Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 18 jan 2008 22:10

Mooi bedoelde ik hier ook niet visueel. Die BMC zijn inderdaad wel echte monsters, schitterende machines. Ik heb ze live gezien bij de tijdritin Eindhoven dit jaar, erg imposant.
"Try not. Do or do not......there is no try"

marnik
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 jan 2008 19:39

marnik 18 jan 2008 22:16

visueel is het idd niet mooi maar dat was mijn keuze niet dat koos de ploeg of veltec, de zwart witte vind ik persoonlijk mooier
en idd het is meer op efficientie gekozen dan visueel.
dat is nog altijd het belangrijkste in een tt.
of heb ik het mis:p
°°solist-carbon°°
http://www.pws-eijssen-kct.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 18 jan 2008 22:18

Nee hoor, helemaal gelijk. Het gaat er om hoe snel je er mee kunt fietsen. En dat zal hiermee best lukken!

-robin-
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 03 jun 2007 16:14

-robin- 18 jan 2008 23:41

Geef mij toch maar het oude zwart-witte kleurschema voor die P3C. Heb vandaag beide frames bij TS-Bikes kunnen aanschouwen en dat zwarte heeft toch juist iets extra

cervelootje
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 20 sep 2007 20:57

cervelootje 18 jan 2008 23:56

Ja ik vind de P3 persoonlijk niet zo, maar hij heeft wel bewezen dat ie voor het echte werk perfect is boven alle andere merken, zoals men in de tour en wk kan zien- Ik heb zelf een P2C besteld die in de loop van feb. binnenkomt!:-)) Maar wbt die vorderingen zal een ieder hier op de hoogte houden! Marnik, misschien niet de mooiste fiets maar zeer zeker heel erg functioneel voor het tijdrijden.
reclame

-kds-
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 10 jan 2006 23:04

-kds- 19 jan 2008 00:39

Mijn Cervélo is weer uitgesteld :( :(
Afbeelding

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 19 jan 2008 09:23

raydox schreef:hey 2weken geleden heb ik een soloist besteld en vandaag is hij thuis geleverd :)
hier al een aan afbeeldingen :p
Morgen zal hij afgemonteerd worden met campy record en wss een fsa stuurpennetje en skerium es , verder een concor zadel en een fsa alu stuurtje .

iemand een gedacht van het gewicht ?



frame ± 1150-1200 gram
vork nu 330 gram

fiets totaal ± 7 kg compleet

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 19 jan 2008 09:25

Sharkman = " Voor 1300 Euro een alu frame zonder enige vorm van garantie lijkt me nou niet precies een goede deal. Een dergelijk frame koop je omdat je het mooi vindt. Wil je custom dan kijk je beter verder. "



Zou ik niet zo snel zeggen, op de site van Cervélo wordt verzezen naar een aantal spuiters die het frame mogen overspuiten.
Eerst eens contact met Veltec, of Cervélo en je weet meer dan nu een beetje gissen.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 19 jan 2008 11:14

Had de regeltje ooit al ergens gelezen maar: om over te lakken moet er worden gestraald, als je dat met een nieuw frame laat doen wordt het er echt niet beter op (als je lak door gebruik lelijk is geworden is het iets anders en dan is zo'n regeling aleen maar handig en het behoud van je fiets).
Waar ik eigenlijk op doelde is dat een nieuwe Soloist frame plus goed custom lakwerk (ok. bij een geaccepteerde lakker) een prijsplaatje opleverd waar je ook alternatieven voor kunt krijgen (een standaard soloist frame zit in de juiste prijsrange en is als pakket goed in de markt gezet).
Colnago heeft overigens ook zo'n regeling maar als je de prijzen voor het lakken hoort dan ga je hier enkel bij uiterste noodzaak voor.

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 19 jan 2008 11:19

Sharkman 1 schreef:Had de regeltje ooit al ergens gelezen maar: om over te lakken moet er worden gestraald, als je dat met een nieuw frame laat doen wordt het er echt niet beter op (als je lak door gebruik lelijk is geworden is het iets anders en dan is zo'n regeling aleen maar handig en het behoud van je fiets).
Waar ik eigenlijk op doelde is dat een nieuwe Soloist frame plus goed custom lakwerk (ok. bij een geaccepteerde lakker) een prijsplaatje opleverd waar je ook alternatieven voor kunt krijgen (een standaard soloist frame zit in de juiste prijsrange en is als pakket goed in de markt gezet).
Colnago heeft overigens ook zo'n regeling maar als je de prijzen voor het lakken hoort dan ga je hier enkel bij uiterste noodzaak voor.


Tenzij je het een geweldig frame vindt en niet op € 300,- hoeft te kijken en het er dus voor over hebt. In dat geval is het voor die persoon natuurlijk een prima deal. Als je voor een nieuwe kast gaat kijken kan het ook zijn dat je €300,- voor een mooier design wil betalen, terwijl er van andere merken talloze vergelijkbare kasten zijn, maar ja, die vind je dus niet mooi.
Groet,
Mike

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 19 jan 2008 11:46

Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij/zij koopt en custom (maar dan ook echt origineel) is zeker ook wat waard.
Heb in het verleden ook aardig wat custom laten spuiten (en zelf gespoten) maar een laklaag die even goed of beter is dan de af fabriek kwaliteit kost een vermogen (en als je iets heel bijzonders wilt nog veel meer). Voor echte kwaltiteit kom je ook met 300 niet klaar (en kom je ook niet bij adressen zoals hoste of Ridley).
Ben zelf overigens niet zo'n fan van imitatie. Wil je de looks van een duurder frame imiteren dan zou ik altijd voor het origineel gaan (voelt voor mij hetzelfde als een imitatievelgen met zipp of bora stickers te rijden).

Overingens voor de grotere rijders onder on die niet willen wachten:

SL

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 19 jan 2008 14:20

hey speric mijn frame woog zonder zadelpen klem en zadelpen 1.08kg en met zadel pen 1300 gram :) straks volgen foto's

Plaats reactie