Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Ronde van Frankrijk voor vrouwen 2024

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 19 aug 2024 11:11

Demi komt uitgebreid juichend over de streep terwijl ze de Tour onnodig verlliest op een handvol seconden.

Moet je dan kritisch, zijn of geloven dat ze het allemaal wel best vindt?

Echt een bizarre situatie! Wel heel spannend maar desondanks niet echt reclame voor het vrouwenwielrennen.
Campagnolo Ultra Dork

pino
Forum-lid HC

pino 19 aug 2024 11:15

Iemand al ergens vernomen wat die vinger naar de helm zou betekenen?
Niet zijken maar reiden !

marsman
Forum-lid

marsman 19 aug 2024 11:16

Kasia heeft de Tour niet gekregen, maar wel heel veel geluk gehad. Als Demi niet gevallen was, dan had ze fluitend deze tour gewonnen. Dan hebben we de SD ploeg nog, die Demi allesbehalve ondersteund heeft. Brand die in de vallei zowat een halve minuut terugpakt. Rooijakkers die 50 kilometer in het wiel gezeten heeft. Demi heeft IMHO een week lang alleen gezeten.

Hier trouwens meer info over de scheiding van Anna in de comments van dit artikel van wielerflits: https://www.wielerflits.nl/nieuws/anna- ... t-comments

Ik durf niet te zeggen of die info ook echt klopt, maar gezien het aantal comments lijkt me dat plausibel. Nu ik dat weet, is die SD ploeg een slangenkuil
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 19 aug 2024 11:27

Uitstekende reclame voor het vrouwenwielrennen. Alle ingrediënten waren aanwezig. Haat, nijd, geluk, pech, tranen, drama. Beter kunnen de dames zich niet wensen. Dit was top.
hun fietsen.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 19 aug 2024 11:29

Je krijgt een Tour nooit, maar het heeft haar wel meegezeten. dat zei ze zelf ook in een interview.
Vollering is twede geworden maar kan toch terugkijken op een super prestatie. In je eentje twede worden is best knap.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 aug 2024 11:31

bakboord1 schreef: 19 aug 2024 11:00 Iemand merkte gisteren op twitter op dat Spanjaarden in de Vuelta de laatste dagen altijd rijden voor elkaar met als resultaat dat een spanjaard op de hoogste trede staat. De ploeg wordt dan overboord gegooid en het nationalisme telt.
Bij de dames rijdt Brand met een grote glimlach rond omdat ze Vollering van haar titel heeft afgehouden. Ze is daar echt trots op alsof ze heel wat heeft gepresteerd waarom ze geroemd mag worden.
De interviews gisteravond bij de NOS waren echt verbijsterend zowel de reacties van de rensters als het gebrek van Kneteman en Van Vleuten om eens kritisch te vragen naar het waarom.
Als Nederlander begrijp ik niet waarom iedereen zo blij is met een Poolse winnaar die duidelijk niet de sterkste is. Het wordt Vollering zo enorm niet gegund binnen het eigen land dat het niet normaal is.
Ik snap niks van je betoog:
- Brand rijdt voor Trek, heeft totaal niks te maken met SDW. Ik zou enorm boos zijn als een van mijn collega's de concurrent gaat helpen omdat ie toevallig in hetzelfde dorp woont.
- ze hoefden daar ook niet naar te vragen, zie bovenstaande zin
- ik zie hier niemand blij zijn dat Demi niet won. Vooral heel veel kritiek op SDW als team.
Less is bore

pino
Forum-lid HC

pino 19 aug 2024 11:40

Gaat het vrouwenwielrennen een vaste rubriek krijgen in RTL-Boulevard?
Niet zijken maar reiden !

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 19 aug 2024 12:16

pino schreef: 19 aug 2024 11:40 Gaat het vrouwenwielrennen een vaste rubriek krijgen in RTL-Boulevard?
Nee, in het programma bij die vieze, oude man die nodig eens naar de kapper moet
hun fietsen.

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 19 aug 2024 12:39

BertL schreef: 19 aug 2024 12:16
pino schreef: 19 aug 2024 11:40 Gaat het vrouwenwielrennen een vaste rubriek krijgen in RTL-Boulevard?
Nee, in het programma bij die vieze, oude man die nodig eens naar de kapper moet
Zo slecht zit Danny Stam zijn haar nou toch ook weer niet?
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 19 aug 2024 12:39

Mocht het zo zijn dat SD al bedacht had dat vd Breggen terug zou komen dan verklaart het ook waarom Demi niet blijft.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

bakboord1
Forum-lid

bakboord1 19 aug 2024 13:21

daniel1975 schreef: 19 aug 2024 11:31 Ik snap niks van je betoog:
- Brand rijdt voor Trek, heeft totaal niks te maken met SDW. Ik zou enorm boos zijn als een van mijn collega's de concurrent gaat helpen omdat ie toevallig in hetzelfde dorp woont.
- ze hoefden daar ook niet naar te vragen, zie bovenstaande zin
- ik zie hier niemand blij zijn dat Demi niet won. Vooral heel veel kritiek op SDW als team.
Heb je de uitzending gisteravond gezien?
Brand was erg trots op haar prestatie en aan alles voel je dat dit meer te maken heeft met Vollering een hak zetten dan met haar teamgenoot helpen. In hoeverre is die nu echt geholpen en wat is er bereikt. Vrijwel niets. Het gaat er niet om wat er is gezegd maar juist om wat er niet is gezegd.
Het mislopen van de gele trui was totaal geen teleurstelling voor de heer en dames aan tafel. Iedereen was er wel blij mee en niemand sprak zijn teleurstelling of verbazing uit.

Stel je eens voor dat dit scenario bij de heren zich zo had ontvouwd. Denk dan eens hoe daarop zou zijn nabeschouwd.
Ik had als kijker echt het gevoel in een andere wereld te zitten dan de avondetappe.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 19 aug 2024 13:26

Ernie C. schreef: 19 aug 2024 11:11 Demi komt uitgebreid juichend over de streep terwijl ze de Tour onnodig verlliest op een handvol seconden.

Moet je dan kritisch, zijn of geloven dat ze het allemaal wel best vindt?

Echt een bizarre situatie! Wel heel spannend maar desondanks niet echt reclame voor het vrouwenwielrennen.
Komop,
Meisje heeft zich 2 uur binnenstebuiten gekeerd, koninginnen rit gewonnen …dan mg je echt wel (zelfs na de streep ) juichend je handen in de lucht steken..

Plaats reactie