Pagina 220 van 320

Geplaatst: 05 apr 2010 11:01
door jummeltje
Kan iemand aan een tijdrit helm (giro) met vizier eraan vast komen?

Ik weet dat andere merken o.a. catlike en las het al hebben, maar ik moet het van Giro hebben. Iemand?

Geplaatst: 05 apr 2010 11:57
door amclassic-fan
Bestaat niet, zijn knutsel projecten. Het schijnt niet zo moeilijk te zijn om een vizier vast te maken, je moet wat ruimte maken met een mesje tussen het foam en het plastic.

Geplaatst: 05 apr 2010 12:14
door arepol
Zijn inderdaad losse viziers van andere merken (bijv. Louis Garneau, zoek op ebay ;))

Geplaatst: 09 apr 2010 13:27
door scighera
Bleek schreef:Mijn fiets kwam afgelopen week binnen, vandaag gezien: Giant trinity 0 2010 in het donkerblauw/wit/zwart. Prachtige fiets, voor 't eerst wat diepere velgen en erg mooi frame, en ook zeer tevreden met de afmontage.

Ik twijfel alleen wat over het stuur. Er zit een opzetstuur van vision, de vision trimax volgens de site, en het is wel erg lang, de shifters komen ter hoogte van de velg. Nu kan ik wat gaan uitproberen, ik heb namelijk ook een t2+ profile die denk ik ook wel op de base bar past. Of, hoort het stuur zo ver te reiken? Dit is namelijk m'n eerste TT fiets :)

Is het lastig de shifters & kabels uit de vision over te zetten op de t2+?


Gewoon die trimac gebruiken maar dan juist afstellen (meer naar je toe schuiven) of een stuk er afzagen als ze echt te lang zijn :)

Heb je anders een foto hoe een en ander loopt?

Geplaatst: 12 apr 2010 17:05
door h3
@Bleek,

De Vision Trimax kun je niet verstellen, de uiteinden van je stuur zul je op maat moeten zagen.

Rijdt al enkele jaren op Vision en ben erg tevreden met de sturen die ik heb gehad.

Succes ermee!

Geplaatst: 13 apr 2010 15:44
door ilcavalinno
Donderdag staat voor mij provinciaal kampioenschap tijdrijden op het programma.
Nu vroeg ik mij af wat het beste is qua aerodynamica:
Een 4 spaaks voorwiel (corima) of een voorwiel met een 85mm velg?

Grtz

Geplaatst: 13 apr 2010 16:00
door bleek
Misschien moet ik dan gaan zagen, want ik heb het idee dat ik erg ver naar voren moet zitten om te schakelen. Maargoed, eerst eens een houding vinden die goed voelt. Vuurdoop is dit weekend, eerste buiten triathlon van Nederland in Weert :)

Geplaatst: 13 apr 2010 16:16
door corniel
@Il cavalinno: zoek op het forum eens op voorwiel en tijdrit. Er is een topic waarin daar e.a. over gezegd is.

Geplaatst: 13 apr 2010 16:39
door frenkie

Geplaatst: 14 apr 2010 11:06
door frenkie
Heeft iemand toevallig een Canyon Speedmax AL, modeljaar 2009 of 2010?

Zo ja, wat vind je van het lakwerk? Ik kom via google meerdere matig afgewerkte paintjobs tegen zoals deze:
http://www.flickr.com/photos/77732245@N ... hotostream

Geplaatst: 15 apr 2010 09:47
door mj
en dan meteen nog een vraag als iemand een speedmax heeft.

hoe is het gegaan met de afstelling?

Dit omdat canyon een relatief lange balhoofdbuis heeft, bij mijn racefiets Canyon CF ultimate 2009, heb ik heel veel moeite gehad om het stuur op de juiste hoogte te krijgen.

(andere topcap, spacers eronderuit, 17 graden stuurpen)

hoe is dit bij de speedmax?

Geplaatst: 15 apr 2010 10:45
door joeptimmermans
Ik heb een speedmax uit 2008 van 62 cm. Het balhoofd is serieus lager als dat van mijn gewone racefiets (resp. 180 vs. 210 mm). Maar goed, de geometrie is dan ook echt die van een tijdritfiets, die altijd al een korter balhoofd hebben, dus ik denk niet dat je de twee kunt vergelijken.

Hij zit ook wel goed in de lak, geloof ik. Ik kan nergens blaasjes oid ontdekken, laat staan van die corosieplekken zoals op de foto's.

Hier nog eens de foto, maar die had ik al eens voorbij laten komen.

[img=http://lh6.ggpht.com/_LoEGNski9VA/S1Ng7 ... 010196.jpg]