Die reflectoren heb ik er van de winter opgezet ivm de korte dagen, kunnen er inderdaad beter weer af!rene909 schreef:Mooie fiets, ziet er ook nog heel netjes uit!
Wel zou ik de reflectoren van de pedalen halen. Dan is ie imo helemaal af!
Retro / oudere fietsen
Intussen zelf dit gevonden over Concorde:Rein1974 schreef:Een paar weken terug plaatste ik al een fotootje van m'n Concorde Cipressa uit (vermoedelijk) 1998. Hier nog meer plaatjes van deze fijne fiets! Heb 'r vorige week nog een mooie toertocht mee gereden (Door de Gelderse Poort), ging prima. Toen ik de fiets een jaar of 6 terug kocht, had ie nog niks geleden. Ook nu ik er wat intensiever mee toeren maak, blijft deze alu racefiets in prima conditie. Een degelijk karretje, als je het mij vraagt.
Wie meer info heeft over de Concorde Cipressa en dit specifieke oranje exemplaar: ik hoor het graag. Er is zowat niks te vinden op internet...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
http://concorde2.teamartwork.com/wp-con ... small_.pdf
Het merk bestaat blijkbaar ook weer sinds eind 2015. In de folder uit '98 staat inderdaad mijn Cipressa. Alleen dan met andere voorvork, stem en ander stuur. Mijn velgen (Mavic) waren toen ook niet standaard op deze fiets. Kennelijk heeft de eerste eigenaar eea laten aanpassen bij aanschaf, want de verchroomde voorvork en Mavic-velgen zaten wel op duurdere Concordes.
Die foto in de folder is wellicht niet het uiteindelijke productiemodel. Er staat bij de features ook een 3t ahead stem terwijl er een quill stem gemonteerd is. Uiteraard zijn er bij jouw fiets in de loop der jaren ook de nodige dingen vervangen anders zou hij niet zo fijn meer rijden.
Campagnolo Ultra Dork
Eddy Merckx na jaren eindelijk eens opgeknapt.
Frame verchroomd en overgespoten, Campagnolo Chorus groep (2008) met nieuwe ketting en tandbladen, nieuwe neutron wielen, nieuwe 28mm banden, nieuwe zadelpen, nieuwe kabels, nieuwe reserveonderdelen. Te koop voor de liefhebber.
Frame verchroomd en overgespoten, Campagnolo Chorus groep (2008) met nieuwe ketting en tandbladen, nieuwe neutron wielen, nieuwe 28mm banden, nieuwe zadelpen, nieuwe kabels, nieuwe reserveonderdelen. Te koop voor de liefhebber.
Zou kunnen! Al is er verder niet veel vervangen volgens mij, de hele RX-100-groep zit er bijvoorbeeld nog op. De eerste eigenaar heeft maar kort op de fiets gereden wegens rugproblemen, was het verhaal van de (semi-professionele) verkoper destijds. Voor wat het waard is. Zelf heb ik de eerste 5 jaar plusminus maar iets van 1000 km op de Concorde gereden...Ernie C. schreef:Die foto in de folder is wellicht niet het uiteindelijke productiemodel. Er staat bij de features ook een 3t ahead stem terwijl er een quill stem gemonteerd is. Uiteraard zijn er bij jouw fiets in de loop der jaren ook de nodige dingen vervangen anders zou hij niet zo fijn meer rijden.
De Cinelli Sesamo stem die er op zit, komt vast ook uit eind jaren '90. Was toch al snel een achterhaald want onnodig zwaar systeem?
Die vork is een alu Kinesis, beter dan menige carbon vork,Rein1974 schreef:
Het merk bestaat blijkbaar ook weer sinds eind 2015. In de folder uit '98 staat inderdaad mijn Cipressa. Alleen dan met andere voorvork, stem en ander stuur. Mijn velgen (Mavic) waren toen ook niet standaard op deze fiets. Kennelijk heeft de eerste eigenaar eea laten aanpassen bij aanschaf, want de verchroomde voorvork en Mavic-velgen zaten wel op duurdere Concordes.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Dat is een systeem dat standaard was van het begin van de 20ste eeuw tot 2000 ongeveer, dus snel achterhaald? Nee dus....Rein1974 schreef:
De Cinelli Sesamo stem die er op zit, komt vast ook uit eind jaren '90. Was toch al snel een achterhaald want onnodig zwaar systeem?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Knap dat je dat ziet. Opgemeten vanaf referentiefoto: 60,5cm voor zitbuis (hart bracket tot bovenkant zitbuis) en 59.5cm voor bovenbuis hart op hart. Kan dus ook beide 60 zijn.sloeren schreef:Het was vooral ijdele hoop
Het lijkt meer op 60 ...