Tour 2009
GastheerG schreef:Tourist schreef:Volgens Armstrong zelf was het puur geluk dat hij in de eerste waaier mee was.
Ik ben geen fan van de man maar wel van zijn wijze van vooraan koersen. Dat doet hij al z´n hele leven. Dat hij het in de pers niet zwaarder maakt dam het is lijkt me politiek wel zo handig.
Natuurlijk kan je de Tour in zo´n waaier niet winnen. Maar WEL verliezen!
Maar waar waren de Rabo´s. Dit gebeurd verdorie bij iedere ronde wel een keer in de eerste week dat de Rabo´s in een dagje met wind de slag missen.
Schaam je je toch dood als Hollander. Of leren we tegenwoordig niet meer in een waaier te rijden? Beetje prof moet toch tegen een beetje tegen de wind in kunnen rammen, beetje op het kantje zitten. Schaam me dood!
Overigens klasse hoe de "tweede" Nederlandse ploeg zich een plekje in de Tour aan het verwerven is. Die jongens zijn waarschijnlijk na 10 dagen koersen helemaal naar de kloten maar hun inzet en inzicht! Top en wat een heerlijke kans voor die mannen om een hoop te leren!
hun sponsor htc maakt telefoons, dus ik denk dat hij bedoelde dat hij ook graag eens een mobiele telefoon wil:P
delirium schreef:? weet iemand trowens wat dat gebaar van Cav. wilde zeggen? Moest hij nog dringend iemand opbellen of zo?
Super profesioneel van Cav, HTC zal een gat in de lucht springen, dit is kant en klare reclame. HTC is een grote smartphone fabrikant. Wat Cav deed was geweldig: Rechterhand bellen, linkerhand de letters HTC 1 voor 1 aanraken.
Dat hij zoiets kan na zo'n rampartij+sprint geeft wel aan dat hij enorm veel over heeft
Wat enorme wending in die etappe. Ik zat al klaar voor een grote eindsprint met veel, heel veel renners. Maar dat het zo brak echt schitterend om te zien die paniek.
Lance die ontkende dat het opzet was dat hij niet had geacht, maar neem van mij aan dat hij lacht in zijn vuistje. Hij kon zijn glimlach na de etappe niet verbergen.
Lance die ontkende dat het opzet was dat hij niet had geacht, maar neem van mij aan dat hij lacht in zijn vuistje. Hij kon zijn glimlach na de etappe niet verbergen.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
Als Astana inderdaad de slag lukt vandaag met de ploegenrijdrit dan is de tour voor Armstrong al voor 90% geslaagd. Uiteindelijk komt hij in het geel....na 3 jaar afwezigheid. Tenslotte doen er toch 180 renners mee en velen geloofden niet dat hij zijn come-back tot een goed einde zou kunnen brengen.
De inpack van deze prestatie, na 4 ritten, misschien al in het geel... wie had dit durven voorspellen in maart. Wie dit had gezegd was voor gek verklaard. Uiteindelijk doet hij het dus wel. De moraal zal zodanig groeien bij hem en de rest van astana (bij contador waarschijnlijk wel minder) dat het nu wel zeer moeilijk gaat worden voor de andere pretendenten om de "ouwe vos" in de luren te leggen.
Ik blijf erbij : Bruyneel gokt er op dat hij een compleet Astana podium in Parijs wil krijgen.
De inpack van deze prestatie, na 4 ritten, misschien al in het geel... wie had dit durven voorspellen in maart. Wie dit had gezegd was voor gek verklaard. Uiteindelijk doet hij het dus wel. De moraal zal zodanig groeien bij hem en de rest van astana (bij contador waarschijnlijk wel minder) dat het nu wel zeer moeilijk gaat worden voor de andere pretendenten om de "ouwe vos" in de luren te leggen.
Ik blijf erbij : Bruyneel gokt er op dat hij een compleet Astana podium in Parijs wil krijgen.
@Bmiller
Het gerucht gaat dat Armstrong ingeseind is door z'n vriend Hincapie. Hincapie gaf na de bewuste bocht de opdracht aan het team om een paar kilometer even vol gas te gaan.
@Trifox
Iedereen denkt dat Astana gaat winnen. Toch denk ik dat Columbia ook een goede kans maakt. Zij hebben het parcours maar liefst zeven (!) keer gereden.
Het gerucht gaat dat Armstrong ingeseind is door z'n vriend Hincapie. Hincapie gaf na de bewuste bocht de opdracht aan het team om een paar kilometer even vol gas te gaan.
@Trifox
Iedereen denkt dat Astana gaat winnen. Toch denk ik dat Columbia ook een goede kans maakt. Zij hebben het parcours maar liefst zeven (!) keer gereden.
MrT schreef:@Bmiller
Lijkt me een zeer waarschijnlijke uitleg.
Ik heb gisteren echt genoten van de tacktiek van Columbia. Voor het rijden van Skill-Shimano neem ik ook diep mijn petje af. GastheerG zei het al: die liggen na 10 dagen waarschijnlijk wel op een hoop (misschien ook wel niet!) maar ze hebben wel laten zien wat ze waard zijn. Echt leuk.
Verbazingwekkend was de reactie in het peloton: Ik zag Lotto (Evans), Liquigas (Nibali/Kreuzinger) en Saxo (Sleckjes) wat op kop rijden in eigenlijk een grote chaos. Dat er niks fatsoenlijks werd georganiseerd al moet ik wel zeggen dan met die rotondes een kleinere waaier veruit in het voordeel was.
Rabo zat weer eens heerlijk te slapen, je kunt ook zelf eens een dergelijke breuk forceren natuurlijk. Waarschijnlijk te bang voor de ploegentijdrit van vandaag?
Vandaag zet ik mijn geld op Columbia. Hoe krijgen ze het daar voorelkaar om zo lang zo goed te zijn?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
De uitleg van Rabo is inderdaad wat vreemd. Okay, Geesink was net lek gereden dus die moest terug gebracht worden. Dus dan moeten - wie? Bijvoorbeeld Clement en Postuma? - zich even naar de staart laten zakken en hem opwachten. Maar dat is geen excuus waarom Menchov en Freire niet voorin het peloton zaten.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Rabo had ook geprobeerd de boel op de kant te zetten, maar dat mislukte. Ik heb dan die momenten gemist op de tv of radio? Het lijkt wel of de raboploeg een pilltje slikt voor de tour waardoor ze opeens passive andere renners worden...waar is de ploeg uit paris-nice, waar iedereen na een maand nog steeds bang voor was?
Niet te negatief...vandaag wordt heel veel duidelijk. Garmin, Columbia en Astana zullen niet te verslaan zijn. Rabo moet wel mee kunnen met Saxo en Liquigas; minimmaal. Dus; 5e, 6e plaats? Op 1 minuut?
Niet te negatief...vandaag wordt heel veel duidelijk. Garmin, Columbia en Astana zullen niet te verslaan zijn. Rabo moet wel mee kunnen met Saxo en Liquigas; minimmaal. Dus; 5e, 6e plaats? Op 1 minuut?
Je zou de beelden van dat moment in close-up en slowmotion moeten kunnen terugzien, wat gebeurt er, wie doet wat etc. Het was fantastisch. Ik keek toevallig net op dat moment naar de livestream van de NOS en je ziet het gebeuren, maar je gelooft het bijna niet.
Trekt Lance straks het geel aan en is dit "history in the making"? Als dat zo is, krijgen we nog een hele mooie tour. Gaat Contador hem dan bergop aanvallen en gaat ie dan kraken? Ik kan bijna niet wachten. Ik hoop bijna dat Lance het geel nu pakt.
Trekt Lance straks het geel aan en is dit "history in the making"? Als dat zo is, krijgen we nog een hele mooie tour. Gaat Contador hem dan bergop aanvallen en gaat ie dan kraken? Ik kan bijna niet wachten. Ik hoop bijna dat Lance het geel nu pakt.
a.k.a Joe
Mijn moeder deed net de uitspraak: als Armstrong de Tour wint kijk ik nooit meer naar wielrennen. Dan geloof ik er echt helemaal niets meer van.
fietsen doe ik net als een prof,
Timo 2.0 schreef:Mijn moeder deed net de uitspraak: als Armstrong de Tour wint kijk ik nooit meer naar wielrennen. Dan geloof ik er echt helemaal niets meer van.
Haha, ik kan me dat indenken.
Daarom dat ik hier al vaker gepost heb dat we dat niet moeten willen, dat Armstrong echt de Tour wint. Dat zou een deklassering van de sport en de renners zijn.
Maar goed, deze strijd is natuurlijk geweldig, maar ik denk nog steeds dat Contador Armstrong er af rijdt berg op.
Het leuke aan de situatie is wel dat de kans groot is dat Contador gelijk al de eerste berg vol in de aanval gaat (en dus kijkplezier voor ons) om gelijk orde op zaken te stellen.
Dat wordt echt leuk.