Trek
Nadat mijn eerste racefiets ook een Trek was, is nu mijn eerste TT fiets ook weer een Trek.
Moeten nog wel wat aanpassingen aan gedaan worden. Een dicht achterwiel. Andere kettingbladen.
De fiets heb ik nog niet op mijn maat afgesteld
Moeten nog wel wat aanpassingen aan gedaan worden. Een dicht achterwiel. Andere kettingbladen.
De fiets heb ik nog niet op mijn maat afgesteld
Argon 18 Gallium
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012
Ik zou me niet druk maken om die garantie, die stelt toch niet veel voorzilliax schreef:Ookwel een beetje zonde om een nieuwe fiets te laten herlakken.
Ik denk voornamelijk aan de garantie
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16422
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Dan heb jij een andere ervaring dan enkele van mijn fietsmaten.franklin schreef:Ik zou me niet druk maken om die garantie, die stelt toch niet veel voorzilliax schreef:Ookwel een beetje zonde om een nieuwe fiets te laten herlakken.
Ik denk voornamelijk aan de garantie
- Na 8 jaar een volledig nieuw alu MTB frame omdat er een scheurtje in de achtertrein zat
- Na 5 jaar een volledig nieuw carbon raceframe wegens barstje rondom de bracketpot
- Na 3 jaar een volledig nieuw carbon raceframe omdat er speling zat op het brackethuis.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Lcsmet, ik zit midden in die andere ervaring. In dit geval gaat het echter om iets anders dan de problemen die jij noemt. Ik heb problemen met brekende seatcap bouten. Trek maakt geen gebruik van zadelpen, maar van eigen systeem waarbij de zadelpen die ze seatcap noemen, over de seatmast (is eigenlijk niet meer dan uitstulping aan het frame) valt en met bouten vastgezet wordt. Heb een 2010 Madone en probleem speelt al vanaf seizoen 1 dat ik erop rijdt. Letterlijk ieder seizoen breekt minimaal een keer een bout. Afgelopen seizoen dus al voor de zesde keer. Soms heb ik "geluk" en steekt de afgebroken bout nog uit de seatmast, zodat ik die met wat moeite nog eruit kan draaien en vervangen door nieuwe bouten. Twee keer pech dat bout binnenin de schroefdraad afgebroken is. Dan moet je dus hele seatmast vervangen. Tot nu toe wel gratis gekregen. Deze keer onder vermelding dat het vervangen is onder good will en niet uit garantie. Dus volgende keer kan ik die seatcap dus misschien wel zelf moeten betalen. Ik kan je vertellen dat je niet bepaald met prettig gevoel gaat fietsen op deze fiets. Kwestie van tijd dat het weer gebeurt. Eerste keer is zadelpen vanaf levering niet door mij versteld. Altijd carbonpasta gebruikt en altijd aangedraaid met momentsleutel waarbij zelfs de ondergrens van de door Trek opgegeven aandraaimomenten gebruikt is. Ben er nu echt helemaal klaar mee. Trek heeft fiets laatste keer onderzocht en zegt dat de maten die zij gemeten hebben voldoen aan de door hun gestelde toleranties. Geloof ik best, maar feit is wel dat het nu al ZES keer gebroken is. Seatmast is altijd gemonteerd volgens de door Trek opgestelde methoden. Ook al is zadelpen gemonteerd door Trek dealers, dan nog breken die bouten. Destijds was de levenslange garantie voor de eerste eigenaar voor mij ook een rede om Trek te kiezen. Oh ja, ben 70 tot 73 kilo, dus ook niet echt een zwaargewicht. Als er mensen zijn die vinden dat dit geen probleem is waar je als klant een oplossing voor mag vragen dan mag je me lek schieten. Verkopen van deze fiets kan ik uit goed fatsoen ook al niet doen. Kan het niet maken om een koper straks met dit probleem op te zadelen, zadelpennen zijn enorm duur. Dus ja ik kan wel zeggen dat ik een andere ervaring heb.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39576
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dit is een van de redenen waarom ik een hekel heb aan die rare zadelpen-oplossingen.
Ik heb een unieke vorm in mijn Dogma zitten en kan dus alleen met die ene pen uit de voeten.
Gewoon een 27.2 of 31.6 pen erin is een van mijn eisen bij een nieuw frame.
Ik heb een unieke vorm in mijn Dogma zitten en kan dus alleen met die ene pen uit de voeten.
Gewoon een 27.2 of 31.6 pen erin is een van mijn eisen bij een nieuw frame.
Less is bore
Tsja en voor je het weet is custom gaan nog de enige optie (zo triest is het momenteel al!).
Bij Trek hebben ze het principe gehandhaafd maar de constructie veranderd. De huidige situatie heeft geen problemen meer voor zo ver ik weet. Als er van alle zes de keren een dossier is aangemaakt bij Trek heb ik toch de ervaring dat Trek tot vervanging van het frame over ging. Incidenten daar gelaten vind ik dat de garantie van trek juist wèl iets voorstelt.
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Laat ik dan dat incident zijn en voelt toch verdomd vervelend. Wat er wel of niet is vastgelegd bij Trek, weet ik niet. Een keer is zadelpen door Trek opgestuurd naar Trek dealer en er is toen verder nooit iets gevraagd als framenummer. De keren dat de bouten gebroken zijn zijn door dealer zelf opgelost met nieuwe bouten, weet ik ook niet of dat vastgelegd is bij Trek. Enige wat ik weet is dat ik rondrijd op een fiets, met standaard bouten in mijn gereedschapstasje en dat als ik ga fietsen ik ik van tevoren altijd bedenk wie ik kan bellen om me weer eens te komen halen. Erg prettig. Ben inmiddels maar zelf aan het zoeken naar een voorlopige oplossing. Contact opgenomen met unlimited colors in Venhorst, waar ze onder andere carbon schade herstellen. Maar is toch te zot voor woorden dat je zelf op zoek moet naar de oplossing van een probleem. Ik heb op mijn werk erg veel te maken met oplossen van problemen van klanten, maar als ik het op deze wijze zou doen had ik al lang op straat gestaan. Volgende fiets zal zoals Daniel 1975 ook al zegt, niet meer met zelfverzonnen exotische zadelpennen zijn, waarbij je overgeleverd bent aan de goden.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
Winkel is niet meer van dezelfde eigenaar en heeft andere naam, dus hoe zit het dan? Ben de hele situatie inmiddels spuugzat. Als ik er niet uitkom overweeg ik ook eens een consumentenprogramma op tv aan te schrijven. DAn mogen ze mijn fiets meenemen en bij Trek door het raam slingeren.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Ik vermoed dat je het dan met Trek moet regelen (en niet met de huidige dealer).Winkel is niet meer van dezelfde eigenaar en heeft andere naam, dus hoe zit het dan? Ben de hele situatie inmiddels spuugzat. Als ik er niet uitkom overweeg ik ook eens een consumentenprogramma op tv aan te schrijven. DAn mogen ze mijn fiets meenemen en bij Trek door het raam slingeren.
Trek heeft door de jaren heel fraaie oplossingen bedacht maar helaas veel meer die nergens over gaan het leven van een frame flink bekorten.
Garantieafhandeling is doorgaans niet slecht echter servicenivo wordt grotendeels bepaald door de dealer en daar gaat het redelijk vaak mis.
Strikt genomen niet jouw probleem maar Trek kennende is het gebruikte materiaal van de bouten niet het beste / sterkste dat in de markt verkrijgbaar is en al het niet een al te obscuur type bout is zijn bouten uit hoogwaardiger staal ("machinebouten") mogelijk een alternatief.
Tussen zogenaamde verzinkte 8.8 bouten uit de bouwmarkt en bouten met de hoogste treksterkte zitten heel veel kwaliteiten en als dat je probleem oplost....