Over de wielersport en zijn beoefenaars.

De Armstrong soap

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 13 jan 2011 10:05

Gandalf schreef:En zo kan iedereen er statitieken, krantenberichten etc bij halen om zijn of haar gelijk te halen. Een gelijk dat er gewoon niet is. Er zijn meningen, standpunten en overtuigingen, maar er is geen gelijk. Of misschien heeft iedere poster in dit draadje wel een beetje gelijk. Maar mijn gelijk hoeft jouw gelijk niet te zijn. LA gelijk is niet Maarten vd Wijst z'n gelijk.

Het zou ons sieren als we begrip kunnen opbrengen voor elkaar's gelijk, ipv ons eigen gelijk te willen halen.

ZorroI schreef: Nagenoeg onmogelijk om deze discussie op een Forum te voeren aangezien er zoveel discussiepunten zijn (zie hoe dit Topic evolueert) en misverstanden dus snel optreden.


Beste mensen, ik wil me aansluiten bij bovenstaande quotes. Wat mij betreft is er genoeg gezegd over dit onderwerp.

Corniel, Superrose, ik wil jullie hartelijk bedanken voor jullie inzichten en het delen van jullie ervaringen. Het is niet eenvoudig om dit soort gevoelens te ventileren op een forum tegenover mensen die je (waarschijnlijk) niet kent...

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5874
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 13 jan 2011 10:16

Gandalf schreef:En zo kan iedereen er statitieken, krantenberichten etc bij halen om zijn of haar gelijk te halen. Een gelijk dat er gewoon niet is. Er zijn meningen, standpunten en overtuigingen, maar er is geen gelijk. Of misschien heeft iedere poster in dit draadje wel een beetje gelijk. Maar mijn gelijk hoeft jouw gelijk niet te zijn. LA gelijk is niet Maarten vd Wijst z'n gelijk.

Het zou ons sieren als we begrip kunnen opbrengen voor elkaar's gelijk, ipv ons eigen gelijk te willen halen.


Hier sluit ik mij volledig bij aan.

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 13 jan 2011 15:58

Dus er is geen gelijk, want iedereen heeft gelijk?

Wat een nonsense.

Een beetje een houding van: Voor de lieve vrede en vooral niemand voor het hoofd te stoten spreek ik me maar niet uit.
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 13 jan 2011 16:05

De enige die uiteindelijk gelijk zal krijgen is Jeff Novitzky. We wachten af.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 13 jan 2011 16:07

Ik heb me genoeg uitgesproken. De waarheid ligt ergens in het midden, dus waarom zou je koste wat het kost je gelijk willen halen. Discussieren om het discussieren of zo?

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 13 jan 2011 16:08

Edwin01 schreef:Ik heb me genoeg uitgesproken. De waarheid ligt ergens in het midden, dus waarom zou je koste wat het kost je gelijk willen halen. Discussieren om het discussieren of zo?

Heb je het nu tegen mij?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 13 jan 2011 16:10

Nee joh.... je hebt me ingehaald met posten.. ;-)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 13 jan 2011 16:13

Ik dacht al ;)

Volgens mij moeten we dit topic gewoon met rust laten verder tot Novitzky met z'n conclusies komt. Dan is er ongetwijfeld weer genoeg voer voor discussie maar dan hebben we tenminste wat feiten op een rijtje waar we nu enkel naar kunnen gissen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 13 jan 2011 17:31

@Buzz: je kan redetwisten over wat een 'feit' is (zoals binnen een andere context reeds gedaan binnen dit topic), maar de docu geeft meer informatie over wat Kimmage groepen heeft. Hij geeft imo meer informatie over de vermeende betrouwbaarheid van Landis.

Daarnaast: een groot deel ging over zijn opmerking: "LA is de kanker van het peloton", en de vraag in hoeverre zoe iets wel of geen pas geeft, en in het verlengde daarvan in hoeverre sommige mensen te krampachtig zouden doen als het woord kanker valt.

Zo gaat dat met foradiscussies :)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 13 jan 2011 18:04

Buzz schreef:
Timo 2.0 schreef:...Volgens mij moeten we dit topic gewoon met rust laten verder tot Novitzky met z'n conclusies komt. Dan is er ongetwijfeld weer genoeg voer voor discussie maar dan hebben we tenminste wat feiten op een rijtje waar we nu enkel naar kunnen gissen.

En het grappige is toch wel dat er inmiddels 6 pagina's lang gediscussieerd is, nadat Stoli dit topic een kickje gaf met een link naar de betreffende tv-uitzending — wellicht opgediept uit de NOS-archieven? — waarin geen enkel nieuw feit aan het licht kwam...

Nou is een "nieuw feit" natuurlijk subjectief maar voor mij was het een openbaring om te ontdekken dat Novitzky en daarmee de DEA en de FDA (Food and Drug Administration) "op de zaak zit". Zoals ik al aangaf, dat is van een heel andere orde dan wat bekvechten tussen journalisten de de WADA enerzijds, Armstrong en consorten anderzijds, met de UCI in het midden. En Kimmage gaf in de bewuste reportage helder aan waarom Novitzky onderzoek doet en ook dat was mij daarvoor nog niet bekend cq ontgaan. De "kwestie Armstrong" heeft zich van de vraag of hij de UCI regels heeft overtreden verlegd naar de vraag of hij samen met de rest van de renners en staf van de voormalige US Postal ploeg de Amerikaanse wet heeft overtreden en - nogmaals - dat is van een heel andere orde. Sportieve fraude is één ding, maar inmiddels gaat het over het bezitten en verhandelen van drugs. En dat wist ik nog niet voor ik die NOS uitzending zag en daarna wat ging rondspeuren op internet.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 13 jan 2011 20:38

Buzz schreef:Ach ja, zo gaat dat inderdaad met foradiscussies (..)

De laatste tijd voor mij dan ook reden genoeg om de diverse fora zoveel mogelijk te mijden, en (nog) wat meer te gaan trainen. Bevalt me stukken beter!
Tja, zelf al drie weken aan de kwakkel. Maar morgen ga ik ook maar weer eens fietsen. Wellicht knap ik er van op.

Dat zou LA ook eens moeten doen: gewoon fietsen. Voor de fun.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 14 jan 2011 02:21

Corniel schreef:.

Dat zou LA ook eens moeten doen: gewoon fietsen. Voor de fun.


Doet ie ook, volgens mij heeft LA via Twitter een oproep gedaan om in Adelaide een TwitterRide te doen met oa Robbie McEwen en Laurens ten Dam...

ook heeft hij $50.000 geschonken voor de slachtoffers van de overstromingen
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Plaats reactie