Garmin Edge 500 - ervaringen
Ik heb mijn Garmin 500 edge afgelopen zaterdag gekregen.
Zondag meteen een ritje gemaakt en daarna op de computer uitlezen.
Erg gebruiksvriendelijk tot op heden. Ook het uploaden van nieuwe koersen etc. gaat makkelijk.
Is het echter mogelijk om een route van iemand anders aan te passen.
Ik heb enkele routes die ik wil rijden gedownload maar ik wil ze aanpassen zodat ik van bij mij thuis kan starten en niet eerst naar het startpunt van de route moet rijden.
Ik heb al geprobeerd via GPSies.com daar staat dat je moet dubbelklikken om points te verwijderen. Ik kan echter klikken wat ik wil er gebeurd nix (alleen dat er wordt ingezoomd op de kaart).
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe? Of is er mss een ander programma waar het makkelijker/beter mee gaat?
Zondag meteen een ritje gemaakt en daarna op de computer uitlezen.
Erg gebruiksvriendelijk tot op heden. Ook het uploaden van nieuwe koersen etc. gaat makkelijk.
Is het echter mogelijk om een route van iemand anders aan te passen.
Ik heb enkele routes die ik wil rijden gedownload maar ik wil ze aanpassen zodat ik van bij mij thuis kan starten en niet eerst naar het startpunt van de route moet rijden.
Ik heb al geprobeerd via GPSies.com daar staat dat je moet dubbelklikken om points te verwijderen. Ik kan echter klikken wat ik wil er gebeurd nix (alleen dat er wordt ingezoomd op de kaart).
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe? Of is er mss een ander programma waar het makkelijker/beter mee gaat?
Ontdekte heden dat ik niet meer kon uploaden vanaf de edge 500 naar de garmin site.
Het enige dat veranderd was, dat ik internet explorer 9 geinstalleerd heb.
Na wat googelen de oplossing gevonden:
Je moet in IE9: extra -> instellingen voor compatibiliteitsweergave -> garmin.com toevoegen. Daarna was het probleem verholpen.
groet Norbert
Het enige dat veranderd was, dat ik internet explorer 9 geinstalleerd heb.
Na wat googelen de oplossing gevonden:
Je moet in IE9: extra -> instellingen voor compatibiliteitsweergave -> garmin.com toevoegen. Daarna was het probleem verholpen.
groet Norbert
Wat is het verschil tussen de Edge 500 en de Edge 500 bundel?
Gr. Diederik
Gr. Diederik
Bij de bundel zit de speed/cadanssensor en de hartslagband. Voila
[quote="macses"]ik heb net de edge 500 geleverd gekregen.
ik vraag me af met welke software je vooraf een route kan uitstippelen en deze dan op de edge zetten.
is er ergens een tutorial voor?
alvast bedankt
Peter[/quote]
Kijk eens in de FAQ in het Edge 800 topic (pagina 51).
ik vraag me af met welke software je vooraf een route kan uitstippelen en deze dan op de edge zetten.
is er ergens een tutorial voor?
alvast bedankt
Peter[/quote]
Kijk eens in de FAQ in het Edge 800 topic (pagina 51).
Ik heb sinds een tijdje de Edge 500.
Geweldig ding.
Als ik 1 negatief ding moet noemen, is het dat hij niet vanzelf start. Wel na een 'Auto Pause' maar niet als je het ding aan zet en begint met fietsen.
Al een paar keer gebeurd dat ik na 5 - 10 minuten er achter kwam dat ik nog niet op start had gedrukt.
Of is dat in firmware 2.70 toegevoegd? (heb nog 2.60 nl)
Geweldig ding.
Als ik 1 negatief ding moet noemen, is het dat hij niet vanzelf start. Wel na een 'Auto Pause' maar niet als je het ding aan zet en begint met fietsen.
Al een paar keer gebeurd dat ik na 5 - 10 minuten er achter kwam dat ik nog niet op start had gedrukt.
Of is dat in firmware 2.70 toegevoegd? (heb nog 2.60 nl)
[quote="MrT"]Ik heb sinds een tijdje de Edge 500.
Geweldig ding.
Of is dat in firmware 2.70 toegevoegd? (heb nog 2.60 nl)[/quote]
Dat doet de Edge 705 ook niet. Zou het eerlijk gezegd maar onhandig vinden.
Geweldig ding.
Of is dat in firmware 2.70 toegevoegd? (heb nog 2.60 nl)[/quote]
Dat doet de Edge 705 ook niet. Zou het eerlijk gezegd maar onhandig vinden.
Het zal ongetwijfeld vaker gevraagd zijn, sorry dan, als ik teveel vraag...maar ik vraag me het volgende af:
- Is de software die bij de garmin Edge 500 gebruikt wordt, compatible met Apple/Mac OsX?
- Zijn er hier Mac-gebruikers die de Edge500 ook (naar tevredenheid) gebruiken?
Ik wil op zich graag een gps-fietscomputer, die ook hartslag en cadans meet, maar ik gebruik alleen mac-computers.
- Is de software die bij de garmin Edge 500 gebruikt wordt, compatible met Apple/Mac OsX?
Ik wil op zich graag een gps-fietscomputer, die ook hartslag en cadans meet, maar ik gebruik alleen mac-computers.
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra
[quote=joers- Is de software die bij de garmin Edge 500 gebruikt wordt, compatible met Apple/Mac OsX?
[/quote]
ja,
ja
[/quote]
ja,
ja
Ik jaag de concurrentie voor me uit.......
Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl
Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl
Ok, kitemt me gelukkig. las nl. op een of ander forum, dat de Edge500 weaardeloos communiceert met een imac...wat mij bevreemde, omdat volgens Garmin zelf, dat gen probleem zou moeten zijn.
Mag ik vragen welke software jij gebruikt?
Garmin Training Centre?
Mag ik vragen welke software jij gebruikt?
Garmin Training Centre?
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra