Alles over vakanties op én met de fiets

Marmotte 2010

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 04 jul 2010 19:54

Iedereen kan weleens een schuiver maken, maar wat de marmotte betreft moet ik havana bijvallen; ongeveer de helft van de deelnemers zijn onvoldoende voorbereid op een dergelijke tocht! Is toch echt een trend van de laatste 7-8 jaar. Maarja: "Ik heb de Marmotte gedaan" blijft het goed doen op feestjes en partijen ;)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

orangina
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2006 16:42

orangina 04 jul 2010 20:00

Overigens lag er gister in de afdaling van de Glandon ook een renner, ondanks de neutralisatie. De Pompiers waren al aanwezig voor de nodige assistentie.

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 04 jul 2010 22:02

Zo, weer veilig thuis uit Oz en omgeving. Had nog een rekening open staan uit 2006 (10.30 uur) en had me voorgenomen ooit nog eens terug te komen voor echte mannen goud.

Na een mislukte 3 Ballons (iets meer dan 9 uur) afgelopen zaterdag mijn revanche gehaald. Wat een half jaar fanatiek trainen al niet kan doen: 8.08 uur.....Ben zo trots als een aap met zeven lullen op mijn prestatie.

En nou ben ik er ook wel klaar mee, met die Marmotte :-). Het was overigens stervensheet tijdens de beklimming van de Alp. Een koude douche nemen (letterlijk, ben in zo'n put waar het water uit de wand wordt afgevoerd gaan staan) bracht uitkomst. Ben wel een beetje geschrokken van het slagveld toen ik na een uurtje weer naar beneden daalde. Tsjongejonge wat wordt daar geleden. (Overigens zat ik daar 4 jaar geleden zelf ook bij ...)


It is not a lie if you believe it...

skimons
Forum-lid
Berichten: 2424
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 04 jul 2010 22:42

dat is nog eens een verbetering! chapeau! staan de uitslagen al ergens online?

soiboy
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 aug 2009 14:26

soiboy 04 jul 2010 22:58

Ook net terug ...wat een hitte op de Alp ...ben ook benieuwd naar de uitslagen ...de helft van de mensen heeft namelijk een gecorigeerde tijd (zonder afdaling Glandon)gehad en de rest een niet gecorigeerde tijd (dus de afdaling gewoon meegerekend) , bah... op mn gemak gedaald en drinken gepakt , ff plassen , dacht dat de tijd toch niet mee zou rekenen ....dus wel ! maar ja , nu toch blij met mn eerste keer marmotte in 8.16 ...
Pinarello Prince , Fulcrum Racing Zero

voske
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 aug 2006 22:43

voske 04 jul 2010 23:06

zie uitslag Alpe d'Huez fietsreizen:

Alpe d'Huez fietsreizen
Klik hier voor de uitslag van de Marmotte 2010. Er zullen nog aanpassingen plaatsvinden, want nog enkele resultaten ontbreken( bv. Bert Dekker, 2e geworden!!). De tijden die getoond worden zijn inclusief de afdaling van de Glandon. Vanaf morgen komt de officiele tijd zonder de afdaling erbij.

Ik heb eerlijk gezegd geanticipeerd op het feit dat je rustig aan kon en daardoor aan het einde van de dag geen goud gekregen. Na correctie moet dit volgens mij binnen de marge komen, nu 9u2, groep 30-39, dus ik heb 12 minuten correctie nodig. Aangezien ik 20min op de top gewacht heb op een maatje moet dit goed komen neem ik aan. En anders helaas.

Wel inderdaad bizar warm en ben door de hitte op de Alp ook ingestort, dus ik weet waar ik het verloren heb

wiener
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 nov 2009 13:27

wiener 04 jul 2010 23:18

Ook hier voor de eerste keerde Marmotte gedaan. Het is toch wel een slijtage slag.
Zeker met deze temperaturen. Ik had vooraf ook wel wat schrik voor de afdalingen, maar als je enigzins wat ervaring hebt op de fiets dan zijn de afdalingen zonder veel risico heelhuids te nemen. Wat ik wel erg gevaarlijk vond dat was de eerste tunnel in de afdaling van de Galibier, die was echt donker, ik zag echt helemaal niks meer.

Op de Galibier was het helemaal over met me, gelukkig vond ik in de afdaling mijn kracht terug en reed de Alp in 1 uur en 7 min. Uiteindelijk nog op 8 uur en 7 min kunnen finishen.

ride 4 fun

soiboy
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 aug 2009 14:26

soiboy 04 jul 2010 23:20

Denk dat je niet de enige was Voske ...ik heb boven op de glandon ook gewacht en rustig aan gedaan samen met heel veel andere ...de picknick kleedjes lagen nog net niet op het grasveld ;) , ben wel benieuwd hoe ze de tijd voor goud , zilver , etc aan gaan passen. Hoop voor jou dat t gunstig uit pakt ...heb voor mezelf berekend dat ik ongeveer een kwartier extra verspeeld heb met wachten en langzaam afdalen ..net niet genoeg om onder de 8 uur te komen :( , maar ja dan heb ik gelijk een doel voor volgend jaar !!!
Pinarello Prince , Fulcrum Racing Zero

redalert
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 okt 2007 22:31

redalert 05 jul 2010 00:05

Ondanks de neutralisatie van de Glandon afdaling, heb ik toch vele haantjes gezien die het wel nodig vonden om als een Sanches af te moeten dalen. Als een mindere God dan probeert te volgen gebeuren volgens mij de ongelukken. Ik ben het met de mede forumers eens dat in de Marmotte geen moeilijke afdaling zit als je je eigen beperkingen maar kent. Wat wel een feit is, en wat mij dan ook erg heeft verbaasd, is dat er nog veel deelnemers zijn die een Alpe D'Huez alleen van foto's kent en niet weet wat het inhoudt om in het hooggebergte te fietsen. Lekker voorbereid.

iskander_
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 mar 2008 22:17

iskander_ 05 jul 2010 00:07

paulusR3 schreef:Iedereen kan weleens een schuiver maken, maar wat de marmotte betreft moet ik havana bijvallen; ongeveer de helft van de deelnemers zijn onvoldoende voorbereid op een dergelijke tocht! Is toch echt een trend van de laatste 7-8 jaar. Maarja: "Ik heb de Marmotte gedaan" blijft het goed doen op feestjes en partijen ;)



Ben niet mee eens dat alleen de gene die schuivers maken onvoldoende voorbereid zijn. Ten eerste kan je dat niet controleren. en ten tweede soms kan je gewoon te veel risico nemen.
Begin van die gladon vond ik echt helemaal niks.
Er kwam er mij een voorbij zoeven vorig jaar. en kreeg vlak voor me een klapband. ik schrok me de rot. maar het ging gelukkig allemaal goed voor beide.
"Ik heb de Marmotte gedaan gedaan" blijft het goed doen op feestjes en partijen ;
Als ik dat zeg. Vragen ze, wat is dat ? :-)

ace1978
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 09 aug 2004 16:35

ace1978 05 jul 2010 01:33

Net terug en het was een geslaagde week. Niet helemaal tevreden met mijn 9 uur, aangezien ik op de Glandon aardig opgehouden werd en op de Alpe vanwege de hitte helemaal kapot ging (dat was grootste reden). Hierdoor goud gemist, dus volgend jaar maar weer.

Stond trouwens op de camping naast Bert Dekker en die vertelde dat het vooral door de verhouding tussen de departementen onderling kwam dat de Glandon-afdaling geneutraliseerd was. Mijn tijd zat er overigens gewoon bij dus waar die bordjes einde tijdmeting en begin tijdmeting op sloegen, ontgaat me een beetje.

hero
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 14 jun 2007 15:17

hero 05 jul 2010 02:12

Ik begrijp de neutralisatie ook niet helemaal; de tijd op mijn brevet gaf hetzelfde aan als op mijn Polar. Alleen het moyenne was een stukje lager (dus alleen daarin is de afdalingstijd Glandon blijkbaar geneutraliseerd). Ik heb overigens ook ergens gehoord dat de neutralisatie alleen gold voor de eerste 400 wedstrijdrijders maar wat daar van waar is weet ik niet.
Ik vind de afdaling van de Glandon overigens niet echt gevaarlijk m.n. niet omdat er op de moeilijkere punten mensen van de organisatie staan met vlaggen en andere waarschuwingen. Toen ik na de tocht de Alpe afdaalde en de taferelen (voor de watervalletjes stonden rijen fietsers en sommigen lagen - zo leek het - meer dood dan levend op straat) daar zag vroeg ik me af hoe gezond het voor sommigen was om in die hitte nog naar boven te willen fietsen.


Plaats reactie