En welke vervoerder ze bij jou hebben gebruikt?
Bij mij konden ze nl geen EMS gebruiken, ik ben dus erg benieuwd wat ze dan bij jou hebben gebruikt voor vervoerder(s)

donkerrr
Forum-lid

donkerrr 16 mar 2013 16:32

Waarschijnlijk gaat ze het vanuit hongkong sturen naar nederland met HongKong Post. In nederland wordt dat het transport over genomen door PostNL.

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 16 mar 2013 18:08

donkerrr schreef:Waarschijnlijk gaat ze het vanuit hongkong sturen naar nederland met HongKong Post. In nederland wordt dat het transport over genomen door PostNL.
Ik heb zowel een frame als een wielset besteld via velobuild.
Frameset via Miracle bike, en kreeg de vreemde mededeling dat het niet naar mijn locatie kon met EMS maar dat ze TNT en DHL moesten gebruiken, tegen een forse meerprijs. (zie page 171 alhier)

Een wielset besteld via Farsports, maar heb nog geen enkele respons daarop.

Verder heb ik via ebay een carbonstuur gekocht en ofschoon ik na navraag nu een tracking nummer heb, geven alle tracking sites aan het niet te herkennen.

Gaat echt lekker zo . . . .

Mailtjes worden vooralsnog slecht of niet beantwoord.
Echter het kan zijn dat het enige tijd nodig heeft voordat items worden verzonden en/of zichtbaar zijn in tracking systemen.
Zo weet ik dat diverse mensen bijv op hun wielset wachtten maar dat de tevens bestelde wieltassen niet op voorraad waren en zo de verzendingen ophield.

Dan verder heb ik vernomen dat via EMS de bijkomende kosten meestal meevallen maar als DHL/TNT in het geding zijn je altijd de volle mep kan betalen. Ben dus heel benieuwd hoe dit alles afloopt en ook heel benieuwd via welke vervoerders de rest van Nederland hun spullen geleverd krijgt.

Op sites van EMS om shipping costs te berekenen of tracking te doen kun je een land specificeren uit een dropdownlist, vreemd is het dat zo'n beetje heel Europa en daarnaast de halve wereld in de lijst staat inclusief Nederlandse Antillen maar Nederland zelf er niet in staat??

GJvdW
Forum-lid

GJvdW 16 mar 2013 18:12

GoldenRatio schreef:
GJvdW schreef:600 usd en 23 gbp maakte samen 490 euro. Niet super goedkoop, maar op verschillende fora veel positiefs gelezen over farsports, dat gaf bij mij de doorslag.
Hi, mag ik vragen wat jij kwijt was aan verzendkosten?
En welke vervoerder ze bij jou hebben gebruikt?
Bij mij konden ze nl geen EMS gebruiken, ik ben dus erg benieuwd wat ze dan bij jou hebben gebruikt voor vervoerder(s)
Verzendkosten zaten er bij in. Dat was 85 dollar.

Ze zijn niet verzonden met PostNL. Ze zijn van China naar Engeland gegaan met Linehaul express (http://www.linexsolutions.com/" onclick="window.open(this.href);return false;) en daar vanuit met DHD hierheen gekomen.
Heeft geen vingertje PostNL aangezeten, voor zover ik kan zien bij tracking.
Duurde 2 dagen van China naar UK, daarna even 4 dagen daar gelegen voor betaling en binnen 24h na bevestiging van betaling van importrechten/BTW stonden ze voor de deur.

donkerrr
Forum-lid

donkerrr 16 mar 2013 21:43

Heb vandaag mijn fm098 van Dengfu binnen gekregen! Ziet er goed uit, ook goed verpakt etc.Moest nog 93 euro afrekenen aan de deur voor het inklaren, gelukkig heb ik een lagere waarde op de invoice laten zetten zodat ik niet de volle mep heb betaald.

Nu nog deze week ergens met JapieCarbon de fiets overbouwen en maar wachten op lekker weer!!!

donkerrr
Forum-lid

donkerrr 16 mar 2013 21:46

GoldenRatio schreef:
donkerrr schreef:Waarschijnlijk gaat ze het vanuit hongkong sturen naar nederland met HongKong Post. In nederland wordt dat het transport over genomen door PostNL.
Ik heb zowel een frame als een wielset besteld via velobuild.
Frameset via Miracle bike, en kreeg de vreemde mededeling dat het niet naar mijn locatie kon met EMS maar dat ze TNT en DHL moesten gebruiken, tegen een forse meerprijs. (zie page 171 alhier)

Een wielset besteld via Farsports, maar heb nog geen enkele respons daarop.

Verder heb ik via ebay een carbonstuur gekocht en ofschoon ik na navraag nu een tracking nummer heb, geven alle tracking sites aan het niet te herkennen.

Gaat echt lekker zo . . . .

Mailtjes worden vooralsnog slecht of niet beantwoord.
Echter het kan zijn dat het enige tijd nodig heeft voordat items worden verzonden en/of zichtbaar zijn in tracking systemen.
Zo weet ik dat diverse mensen bijv op hun wielset wachtten maar dat de tevens bestelde wieltassen niet op voorraad waren en zo de verzendingen ophield.

Dan verder heb ik vernomen dat via EMS de bijkomende kosten meestal meevallen maar als DHL/TNT in het geding zijn je altijd de volle mep kan betalen. Ben dus heel benieuwd hoe dit alles afloopt en ook heel benieuwd via welke vervoerders de rest van Nederland hun spullen geleverd krijgt.

Op sites van EMS om shipping costs te berekenen of tracking te doen kun je een land specificeren uit een dropdownlist, vreemd is het dat zo'n beetje heel Europa en daarnaast de halve wereld in de lijst staat inclusief Nederlandse Antillen maar Nederland zelf er niet in staat??

Nederland doet het weer anders.. :?

Ik heb veel van informatie ook van velobuild gehaald, besteld om velobuild heen, kreeg dezelfde prijs van DengFu.. Toch een schakel minder in het bestelproces

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 mar 2013 12:51

Wat heeft dit met Nederland te maken? Dat EMS niet naar Nederland wilt versturen vanuit sommige lokaties heeft alles met EMS te maken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

nikje
Forum-lid

nikje 17 mar 2013 19:49

ondertussen wielen besteld... nu nog voorbij de douane ... hoe kan ik nu best hoge kosten vermijden? het gaat om wielen... laag bedrag op factuur? of .......

cube_m
Forum-lid

cube_m 17 mar 2013 20:34

Zijn er eigenlijk ook Chinese sites waar ze fietscomputers aanbieden?

CoenT86
Forum-lid

CoenT86 17 mar 2013 21:00

wat zou een voordeel/reden zijn om een fietscomputer uit china te halen?!
Racefietsblog.nl

velolove
Forum-lid

velolove 17 mar 2013 23:38

LOL...dat is een goeie ja
ooit allemaal op een Scalpel

cube_m
Forum-lid

cube_m 18 mar 2013 07:45

CoenT86 schreef:wat zou een voordeel/reden zijn om een fietscomputer uit china te halen?!
Omdat veel elektronica daar vandaan komt en als je bijvoorbeeld kijkt naar het aanbod van mobiele telefoons uit China, dan zijn deze veel goedkoper dan wat er in Nederland aangeboden wordt.

Plaats reactie