Carbon clinchers uit China vragen
Vandaag mijn bestelling van Helin Liu ontvangen maar helaas is er wat mis gegaan. Ik heb 21 of 23 brede velgen ontvangen terwijl ik 25 mm had besteld. Daarbij ook de V vorm ontvangen terwijl ik had begrepen dat het U vorm zou zijn.
Ik hoop dat ze met een goede oplossing komen.
Ik hoop dat ze met een goede oplossing komen.
Nieuwe set samengesteld en besteld.
25mm full Carbon clinchers zijn ook 25mm breed van ligt bicycle.Rij 2 jaar met dezelfde velgen in 45mm en zijn nog perfect.
https://www.lightbicycle.com/Carbon-700 ... rface.html
Naven powerway R13 via Ali baba /ponapet. (€54,00 inkl verzenden)
Gaat gespaakt worden door Maatwielen met DT Swiss Revolution en Aluminium Zwarte nippels.
Verwacht een gewicht van ongeveer .
Naven 208+78=286.
Velgen 400
Spaken 195
Nippels 15
Verglint 14
Totaal 1310 gram
Velgen en naven zijn binnen,vandaag naar Maatwielen brengen om te spaken.
25mm full Carbon clinchers zijn ook 25mm breed van ligt bicycle.Rij 2 jaar met dezelfde velgen in 45mm en zijn nog perfect.
https://www.lightbicycle.com/Carbon-700 ... rface.html
Naven powerway R13 via Ali baba /ponapet. (€54,00 inkl verzenden)
Gaat gespaakt worden door Maatwielen met DT Swiss Revolution en Aluminium Zwarte nippels.
Verwacht een gewicht van ongeveer .
Naven 208+78=286.
Velgen 400
Spaken 195
Nippels 15
Verglint 14
Totaal 1310 gram
Velgen en naven zijn binnen,vandaag naar Maatwielen brengen om te spaken.
Laatst gewijzigd door nijkie op 14 jun 2018 07:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Let op allemaal, koop geen clinchers/wielen bij Helin Liu!
Ik was zeer tevreden, kocht 2 setjes vorig jaar en nu is er één wiel gescheurd bij het ventiel. Ik heb nog gewoon garantie, maar de verkoper geeft niet thuis.
Aanbod wat ik nu krijg: voor 50 dollar een nieuw wiel, maar zonder spaken, naaf etc.
Dat zou betekenen dat ik alles zelf moet laten spaken etc. en dus veel meer geld kwijt zou zijn.
Verkoper wil absoluut niet meedenken.
Ik was zeer tevreden, kocht 2 setjes vorig jaar en nu is er één wiel gescheurd bij het ventiel. Ik heb nog gewoon garantie, maar de verkoper geeft niet thuis.
Aanbod wat ik nu krijg: voor 50 dollar een nieuw wiel, maar zonder spaken, naaf etc.
Dat zou betekenen dat ik alles zelf moet laten spaken etc. en dus veel meer geld kwijt zou zijn.
Ahhh arm schaep. Hij heeft toch meegedacht met een velg te sturen. Spaken en naaf zijn niet kapot, dus goed meegedacht.lars88 schreef: ↑28 mei 2018 11:47 Let op allemaal, koop geen clinchers/wielen bij Helin Liu!
Maar ja iedereen die denkt voor een duppie op de eerste rij te zitten en te verwachten dat zijn setje uit China net zo'n goede kwaliteit en service heeft als b.v : Campagnolo - Shimano - Zipp - FFWD komt vaak bedrogen uit.
Je kan hem voorstellen het wiel op te sturen naar China, en dan een goede of opnieuw ingespaakte velg ontvangen als garantie.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
Ik vind het ook niet eens zo gek dat je voor €50,- een nieuwe velg krijgt. Dat zijn ws alleen de verzendkosten. Terugsturen en laten maken kost je al veel en veel meer aan verzendkosten.rene schreef: ↑28 mei 2018 12:10Ahhh arm schaep. Hij heeft toch meegedacht met een velg te sturen. Spaken en naaf zijn niet kapot, dus goed meegedacht.lars88 schreef: ↑28 mei 2018 11:47 Let op allemaal, koop geen clinchers/wielen bij Helin Liu!
Maar ja iedereen die denkt voor een duppie op de eerste rij te zitten en te verwachten dat zijn setje uit China net zo'n goede kwaliteit en service heeft als b.v : Campagnolo - Shimano - Zipp - FFWD komt vaak bedrogen uit.
Je kan hem voorstellen het wiel op te sturen naar China, en dan een goede of opnieuw ingespaakte velg ontvangen als garantie.
-
- Forum-lid HC
Wat zou in jou ogen wel een juiste afhandeling zijn? Heb je een voorstel gedaan? Wel in het achterhoofd houden dat je de wielen zelf in China koopt en niet bij een leverancier op de hoek.lars88 schreef: ↑28 mei 2018 11:47 Let op allemaal, koop geen clinchers/wielen bij Helin Liu!
Als je in China koopt loop je altijd een extra risico. Het 'even' terug sturen doe je niet zo snel omdat de verzendkosten nogal hoog zijn.
Ik vind de oplossing die je nu wordt geboden ook wel goed. Wat meer kan je van hem verwachten als jij het kapotte wiel niet opstuurt?
Ik heb pas ook besteld bij Helin Liu en toen de verkeerde set gekregen. Na goed contact met hem heb ik de set opnieuw besteld en hier een korting op gekregen. De verkeerd geleverde set heb ik weer verkocht.
Ik had dit van te voren als oplossing bedacht en hoefde alleen wat de onderhandelen om dit eruit te krijgen. In zulke gevallen moet je gewoon realistisch zijn en als het moet je verlies pakken.
Ik vind de oplossing die je nu wordt geboden ook wel goed. Wat meer kan je van hem verwachten als jij het kapotte wiel niet opstuurt?
Ik heb pas ook besteld bij Helin Liu en toen de verkeerde set gekregen. Na goed contact met hem heb ik de set opnieuw besteld en hier een korting op gekregen. De verkeerd geleverde set heb ik weer verkocht.
Ik had dit van te voren als oplossing bedacht en hoefde alleen wat de onderhandelen om dit eruit te krijgen. In zulke gevallen moet je gewoon realistisch zijn en als het moet je verlies pakken.
Das klote, maar ook, zoals hierboven al gezegd, is dit een risico dat je moet incalculeren als je van Aliexpress bestelt. Vaak helpt een beetje druk zetten altijd wel om een wat betere deal te krijgen. Destijds ging ik ook van een eerste aanbod van 50 dollar voor een nieuwe velg, naar een gratis nieuwe velg, enkel door een beetje stevige mails te schrijven. Kan het altijd proberen.lars88 schreef: ↑28 mei 2018 11:47 Let op allemaal, koop geen clinchers/wielen bij Helin Liu!
Ik koop zelf in ieder geval niet meer dit soort spullen in China, beetje service en het milieu vind ik toch wel belangrijker dan een zo goedkoop mogelijk wiel, van ook nog eens matige kwaliteit.
Vandaag heb ik dan toch de juiste set ontvangen van Helin Liu.
50 mm hoog, 25 mm breed, U-profiel, Bitex naven. Gewicht 1460 gr.
Gelijk velglint gemonteerd, stickers verwijderd en de ventielopenen voorzien van een Valveguard om trillen van het ventiel te voorkomen. De bandjes komen morgen binnen, dus dan kan de set morgen onder de fiets.
50 mm hoog, 25 mm breed, U-profiel, Bitex naven. Gewicht 1460 gr.
Gelijk velglint gemonteerd, stickers verwijderd en de ventielopenen voorzien van een Valveguard om trillen van het ventiel te voorkomen. De bandjes komen morgen binnen, dus dan kan de set morgen onder de fiets.
-
- Forum-lid
Idem hier. Ik heb ergens een topic over het vele lek rijden. Waarschijnlijk is van dag 1 af een van de velgen al niet goed geweest. Hij is nu nl spontaan gesprongen toen de fiets buiten gestald stond. Ik koop bij hem ook niets meer. Zeker ook na de laatste aankoop die 3 keer opnieuw aan de vervoerder aangeboden moest worden en zeker 2 maanden onderweg is geweest.lars88 schreef: ↑28 mei 2018 11:47 Let op allemaal, koop geen clinchers/wielen bij Helin Liu!