Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

cervelocastelli
Forum-lid

cervelocastelli 19 jun 2010 10:40

Hoi,

maak ook al een tijdje gebruik van de Garmin 705 en dan met name van de GPX-track, dus met alle popup-schermpjes. Heb er tot op heden nooit problemen mee gehad.

Vraag me nu af als ik gebruik ga maken van een .CRS (Course) of ik dan niet constant op het schermpje dien te kijken om het lijntje/course te blijven volgen? Er komen dan toch immers geen meldingen meer waar af te slaan byv?

Is het trouwens ook mogelijk de "mode" toets te gebruiken tijdens het rijden van een course/gpx-track om byv even te kijken naar snelheid/hartslag/cadans etc?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 jun 2010 12:19

[quote="rene1"][quote="Daniel1975"]En naar welke map moet die gpx dan? Ik werk altijd met crs en die gaan in de crs map. GPX heb ik in GPX map gezet en nu kan de garmin hem niet vinden.[/quote]

Ik moet de files in de gpx map op de edge zelf zetten, niet op het sd kaartje.
Misschien gaat het daar fout bij je?[/quote]

Kijk, daarom heb ik dus diep van binnen zo'n hekel aan dat ding.
Hij werkt echt totaal niet logisch. Er moet toch een bedrijf zijn die dat beter kan cq. iemand die promotie wil bij Garmin en iets meer logisch verzint?

2 mappen met GPX; hoe verzinnen ze het weer.....
Less is bore

pinarello
Forum-lid

pinarello 19 jun 2010 12:57

[quote="Daniel1975"][quote="rene1"][quote="Daniel1975"]En naar welke map moet die gpx dan? Ik werk altijd met crs en die gaan in de crs map. GPX heb ik in GPX map gezet en nu kan de garmin hem niet vinden.[/quote]

Ik moet de files in de gpx map op de edge zelf zetten, niet op het sd kaartje.
Misschien gaat het daar fout bij je?[/quote]

Kijk, daarom heb ik dus diep van binnen zo'n hekel aan dat ding.
Hij werkt echt totaal niet logisch. Er moet toch een bedrijf zijn die dat beter kan cq. iemand die promotie wil bij Garmin en iets meer logisch verzint?

2 mappen met GPX; hoe verzinnen ze het weer.....[/quote]

Af en toe is het wel erg onduidelijk moet ik ook zeggen; als je de keuze melding krijgt navigeer/kopieer naar card welke moet je dan gebruiken?

madhill
Forum-lid

madhill 19 jun 2010 13:42

Voor computer analfabeten is het echt een prut apparaat. Hoop snel op een vergelijkbaar systeem van een andere fabrikant dan gaat deze op dit forum in de verkoop. (voor weinig ;))
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 jun 2010 17:04

Heeft niks met computeranalfabeten te maken. Je hoeft niet zo heel erg vaardig te zijn om een bestand in mapje A te plaatsen ipv mapje B.
Alleen waarom dan 2 GPX mappen maken???????

Zodra er een nieuwe Garmin komt denk ik dat er veel 6/705's te koop komen. Ik ben een van de eersten die hem dan zsm kwijt wil.
Less is bore

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 jun 2010 18:58

Waarschijnlijk zit een nieuwe ook weer helemaal vol met kinderziektes en van de 705 weet iedereen onderhand wel het hoe en wat. Hoe vaag 't soms ook is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rene1
Forum-lid

rene1 20 jun 2010 00:02

@ Daniel; probleem dus opgelost?

Over de 705; Hij slikt alles (crs/gpx/tcx/gdb), je kan er allerlei kaarten in laden, hij logged je gps positie, routering aan of uit zetten is geen probleem en daarnaast ook nog km en hartslag registratie.
Het apparaat kan ontzettend veel, is hierdoor ingewikkeld en ook een beetje gebruikers foutgevoellig.
Er zitten zeker ook wel hele onlogische zaken in, daar ben ik het gelijk mee eens.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 20 jun 2010 00:17

Met andere woorden; we lopen dus allemaal te Beta Testen voor Garmin. Ronduit belachelijk en schandalig hoe slecht Garmin dit product 'ondersteund'.

Gelukkig dat ik de 705 alleen maar gebruik om te navigeren en te kijken waar ik ben. Ik gebruik dus geen .TCX of .GPX etc.

Mvg, Zorro

We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 jun 2010 01:06

@rene: ik heb het nog niet getest. En alles slikken is niet altijd wijs; soms moet je als fabrikant keuzes durven maken. Minder formats en meer navi-punten bijv.

@zorro: juist navigeren op de kaart en kijken waar ik ben valt vies tegen op de 605. Een scherm met hogere resolutie zou zeer, zeer welkom zijn.
Maar ja, in het land der blinden.......
Less is bore

whocares
Forum-lid

whocares 20 jun 2010 09:36

[quote="Daniel1975"]

juist navigeren op de kaart en kijken waar ik ben valt vies tegen op de 605. Een scherm met hogere resolutie zou zeer, zeer welkom zijn.
Maar ja, in het land der blinden.......[/quote]

Natuurlijk is alles wat helpt welkom , maar wil je in 1 oogopslag zien waar je bent dan is een lokale kaart altijd handig om bij te hebben , omdat die een groter beeld geeft . Natuurlijk is omgevingskennis ook een punt wat helpt om niet helemaal te verdwalen of even uitzoomen tot 300 mtr ( bij 500 mtr verdwijnen de vele weggetjes ) .

Of je neemt je TomTom mee in de achterzak.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

robiris
Forum-lid

robiris 20 jun 2010 15:00

Mss is deze site met een aantal bruikbare links iets voor de vele vragen die hier worden gesteld. Verder ook veel mooie tracks voor eigen gebruik
http://www.gpscyclingtour.be/index.html
Als wielrennen makkelijk was, zou het wel voetbal heten

antares
Forum-lid

antares 22 jun 2010 22:42

Hallo,

ik heb een route gedownload van een andere site. Nu open ik die met mapsource en staat die daar als track... allemaal goed maar hoe kan ik het beginpunt van die route aanduiden? vanwaar ik wil dat hij begint te navigeren...
en mss nog beter.. hoe kan ik deze route bewerken zodat ik van bij mij thuis naar de route kan fietsen, de route kan afwerken en terug naar huis?

Dank u

Plaats reactie