Canyon
heeft iemand hier ook een maat 62 frame? zou diegene dan eens de effectieve balhoofdbuis willen op meten. zit er standaard ook nog iets van een spacer tussen? zo ja dan ook graag deze even op meten.
volgens mij als je via canyon besteld is de voorvork al ingekort en kun je er dus niet zelf nog een spacertje tussen steken?
volgens mij als je via canyon besteld is de voorvork al ingekort en kun je er dus niet zelf nog een spacertje tussen steken?
ow ok dus je als je je frame thuis krijgt kun je de voorvorkbuis zelf op maat maken, en dus nog eventueel een spacer er tussen plaatsen. op alle afbeeldingen ligt de stuurpen namelijk gelijk op het balhoofdstel.
ik heb nu namelijk een balhoofdbuis van 21cm+1 spacer van 1cm, volgens de site is die van de canyon 20cm maar met dat balhoofdstel van 16mm kom je dus al aardig in de buurt van mijn huidige maat.
ik heb nu namelijk een balhoofdbuis van 21cm+1 spacer van 1cm, volgens de site is die van de canyon 20cm maar met dat balhoofdstel van 16mm kom je dus al aardig in de buurt van mijn huidige maat.
Standaard zitten alle spacers onder de stuurpen. Op de foto's op de site is 't idd allemaal afgezaagd omdat dat beter staat
Vorige jaren stond er zelfs een 4.5mm balhoofdstel op de foto's, da's nu wel de 16mm versie (vroeger was het balhoofd zelfs 25mm).
Hier kun je ze er boven zien zitten. Ik heb nu wel een 4.5mm balhoofdstel en geen spacers omdat ik dieper wilde zitten.
Vorige jaren stond er zelfs een 4.5mm balhoofdstel op de foto's, da's nu wel de 16mm versie (vroeger was het balhoofd zelfs 25mm).
Hier kun je ze er boven zien zitten. Ik heb nu wel een 4.5mm balhoofdstel en geen spacers omdat ik dieper wilde zitten.
Ik heb vandaag een ultimate cf evo frame besteld in het wit ivm de tdf special van Canyon. Amai wat een korting! Een topframe voor 750 euri's kon ik niet weerstaan. Bij de beschikbaarheid heb ik gemerkt dat zowat alle frames van evo, slx en evo slx praktisch uitverkocht zijn. Heeft precies wel heel veel succes die aktie! Momenteel rij ik een isaac sonic van 2009 in de maat 54 en na uitmeting bleek dat een balhoofdbuislengte van 14cm eigenlijk beter zou passen met mijn lichaamsbouw zodat ik wat dieper kan zitten. Ik heb getwijfeld tussen de maten 52 en 54 en uiteindelijk voor de 52 gekozen omdat die precies een balhoofd van 14 heeft. Waarom ik dan getwijfeld heb tss de 54? Omdat de zitbuislengte van een 54 min of meer overeenkomt met die van isaac. Mijn zadel staat op 72,5cm hoogte, dan komt met maat 52 van Canyon mijn zadelpen 3 cm meer uit het frame. Ik denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Wat denken de kenners hierover? Ook is de geometrie van Canyon wat meer "racy" itt deze van isaac met zijn hoge balhoofdbuis. Kortom ik kijk uit naar wanneer het frame geleverd wordt!
Vandaag heb ik mijn fiets opgehaald in Koblenz. voor mij is het maar 60 km rijden dus dat gaat nog wel. Morgenvroeg ga ik op vakantie in Oostenrijk dus een beetje krap was het wel. fietscomputer e.d. moet ik op vakantie maar installeren. het was nog een hoog gezeik en heen en weer gebel met de canyon hotline om vandaag als afhaaltermijn te bepalen. vorige week had ik al een paar keer gebeld om zsm mijn fiets af te halen. maandag kreeg ik dan eindelijk een mail waar ik de afhaaltermijn kan bepalen, maar eerst vanaf donderdag. Kom ik bij canyon, staat er op het montageformulier dat ie de 16e al gemonteerd is!!! Dat vond ik toch wel een domper.
Voor de rest wordt het morgen snel naar de camping scheuren en op de fiets springen, ik ben benieuwd naar de eerste kilometers over de Nockalmstrasse. (er zijn mindere wegen om je fiets "in te rijden")
Voor de rest wordt het morgen snel naar de camping scheuren en op de fiets springen, ik ben benieuwd naar de eerste kilometers over de Nockalmstrasse. (er zijn mindere wegen om je fiets "in te rijden")
-
- Forum-lid
Weet iemand toevallig hoe strak je de zadelpenklem mag aandraaien bij een ultimate al 9.0?
-
- Forum-lid
Ik had hem met de video van de site in elkaar gezet, en het zou op de klem staan. Ik was niet zeker welke van de aanbevolen draaimomenten uit het boekje ik moest gebruiken en ik zakte eerst weg.
Bedankt iig.
Bedankt iig.