Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

Gebruikersavatar
rverwaart
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 mei 2016 09:38
Locatie: Capelle a/d IJssel
Contact

Gebruikersavatar rverwaart 03 mei 2016 08:40

Dit is mijn Giant Propel Advanced 2 (2015) met Mavic Cosmic Carbone SLS wielset:

Afbeelding

Op de foto ziet men zilveren Shimano SPD pedalen, maar deze zijn inmiddels vervangen door Shimano 105 carbon pedalen. Een nieuwe foto moet nog gemaakt worden :)
Giant Propel Advanced 2 (2015) + Infinito R5AC

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 03 mei 2016 10:47

Harm Roubos schreef:Ook maar eens een plaatje delen.... Alblasserwaard.... blijft mooi!

Na jaren van net niet passend aluminium is dit wel een verbetering... :like: :like:
Ook wel meteen even goed uitgepakt, mooi bakkie!

Fietslampje
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mei 2016 21:31

Fietslampje 05 mei 2016 00:04

Hallo allemaal, sinds een dag ben ik in het bezit van een nieuwe Giant Fastroad Comax 2. Welke voorzien is van een Ridesense sensor. Heb al heel wat forum berichten en sites doorgelezen maar zit nog met een aantal vragen over de ridesense sensor.
Wat ik zou willen is; gebruik maken van de ridesense sensor, naar mn iPhone 6plus als het kan om de snelheid te kunnen zien, en in dezelfde app mn hartslag. Zoiets als wahoo fitness met een wahoo tickr hartslagmeter.
Ik heb gezien dat er voor de iPhone een Ant+ module is met 30 pins maar de nieuwere generatie iPhones heeft een lightning aansluiting waar dus een adapter voor moet komen.

Als het bovenstaande niet zou werken dan is mijn vraag, welke fietscomputer zou ik kunnen gebruiken ism de sensor. Ik zie op dit forum div keren de Garmin 1000 voorbij komen. Maar dit is toch ver boven mijn budget (moet ook nog fietshelm kleding en overige accessoires kopen). De eventuele Giant Neos computer lees is wisselvallige berichten over.

Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen, ipv dat ik zomaar iets koop nav een leuk verkooppraatje in de winkel.

Alvast bedankt voor jullie moeite

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 05 mei 2016 00:12

Misschien is dit de oplossing voor je:

http://www.dcrainmaker.com/2013/07/viii ... ridge.html

Dingetje is even groot als normale hartslagmeter en kan alle ant signalen in de buurt oppakken en via Bluetooth weer uitsturen. Heb hem zelf ook en werkt perfect, is zelfs een erg fijne hartband. Ik kocht hem voor mijn indoor trainer naar ipad, heb hem niet met strava op iPhone geprobeerd maar ik denk dat dat prima moet werken.
Afbeelding

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 05 mei 2016 08:45

Fietslampje schreef:Hallo allemaal, sinds een dag ben ik in het bezit van een nieuwe Giant Fastroad Comax 2. Welke voorzien is van een Ridesense sensor. Heb al heel wat forum berichten en sites doorgelezen maar zit nog met een aantal vragen over de ridesense sensor.
Wat ik zou willen is; gebruik maken van de ridesense sensor, naar mn iPhone 6plus als het kan om de snelheid te kunnen zien, en in dezelfde app mn hartslag. Zoiets als wahoo fitness met een wahoo tickr hartslagmeter.
Ik heb gezien dat er voor de iPhone een Ant+ module is met 30 pins maar de nieuwere generatie iPhones heeft een lightning aansluiting waar dus een adapter voor moet komen.

Als het bovenstaande niet zou werken dan is mijn vraag, welke fietscomputer zou ik kunnen gebruiken ism de sensor. Ik zie op dit forum div keren de Garmin 1000 voorbij komen. Maar dit is toch ver boven mijn budget (moet ook nog fietshelm kleding en overige accessoires kopen). De eventuele Giant Neos computer lees is wisselvallige berichten over.

Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen, ipv dat ik zomaar iets koop nav een leuk verkooppraatje in de winkel.

Alvast bedankt voor jullie moeite
Werkt prima met de garmin edge 810 welke zowel nieuw als 2e hands voor een leuke prijs te vinden zijn . Tevens heb je dan een zeer goede fietscomputer met leuke opties ! :winkthumb:

ronner
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 31 mar 2005 22:24

ronner 05 mei 2016 18:11

.
Laatst gewijzigd door ronner op 06 aug 2020 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Fietslampje
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mei 2016 21:31

Fietslampje 05 mei 2016 23:04

Bedankt voor de reacties.
De ridesensenbluetooth krijg ik niet zichtbaar op mn telefoon (iphone 6 plus). Zal waarschijnlijk niet ondersteund worden. De wahoo rflkt + is volgens mij wel een aardige oplossing. Het ondersteund ant+ bluetooth en overige functies van de iphone (welke ik toch altijd bij me heb)

Jorisee
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 07 okt 2014 23:03

Jorisee 06 mei 2016 09:36

Ik ben ergen tevreden over mijn wahoo rflkt+.

Je zou die ridesense, mits hij Bluetooth heeft gewoon moeten kunnen pairen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fietslampje
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mei 2016 21:31

Fietslampje 07 mei 2016 23:21

Vandaag de wahoo rlfkt+ gekocht inclusief de wahoo tickr hartslagmeter. Na ongeveer drie uur en telkens mn verbinding verliezen kwam ik erachter dat wanneer de iphone zowel bluetooth als wifi aan had staan. Na de wifi uitschakelen totaal geen problemen. 2 ritjes ermee gedaan en moet zeggen dat ik tot ni toe erg tevreden ben. Snelheid cadans en hartslag wordt goed weergegeven.
Bedankt voor jullie reacties

marcels
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 12 feb 2008 11:46
Locatie: Leende

marcels 08 mei 2016 16:52

Afgelopen week in Bedoin gezeten, maandag rondje via Gorge Du Nesque, woensdag Ventoux van alle kanten en vrijdag Ventoux - Madeleine.

Mooi gebied om zo een weekje te zitten ;-)

Afbeelding

Afbeelding

leontoeter
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:55

leontoeter 10 mei 2016 19:21

Ik dacht slim te zijn en een moment sleutel aan te schaffen om mijn aandraaimoment van o.a. de zadelpen op de Giant Propel niet te hard aan te draaien. Blijkt dat de zadelpen te ver naar achter staat waardoor ik de moment sleutel niet goed in het imbusje kan zetten en aan kan draaien. Hebben jullie hier ook problemen mee? Zo ja, hoe lossen jullie het op?

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4947
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 mei 2016 19:49

Verlengstuk voor de inbus?

Plaats reactie